מה זה מזגן אינוורטר?

מדחס אינוורטר בעל מהירות רציפה ומשתנה מסוגל לשנות את מהירות הסיבוב שלו בהתאם לצורך ולטמפרטורת הסביבה. באופן הזה, מזגני אינוורטר עוזרים לשמור על הטמפרטורה הנדרשת לאורך זמן, תוך חיסכון בהוצאות ואנרגיה ובאמצעות הפעלה שקטה וידידותית לסביבה

מזגן אינוורטר מכונה כך בגלל המדחס שלו. המדחס פועל בטכנולוגיית אינוורטר והוא שונה לגמרי מהמזגן הרגיל. בעוד מדחס של מזגן רגיל מתחיל ומפסיק את פעולתו לפי הטמפרטורה המבוקשת, מדחס אינוורטר פועל בצורה רציפה. על אף הפעילות הרציפה של מדחס אינוורטר, הוא משתנה תוך כדי ההפעלה ומסוגל אף לשנות את מהירות הסיבוב שלו.

השינוי במהירות הסיבוב בהתאם לצורך ולטמפרטורת הסביבה מתבצע במדחסי אינוורטר בלי צורך לכבות את המזגן ולהפעיל אותו מחדש. בין היתר, זה אומר שניתן לשמור על הטמפטורה הנדרשת לאורך זמן ובצורה יעילה יותר. במקביל, מזגני אינוורטר גם חוסכים בהוצאות ואנרגיה, פועלים בצורה שקטה ונחשבים ידידותיים לסביבה מבחינת צמצום הזיהום.

מה המאפיינים המיוחדים של מדחסי אינוורטר והמזגנים?

דרך אחרת להבין מה זה מזגן אינוורטר היא להסתכל על המפרט ועל המאפיינים הטכניים של המדחס. כאן יש מספר נתונים בולטים שאי אפשר להתעלם מהם:

  1. קביעת התפוקה הנדרשת – הטכנולוגיה של מדחסי אינוורטר מאפשרת לקבוע את התפוקה הנדרשת בחדר. כך היא שומרת על טמפרטורה קבועה לאורך זמן ואף מוכיחה את עצמה גם בחימום וגם בקירור. 
  2. בקרת אקלים – מערכת בקרת האקלים הקיימת בתוך המדחס של מזגני אינוורטר אחראית על התיאום בין הרכיבים השונים, דרישות המשתמש והאקלים האובייקטיבי בחלל הפנים. מערכת כזו לא קיימת במזגן רגיל ולכן היא מייחדת את טכנולוגיית האינוורטר.
  3. דגמים שונים – מזגן אינוורטר יכול להיות בדגם מפוצל רגיל של יחידה עילית עם יחידה חיצונית נפרדת, או לפעול בבית שלם באמצעות מדחס אחד ששולט בכמה יחידות פנימיות שונות. אם בוחרים לחללים גדולים מדחס אחד שמפעיל כמה יחידות פנימיות, חוסכים את הצורך ואת המקום על התקנה של מזגן מיני מרכזי.

מה החיסרון של מזגן אינוורטר ואיך מתגברים עליו?

החסרונות של מזגני אינוורטר הם כלכליים. אלו מזגנים יקרים יותר לעומת המזגנים הרגילים, עולה יותר כסף להתקין אותם והתיקונים שלהם חייבים להתבצע על ידי טכנאים מוסמכים – שהם בדרך כלל נציגים של החברה שממנה קנינו את המזגן. על הרקע הזה, ניתן להבין מדוע החיסרון הכלכלי משחק תפקיד משמעותי אצל כאלה שלמרות כל היתרונות בוחרים לוותר על מדחסי אינוורטר.

מצד שני, צריך להתאים כל מזגן לאופי השימוש שלו. בהפעלה רצופה של לילות או ימים שלמים, מזגן אינוורטר מסוגל לחסוך עד 40% בצריכת החשמל. עם מחירי החשמל והאנרגיה של היום, זה אומר שתוך שנתיים או מקסימום שלוש שנים כבר מחזירים את ההשקעה. אז לצד כל היתרונות האופרטיביים של הפעלה שקטה ויעילות אופטימלית, בטווח הארוך מזגן אינוורטר הוא גם השקעה משתלמת.

איך בוחרים מזגני אינוורטר ולמי הם מתאימים?

השוואה בין סוגים שונים של מזגנים תמיד חייבת להתבצע לפי נתונים טכניים. בין היתר, יש להביא בחשבון נתונים על הספק, צריכת אנרגיה, דירוג אנרגטי וכן הלאה. לאחר מכן, אפשר להשוות בין המזגנים לפי המחיר ולהתייחס להמלצות שיש על החברות שמייצרות אותם.

לסיכום, למזגני אינוורטר יש המון יתרונות בגלל הטכנולוגיה המאפשרת הפעלה רציפה של המדחס. אם רוצים ליהנות מהיתרונות של המזגן ולהפוך אותו להשקעה משתלמת, כדאי לשלב את הטכנולוגיה בעיקר בחללים גדולים שבהם הפעלת המיזוג מתבצעת ברצף ולימים או לילות שלמים. 

הוסף תגובה