דירוג קורסים לצילום – לימודי צילום

קורס צילום עשוי להיות כותרת מפתה וכל אדם יכול לפרש אחרת את צמד המילים הזה. יש גם לא מעט בילבול כאשר חושבים שקורס צילום אמור להכניס בתוכו את כל התכנים וכל המושגים שבעולם הצילום. ולרוב, זה לא קורה.
אז חשוב לעשות קצת סדר סביב המושג הרחב כל כך הקרוי קורס צילום

קורס צילום נכון הוא קורס שמקנה את הכלים הנכונים לצלם מהיסוד. היות וכל אדם מגיע לקורס עם רקע כזה או אחר בצילום, חשוב תמיד לשאול בטרם ההרשמה על הבדלי הרמות שבין המשפפתים באותו קורס. על כן, יש לדרוש לקבל מענה לכל השאלות המקדימות, בכדי להבטיח מראש קורס מתאים לכל אדם.
דירוג נכון בקורסי הצילום השונים עשוי לעזור לגולשים למצוא בקלות את הקורס הנכון.

קורס צילום למתחילים 
קורס צילום למתחילים נועד בעיקר לכלול את המושגים הראשונים בעולם הצילום ויישומם בשטח, בדרך חוויתית ובליווי צמוד של מדריך הקורס באופן אישי בכל אחת מהמשתתפים. יסודות הצילום הם הבסיס לכל הקורסים העתידיים וזה מתחיל במפגש היכרות כללית בין המשתתפים, סגירת הפערים הטכניים והתאמת הציפיות בין כולם.
בקורס למתחילים, נוגעים בכל הדברים הרלוונטיים לתפעול המצלמה והיכולת ליישם את הדברים בשטח, במשימות הצילום השונות.
החלק הטכני הזה הוא תהליך, וכל תהליך דורש זמן. לכל אחד כושר הקליטה משלו ועל המדריך להיות עירני מספיק לזהות מי מבין המשפפים זקוק לחיזוקים או הסברים בקצב אחר.

 

אך ישנו פן נוסף לקרוס צילום למתחילים: הפן האמנותי, כלומר, הראייה האישית.
מסתבר שכל אחד רואה ומרגיש אחרת, וזה הדבר היפה והמפתה ביותר.
כאשר משימת הצילום בשטח מסתימת ומשתתפי הקורס מגיעים להציג את התמונות לביקורת, אלה מצליחים להשוות בין כל החומר המצולם, כלומר, כולם רואים את העבודות של כולם, והפרק הזה מחדד מאוד את החושים לקראת משימת הצילום הבאה.
לסיכום: קורס צילום למתחילים הוא נגיעה ביסודות הצילום בחלוקה שווה בין הפן האמנותי ולחלק הטכני, ולדעת ששני הדברים האלה צועדים יחד.

קורס צילום למתקדמים
בקורס יסודות הצילום למתחילים, נמצאים אלה שמבקשים לשפר את רמת הידע הבסיסי בלבד, יחד עם אלה שרוצים ללמוד צילום מהיסוד על מנת לעשות מזה מקצוע לחיים.
לאחר הקורס הזה, לאחר הטעימה הראשונית… נשאר טעם של עוד.
על כן, ישנם תכנים עמוקים יותר שבקורס למתחילים רק דובר באופן תיאורי בלבד. בשביל זה קיים מסלולים למתקדמים, לכל אלה שמבקשים להרחיב את הידע ולגעת בכל נושא יותר לעומק. גם כאן החלוקה היא בכמות יחסית שווה בין החלק העיוני למעשי.  בקורס צילום למתקדמים, ישנו פרויקט אישי שהמשתתף מכין ומציג, ובו הוא מבטא את הרגשות שלו באותה נקודת זמן ובהשפעה לחשיפה לעולם הצילום. בקורס צילום למתקדמים הדרישות הן מעט יותר נוקשות מפני שכאן הרמה היא כבר אחידה וסביר להניח שכל מי שנמצא באחד ממסלולי המתקדמים, מבקש קצת יותר מחוויה לשם יציאה לצילומים בלבד.

סדנאות צילום
לכל אלה שעברו קורסי צילום ברמות שונות, וגם לאלה שלא למדו צילום כלל וכלל, קיימת חווית צילום מרתקת במיוחד. סדנת צילום נושא.
סדנאות אלו נועדו לאפשר לאנשים לחוות חוויית צילום במסגרת מצומצמת מכמות המפגשים (לרוב בין 3 ל-6 מפגשים) וכך להפיק את המיטב מאותו נושא שבסדנה.
בדרך כלל סדנת צילום מורכבת ממפגש הכנה, יום הצילומים ומפגש לביקרות על העבודות המצולמות. בתלוי בנושא, סדנה צילום עשויה להיות ארוכה מעט יותר במידה והנושא שבסדנה מצדיק זאת וכך כמובן, הסדנה עמוקה יותר מבחינת התכנים.
יש לציין כי הסדנה חייבת להיות מותאמת גם לאנשים בעלי אותה רמת הידע. יש הבדל עצום בין סדנה צילום חוויית בטבע, כאשר הנושא כללי מאוד, לבין סדנת צילום אתנית או סדנת צילום באתר לילי, כאשר הדרישות הטכניות או הניסיון בהתמודדות במצבים מיוחדים, שונים מאוד ומצריכים מיומנות שלא מתאימה לכל אחד.

 

נכתב ע"י גוסטבו הוכמן, מנהל בית הספר לצילום "המרכז לצילום אומנותי".

הוסף תגובה