בניית אתר בוורדפרס פרק 3

9- קצת פרופורציות

כשמעלים תמונה חדשה לוורדפרס אפשר לבחור גודל מותאם אישית. חשוב לציין, שאם לא מדדתם ידנית שהרוחב והגובה אכן מתאימים, יתכן שתקבלו תמונה שנראית גרוע כי הפרופורציות שלה התקלקלו. הסוד כאן הוא שאפשר להכניס רק גודל בודד. וורדפרס יודעת מה צריך להיות הגודל השני באופן אוטומטי. לכן, תמיד מומלץ להכניס את הרוחב המקסימאלי שמתאים לכם בעמוד ולתת לוורדפרס להכניס את הגובה לבד.

10- האינטרנט לא מת על עברית.

כברירת מחדל, וורדפרס לוקחת את שם העמוד או הפוסט ותשתמש בו עבור הקישור הקבוע לעמוד. במקרה שהכותרת היא בעברית, גם הקישור יהיה בעברית, כשתעתיקו אותו תקבלו שרשרת ארוכה של תווי יוניקוד , שאנשים רבים ללא ממש מבינים מהי. לכן מומלץ לשנות את ה"קישור הישיר" של הפוסט לאנגלית – קצר יותר, חינני יותר, מפחיד פחות. עשו זאת גם לקטגוריות שלכם.

11- תפריטים נופלים

גרסאות עדכניות של וורדפרס מגיעות עם תפריטים נוספים בנויים במערכת, ומנהל תפריטים עוצמתי. קודם כל, אתם יכולים לבקש ממנהל התפריטים להכניס אוטומטית כל עמוד ראשי חדש באתר – זה חוסך עבודה. שנית, ע"י לחיצה וגרירה של פריטים בתוך מנהל התפריטים, אתם יכולים ליצור דרגות שונות של תפריטים נפתחים כשהגולש עובר עליהם עם העכבר.

12- עמודי שגיאה.

עוד חלק באתר שאפשר לטפל בו בעזרת ערכת העיצוב, הם עמודי שגיאה, במיוחד "עמוד לא נמצא" (404) -מהעמודים החשובים ביותר באתר ואשר יכול לעשות את ההבדל בין גולש שנשאר באתר לבין אחד שעובר הלאה. הקפידו לעצב אותם בהתאם לעיצוב הכולל של האתר, ולא להשאיר אותם בעיצוב ברירת המחדל של המערכת.

13- תבניות עמודים.

פוסטים אומנם יכולים לקבל קטגוריות ותגים, אבל עמודים יכולים לקבל תבניות – שימו לב אם ערכת העיצוב שלכם כוללת תבניות מותאמות לסוגי תוכן שונים. למשל, ערכות עיצוב רבות כוללות תבנית מיוחדת לעמוד הבית שהופך אותו לעמוד דינאמי ומעניין ולא לסתם עוד עמוד באתר.

14- שום דבר לא חקוק בסלע

זה אולי הטריק החשוב ביותר שיכול לסייע לכם בעבודה עם וורדפרס – שום דבר שאתם רואים באתר אינו חקוק בסלע. לא מתאים לכם שיוצג תאריך פרסום בפוסט? אפשר להוריד אותו. רוצים שתופיע בסוף כל עמוד פסקת תיאור של האדם שכתב אותו? אין בעיה. על רוב האפשרויות האלה כבר חשבו לפניכם והמידע זמין ברשת. רק צריך לגשת ולקחת אותו.

רוצה לדעת יותר

 

הוסף תגובה