דימוי עצמי – מה חושבים עליך – מדוע חשוב לאדם מה שחושבים עליו ?

דימוי עצמי / מה חושבים עליך – מדוע חשוב לאדם מה שחושבים עליו ?

אם נתבונן בעניין נראה, כי בד"כ כל אדם מושפע ממה שחושבים עליו. והדימוי וההערכה העצמית של האדם לעצמו, מושפעים בין השאר, גם ממה שחושבים עליו. וסולם הערכים של האדם, גם הוא מושפע ממה שחושבים שאר בני האדם. ובד"כ בני אדם רוצים שיאהבו אותו ושיעריכו אותם. ובד"כ חשוב לאדם הכבוד שלו וכיו"ב. והאדם מייחס המון משמעות למה שחושבים עליו. והשאלה היא למה?

וכפי שהתבאר, האדם רוצה להרגיש טוב. ומי שהוא קרוב אל האמת, הדבר הזה גורם לו לשקט נפשי ולהרגיש טוב. והאדם מחפש את החיזוקים מבחוץ, כדי להרגיש שהוא קרוב יותר אל האמת. כי האדם מרגיש שאם כולם אומרים לו שהוא בסדר ושהכל טוב, אז אכן הכל טוב.

וככל שיותר אנשים מסכימים על איזה דבר, כך הוא הופך להיות יותר אמיתי בעיני האדם. ועל ידי זה שהרבה בני אדם חושבים עליך שאתה אדם טוב, אז האדם מרגיש עם עצמו טוב יותר.

וזו הסיבה שבגללה חשוב לאדם מה שחושבים עליו, משום שדעת הרוב היא ביטוי של אמת. והאדם מה שהוא באמת מחפש, זה את האמת. וכאשר האדם נצמד אל האמת, אז לא חשוב לו מה שחושבים עליו. אבל כאשר יש לאדם ספק מהי האמת, על ידי זה כן חשוב לו מה שחושבים עליו.

וברמה המעשית, על האדם לחפש את האמת. וידיעת האמת, פותרת את האדם מהצורך לחשוב על מה שחושבים עליו, מאחר שהאדם נמצא כבר באמת עצמה.

והאדם שאכפת לו ממה שחושבים עליו, זה רק בגלל שהוא מחפש את האמת. ודעת הרוב, משדרת יותר אמינות ואמת. אבל מה שהאדם באמת רוצה, זה את האמת. ומי שמגיע אל האמת, הרי שהוא ממילא כבר לא זקוק לקבל חיזוקים חיוביים מבחוץ. כי האמת טובה מכל דבר… ומי שיודע אותה, הוא מרגיש טוב אמיתי…

ראה גם:

* דימוי עצמי – מה חושבים עליך? איך לא להיפגע מאחרים?.

* מה חושבים עליך? מי חושב עליך ומה חושב עליך?.

* אחרי רבים להטות – מדוע דעת הרוב חשובה? ומה המשמעות של מה שכולם חושבים?.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על שאלות למחשבה, פסיכולוגיה, רוגע, חשיבה מעשית ועוד …

הוסף תגובה