האם שווה להשקיע כסף בקמפיין בפייסבוק

קמפיין בפייסבוק

פייסבוק כבר מזמן איננה רק רשת חברתית, אלא גם רשת פרסומית שרוב העסקים אינם יכולים לוותר על החשיפה שהאתר מביא לו. בפייסבוק ישנם מעל למיליארד משתמשים, ו750 מיליון גולשים בכל נתון, כאשר כל הרשת מתרכזת במקום אחד נורא קל לתפוס קהלים חדשים, או להגיע לקהל המטרה שלך. 

פילוח קהל היעד


לפייסבוק יש דטה בייס עשיר מאוד על המשתמשים ברשת החברתית. ככל שמשתמש פוטנציאלי מוסיף על עצמו יותר פרטים כמו: גיל, מגדר, סטטוס זוגי, תחביבים ועוד כך לפייסבוק יש יותר מידע עליכם. פייסבוק אוסף את המידע הזה ובכך הוא עוזר למפרסמים ברשת להגיע אל קהלי היעד שלהם ולהפוך את הפרסום שלהם ליותר רלוונטי. דוגמא: כאשר התארסתי אני ובת זוגתי החלפנו את הסטטוס למאורסים, כמה ימים למחרת התחלתי לראות בעצוד שלי מודעות של אולמות, דיג'יי, מארגני חתונות ועוד. בלי יודעין אני הבאתי לפייסבוק מידע רלוונטי עליי, שעזר לעסקים אשר עוסקים בארגון חתונות להגיע אליי. שיטת הפילוח של פייסבוק היא מדויקת והיא ללא ספק עובדת.

דף עסקי ותקציב


כאשר אנחנו רוצים ליצור קמפיין בפייסבוק, הפעולה הראשונה שעלינו לעשות היא לפתוח דף עסקי. דרך הדף העסקי אני מפרסם לעוקבים שלי מידע רלוונטי על העסק שלי ומניע אותם לפעולה. אם אנחנו מותג יש מצב שאנו נשיג עוקבים(לייקים) גם בלי קמפיין ממומן, אבל במידה ואנו לא, אז קמפיין ממומן הוא ללא ספק שיטה יעילה מאוד להבאת עוקבים. היופי בקמפיין בפייסבוק הוא שהוא לא חייב להיות בעל תקציב עתק. במידה ויש לכם עסק קטן ונישתי, יכול מאוד להיות ש20 שקלים ליום למשך חודש בהחלט יתן תמורה יפה מאוד. הכל תלוי בצרכי הלקוח

ערכו של לייק 

מערכת הפרסום של פייסבוק עובדת בשונה ממערכת הקידום הממומן של גוגל. בעוד אצל גוגל התשלום הוא פר קליק, אצל פייסבוק זה פר תקציב יומי. החיסרון בזה היא שבמידה וההודעה או הפוסט שפירסמתם לא מוצלח יתכן שהכסף שהשקעתם לא יביא תמורה. בכל מקרה פייסבוק נותן לכם נתונים סטטיסטים לגבי מה עלות לייק בממוצע, וגם נותן לכם על פי ההקלקות את טיב המודעה בכדי שתוכלו לדעת האם כדאי לשנותה או להחליף את הקריאייטיב.

הנעה לפעולה


בסופו של דבר, לאחר שהשגנו כמות נכבדת של עוקבים, אנו נרצה לגרום להם לבצע סוג של המרה(לא בהכרח כספית). החיסרון של פייסבוק הוא שבכל מה שקשור לתשלום, נכון להיום זה לא עובד. צרכנים לא מרגישים בנוח להשאיר פרטים ברשת החברתית. בגלל זה לאחר שנשיג כמות נכבדת של עוקבים מטרתנו תהיה למשוך את העוקבים לאתר שלנו בכדי שהם יולו לבצע את הרכישה. פייסבוק נותן אפשרות של קידום האתר דרך הדף, בנוסף אפשר לפתות את העוקבים במבצע שווה ואטרקטיבי בכדי שהוא יפותה לעזוב את הפייסבוק. ברגע שהצלחנו לגרום לו לעבור לאתר(משימה לא פשוטה), אנו נוכל לשתול קוד באתר בכדי לבדוק כמה אנשים אשר הגיעו מפייסבוק אכן ביצעו המרה, וכך נוכל למדוד את יעילות הקמפיין.

לסיכום- קמפיין בפייסבוק אכן עובד אבל צריך לדעת איך להתנהל, לא מדובר פה בהצלחה בטוחה, ומנהל מדיה טוב עובד כל הזמן על בסיס ניסוי ותהייה. הדרך הנכונה ביותר לעבודה היא לנסות כמה קמפיינים במקביל ולבדוק מה עובד יותר ומה פחות. ללא נכון לעבוד על סט מודעות אחד בחיים, מכיוון שקהל הלקוחות שלנו כמעט אף פעם הוא לא הומוגוני.

 

הוסף תגובה