מה ההבדל בין מדרסים לעמידה ממושכת למדרסים רגילים?

מה ההבדל בין מדרסים לעמידה ממושכת למדרסים רגילים?

סוג חומרי הגלם שבהם משתמשים קובע בין היתר מה אפשר לעשות עם סוגים שונים של פתרונות ומדרסים אורטופדיים. במאמר הבא נתמקד באלו שמתאימים לכף הרגל ונסביר כיצד מתאימים אותם למי שעומדים הרבה לעומת כאלה שמבצעים פעילות גופנית שגרתית של הליכה, ריצה וכן הלאה

השוואה בין סוגים שונים של מדרסים אורטופדיים עוזרת להתאים אותם למטרות שאותן רוצים להשיג. אבל בשביל להשיג את המטרות בצורה המדויקת ביותר, חייבים לאפיין כל סוג של מדרס לאופי השימוש הצפוי. ספציפית, מדובר על הבדלים בין מדרסים לעמידה ממושכת לבין סוגי מדרסים רגילים או כאלה שמתאימים לפעילות גופנית שגרתית. 

כל מדרס והמאפיינים שלו

הסיבה לכך שקיימים הבדלים בין הפתרונות האורטופדיים שהמטרה שלהם היא להעניק תמיכה לכף הרגל ולשפר את המנח שלה קשורה לחומרי הגלם שבהם משתמשים. ככל שמשתמשים בחומרי גלם קשיחים יותר, כך העמידות של המדרס תהיה גבוהה יותר. עם זאת, קשיחות עלולה שלא להתאים אם מחפשים פתרונות אורטופדיים רגילים להליכה, ריצה או משחקי ספורט קבוצתיים.

תהליך ההתאמה של פתרונות אורטופדיים

החדשות הטובות הן שלא חייבים לחכות לרגע האחרון על מנת לגלות שהפתרונות האורטופדיים שאותם בחרנו עבור כף הרגל בכלל לא מתאימים לנו. במקום זה, מבצעים את התהליך המלא של התאמת מדרסים ומתמקדים בשלבים המרכזיים שלו:

  1. אפיון צרכים ומטרות – בשלב הראשון צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע מתחום האורטופדיה כדי לאפיין את הצרכים והמטרות. זה השלב שבו בודקים מה ההבדלים בין חומרי הגלם, מה מאפיין כל מפרט טכני של פתרונות אורטופדיים זמינים ומה מומלץ לנו על רקע בריאותי, גנטי, גיל, מצב רפואי וכן הלאה. מטבע הדברים, זה גם השלב שבו משתפים את בעלי המקצוע בהרגלים שלנו: האם אנחנו עומדים הרבה או צריכים רק פתרונות שגרתיים יותר לכף הרגל והתמיכה בקרסול. 
  2. הדמיה ומדידות – בשלב השני מגיעים לחלק האופרטיבי של ההתאמה האישית ומבצעים הדמיה ומדידות. ההדמיה והמדידות הן חלק בלתי נפרד מהתהליך ואפשר לבצע אותן בכמה שיטות: או באמצעות מדרסי גבס או באמצעות הדמיה תלת ממדית במחשב. הדמיה תלת ממדית היא כמובן מומלצת ומדויקת יותר, מה גם שכיום מבצעים אותה במהירות ובלי לדרוש תוספת מחיר משמעותית.
  3. ייצור האביזרים האורטופדיים – בשלב השלישי מעבירים את כל הנתונים למעבדה על מנת לייצר את האביזרים האורטופדיים המבוקשים. אם משתמשים בפתרונות ביומכניים לכף הרגל למשל, מנצלים בעיקר את חומרי הגלם הקשיחים של גרפיט ופלסטיק כדי לייצר קשיחות גבוהה. אם מחפשים פתרונות רגילים לשגרה, אפשר להשתמש בסוגים שונים של גומי.

האם יש הבדל במחיר בין פתרונות אורטופדיים שונים?

קיימים פערי מחירים של עשרות אחוזים בין סוגים שונים של פתרונות אורטופדיים, אך הם לא מושפעים מהשאלה מה אנחנו עומדים לעשות איתם – אלא איך בדיוק עבד תהליך הייצור שלהם. בשביל לחסוך בהוצאות, צריך לבדוק למשל האם חומרי הגלם היו מספיק איכותיים, האם אפשר לסמוך עליהם והאם הם אמינים ועמידים. במקרים כאלה, יכול להיות שיהיה שווה לשלם עוד כמה עשרות שקלים על פתרונות אורטופדיים בהתאמה אישית מאשר לספוג את הפגיעה באיכות החיים.

החשיבות של התייעצות עם בעלי מקצוע

בסופו של דבר אנחנו אולי מכירים טוב יותר מכל אחד אחר את אופי השימוש והרגלי החיים, אבל חסר לנו הידע הנדרש כדי לבחור פתרונות אורטופדיים. כאן נכנסים לתמונה בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ולכן חשוב להתייעץ איתם כמה שיותר מוקדם וביסודיות.

הוסף תגובה