האם כדאי לקנות מזגן אינוורטר?

האם כדאי לקנות מזגן אינוורטר?

העלות הראשונית של מזגן אינוורטר מעט גבוהה יותר לעומת מזגן רגיל, אבל הוא מציע יתרונות שהופכים אותו לפתרון משתלם: הפעלה שקטה, חיסכון בהוצאות אנרגיה, יעילות אופטימלית ואמינות לשנים רבות. אז אם אלו השיקולים המנחים, כנראה שדגמים מומלצים של מזגן אינוורטר יתאימו גם עבורך

מזגן אינוורטר הוא בעל מדחס שמסוגל לשנות את המהירות שלו בצורה אוטומטית ורציפה לפי הטמפרטורה של חלל הפנים. המשמעות היא שהמזגן לא נכבה ונדלק כמו מדחס רגיל, אלא פועל כל הזמן וברצף. מאחורי הקלעים, זה אומר שהמזגן פועל אחרת לגמרי לעומת המדחסים המסורתיים ושהוא גם מגלם בתוכו יתרונות שאותם לא ניתן היה להשיג ממש עד לפני כמה שנים בודדות.

מצד אחד, העלות הראשונית של מזגן אינוורטר היא יחסית גבוהה. אם המחיר של מזגן אינוורטר לא היה גבוה יותר מאשר המחיר של מזגן רגיל בתפוקה דומה, כנראה שבכלל לא היה מקום להתלבטות. מצד שני, היתרונות של מזגן אינוורטר עשויים להכריע את הכף.

מה היתרונות של מזגן אינוורטר?

בשביל לדעת האם כדאי לקנות מזגן אינוורטר, צריך להכיר את היתרונות שלו ואת האופן שבו הם משפיעים על כל אחד ואחת מאיתנו:

  1. הפעלה שקטה – כדאי לקנות מזגן אינוורטר אם רוצים לדאוג להפעלה שקטה. הפעלה כזו חשובה כאשר גרים בבניין מגורים ליד עוד דירות, בבית צמוד קרקע או ליד שכנים שהפעלת המזגן בדרך כלל מפריעה להם. כמו כן, הפעלה שקטה יכולה להיות רלוונטית גם לבעלי משפחות שבהם חדרי השינה של הילדים קרובים למשל אל חדרי השינה של ההורים. בכל אחד מהמקרים האלה, הפעלה שקטה היא שיקול מנצח שנותן את היתרון והעדיפות לדגמים של מזגן אינוורטר.
  2. חיסכון בהוצאות אנרגיה – הערך המוסף של מזגן אינוורטר טמון בכך שהמדחס שלו משנה את פעולתו בצורה רציפה ואוטומטית. זה אומר שהמזגן הזה צורך פחות אנרגיה ולכן הבלאי שלו נמוך. אבל חשוב מכך, המשמעות היא חיסכון בהוצאות חשמל. בתקופה שבה עלויות החשמל רק הולכות ומזנקות, אין ספק שהיתרון של חיסכון בתשלום החודשי הוא פקטור שיכול להיות דרמטי עבור בעלי משפחות.
  3. יעילות גבוהה – מזגן אינוורטר מתאים מאוד לאקלים בישראל. הוא יעיל גם בפונקציה של קירור וגם בפונקציה של חימום, חוסך את הצורך להיות תלויים בעוד מערכות מיזוג נוספות ומוכיח את עצמו אפילו בימים עם תנאי אקלים קיצוניים במיוחד. המדחס של מזגן אינוורטר נשען על טכנולוגיה מתקדמת ומשוכללת, לכן היעילות הגבוהה שלו היא יתרון שאי אפשר להתעלם ממנו.
  4. אמינות לשנים רבות – מזגן אינוורטר כמעט ולא סובל מתקלות. אם בוחרים נכון את הדגם המתאים, משלמים מעט יותר בהתחלה אבל לאחר מכן ישנים בשקט בלילה. מלבד העובדה שיש פחות סיכוי לתקלות ובעיות ולכן גם לא משלמים עוד כסף על תיקונים של מזגן אינוורטר, האמינות הגבוהה חוסכת ימים ארוכים שבהם אין מזגן שמקרר את חלל הפנים ותורם לאיכות החיים של המשפחה.

כך בוחרים את המזגן המתאים

האמת היא שהיתרונות של מזגן אינוורטר הם רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. אם רוצים לבחור את המזגן המתאים, לא מספיק לבדוק למשל איך המדחס שלו עובד או מה מיוחד בו. 

מלבד הפרמטרים הללו, חשוב לברר מה ההספק של המזגן, מה צריכת האנרגיה שלו, מי היצרן, כמה עולה להתקין אותו, לאיזה גודל של חדר הוא מתאים וכמה זמן אחריות מקבלים עליו ישירות מהמתקין או מהחברה. 

הוסף תגובה