הדפסת תמונות על קנבס – אז והיום

שיטת הדפסת תמונות על קנבס הינה שיטה מאוד נפוצה אשר החלה את דרכה בעקבות הדפסה על גבי נייר צילום. בלעז, שמה המקצועי של שיטה זו הוא הדפסת ז'יקלה.

למרות שהשיטה הייתה מוכרת בעבר, היא צברה תאוצה בעיקר החל משנת 1990, זאת עקב ההתקדמות הטכנולוגית בתחום ההדפסה והפיתוח, לצד היצע המדפסות הרב והמגוון. בעבר, אלו אשר היו מדפיסים את התמונות על הקנבס היו בעיקר ציירים ואמנים אשר רצו לשכפל את יצירותיהם וליצור מגוון העתקים למכירה. מאוחר יותר, החלה תעשייה זו להתפתח לציבור הרחב וכללה בין היתר מהנדסים ואדריכלים שעיסוקם דרש סקיצות בפורמט רחב. כיום, ישנו שימוש נרחב ביותר בבד הקנבס למטרות של הדפסת תמונות מסוגים שונים, בעיקר למטרות דקורטיביות.

השיטות הנפוצות להדפסת תמונות על קנבס

בעבר, המדפסות עבדו בשיטה יחסית דלה, אשר כללה ארבעה צבעים בלבד. מאוחר יותר, בשנות ה- 2000 פותחו מדפסות עם יכולות הדפסה מדהימות ומתקדמות מאוד, אשר שילבו מספר רב יותר של צבעים וגוונים, מה שהעניק הדפסות שנראו ממש זהות לצילום המקורי.

 

כיום, השיטות המקובלות והפופולאריות ביותר בתחום הדפסת תמונות על קנבס הן השיטות הבאות:

 1. סולבנט- שיטה זו עושה שימוש בסוג צבע אשר מבוסס על שמן. זהו צבע עמיד המותאם לסביבה החיצונית, בעיקר מוכיח את עצמו בתנאי מזג אויר שונים, כגון: מים ושמש.

2. פיגמנט- שיטה זו עושה שימוש בדיו ייחודי המאפשר יצירה של מיליוני גוונים, מה שמקנה דיוק מקסימאלי בהדפסת התמונה. למרות זאת, לשיטה חיסרון בולט והוא שסוג הדיו אינו מותאם לסביבה החיצונית ולכן אינו עמיד בתנאי מזג אוויר שונים.

הדפסת תמונות על קנבס באופן עצמאי

כיום אפשר להדפיס תמונות על קנבס בכל מיני צורות וגדלים ברמה מקצועית ובאיכות בלתי מתפשרת. יש הרבה אתרים באינטרנט אשר מאפשרים להכניס תמונה ישירות מהמחשב ולבחור את הגודל המתאים לה. הדפסה מסוג זה נעשית בטכנולוגיה מתקדמת אשר מאפשרת לכל אחד לעצב את התמונה כרצונו ולעיתים גם לצפות בהדמיה ממוחשבת של התוצר הסופי.

מאיפה כדאי לרכוש תמונות המודפסות על קנבס?

תמונות המודפסות על בד קנבס כדאי לרכוש אך ורק ממשווקים מוכרים ובעלי שם בתחום, אשר מקפידים על שימוש בצבעים טובים ועמידים ובבדים באיכות הטובה ביותר. תמונה איכותית צריכה להחזיק מעמד לאורך זמן ואם מצאתם פגם אל תהססו לפנות מחדש ולבקש מוצר אשר ראוי למחיר ששילמתם.

לסיכום, תמונות מודפסות על בד קנבס יוצרות תחושה נעימה, הן בבית והן במקום העבודה. הדפסת תמונות מסוג זה צברה תאוצה רבה בשנים האחרונות, בעיקר בגלל הדפוס הדיגיטאלי המתפתח ובגלל האיכות והעמידות של בד הקנבס. רוב התמונות עמידות לשינויי אקלים, מחזיקות מעמד לשנים רבות ולכן יכולות להוות מתנה מדהימה לחברים ולקרובי משפחה.

הוסף תגובה