ההבדל בין רוצה לחייב – למה לי זה לא עובד? אני רוצה את זה!

האם יש הבדל בגישתנו לרצות דבר מה לבין להיות מחויב לו?

האמת היא שכן, זהו שינוי דק בביטוי שעושה את ההבדל העצום. מילה אחת "פשוטה" לכאורה, משנה באופן מכריע את חשיבות הדבר ויוצרת את ההבדל המשמעותי בין "להמשיך לרצות את הדבר" לבין להיות מחויב להשיגו.

כחלק מעבודתי אני נתקל בהרבה אנשים שאומרים לי דברים כמו: "אני רוצה להצליח יותר בלימודים", "אני רוצה קשר יותר טוב עם המשפחה שלי", "אני רוצה להשיג זוגיות טובה יותר", "אני רוצה לחיות חיים בריאים יותר"  ו"אני רוצה להרוויח יותר כסף".

אך אנשים אלו, לעולם לא יתחייבו להשיג את הדברים שאותם הם "רוצים". בעצם, ההצהרה שלהם היא לא יותר מ: אני רוצה שזה יקרה אבל אני לא מתכוון לפעול כדי להשיג את זה – אני לא מחויב לזה.

למעשה, אין שום דבר חזק באמירה כזו. למען האמת, זה משפט ללא עוצמה כלל. אתה רוצה להשיג אבל לא מעוניין לפעול לקרת השגתו.

טריק בצורת שקל ששווה מיליון:

לסוג האנשים שאומרים לי "אני רוצה יותר כסף". אני מכניס את ידי לכיס, שולף מטבע של שקל ומגיש להם. ואז הם מביטים בי במבט מוזר.

אמרת שאתה רוצה יותר כסף לא? הנה קח שקל עכשיו יש לך יותר כסף. "לא לזה התכוונתי" הם אומרים, אמרת "אני רוצה יותר כסף" אני טועה? כן הם עונים, אבל לא התכוונתי לשקל. אולי לא התכוונת אבל, גם לא הצהרת על כמות או מספר מדויק שאותו אתה רוצה ויותר מכך, לא התחייבת להשיג את אותו הסכום.

מה שעשית בעצם הוא, שנשאת תפילה והכרזת – אני מעוניין שהדבר יקרה אם אני לא אצטרך לעשות כלום.

אם חשוב לך באמת להשיג את מה שאתה חפץ בו, לא משנה מה זה יהיה. אתה צריך להחליט למה אתה מחויב, עליך לקבוע ולהתחייב לדבר, אתה צריך לדבוק בהחלטה שלך. גם אם בחוץ יותר גשם- אתה מחויב ודבק בהחלטתך. גם אם "לא ישנת כל הלילה"- אתה פועל, אתה מחויב. אתה מתמיד בהחלטה!

רק ככה תבטיחו שתשיגו את הדבר אתם חייבים להבין את ההבדל הדק והמשמעותי בן רוצה לחייב. תתחייבו: לחיים טובים יותר, להשפעה על האנשים החשובים לכם, לחיים בריאים יותר.

 ומה עם אלו שלא מתחייבים?

לרוע המזל, רוב האנשים אינם מתחייבים לדברים שהם באמת רוצים בחיים. הם מעבירים את חייהם בתפילה ש"אולי יום אחד זה יקרה". רוב האנשים מתעסקים בתירוצים למה לא הם רוצים אך, לא מתחייבים. אם לא יבינו את ההבדל המשמעותי בין צורות הביטוי וישנו את גישתם כנראה לא ישיגו את הדברים הללו. למעשה, התירוצים של האנשים האלו הן שיקוף ישיר של אוסף האמונות שיש להם כלפי החיים.

לסיכום: תגיעו להחלטה מה אתם מחויבים להשיג, אפילו ברגע זה.

ותזכרו: בשביל להשיג דבר מה עלינו לשנות את האופן שבו אני מיחסים לו חשיבות. האם זו תפילה? או אולי זו התחייבות לעשות הכל על-מנת לגרום למטרה הזו להתגשם.

בהצלחה.

אלעד גוטליב, מנכ"ל ספריית ההצלחה. מוביל אנשים לביצועי שיא

הוסף תגובה