הוספת וו גרירה לרכב – 5 פרטים שאסור לפספס

הוספת וו גרירה לרכב – 5 פרטים שאסור לפספס

וו גרירה יכול להיות השקעה משתלמת שמעלה את ערך הרכב הפרטי והמסחרי. עם זאת, יש דברים שכדאי לדעת מבחינת הוראות החוק, כושר הגריסה וההעמסה, האופן שבו בנוי הוו, הבטיחות במהלך השימוש וכמובן האחזקה או תקופת האחריות המומלצת

וו גרירה יכול להתאים לרכב שטח, מסחרי או פרטי. המטרה היא לשדרג את הרכב באמצעות הוו וניתן להשתמש בו על מנת למלא שורה ארוכת תפקידים: החל מגרירת כלי שייט ועד חיבור עגלה לצורך מעבר דירה. כמו כן, וו הגרירה מעלה את ערך הרכב ולכן הוא לא נחשב להוצאה רגילה אלא להשקעה משתלמת. עם זאת, יש לפחות 5 דברים שכדאי לדעת על הוספת וו גרירה לרכב והאופן שבו עושים את זה:

מותר להתקין וו גרירה רק אצל מתקין מורשה מטעם משרד התחבורה ובאישור מכון התקנים

וו גרירה לרכב חייב על פי החוק להיות מותקן על ידי מתקין מורשה. גם אם אתם מכירים את הרכב שלכם טוב יותר מכל דבר אחר, אסור לכם לבצע לבד את ההתקנה של הוו אלא אם קיבלתם הכשרה והסמכה לכך. יתרה על כך, אסור לפספס עוד פרט חשוב: חובה שהוו יהיה באישור מכון התקנים. בלי ווי גרירה מאושרים על ידי מכון התקנים לא ניתן לעבור טסט שנתי וממילא לוקחים סיכון מיותר.

כושר הגרירה וההעמסה משתנה בין רכב לרכב ונקבע על ידי משרד התחבורה

עוד פרט שאסור לפספס קשור לאופן שבו משתמשים בוו אחרי שמתקינים אותו. ראשית, צריך לדעת שכושר הגרירה וההעמסה משתנה בין רכב לרכב. זה אומר שיש הבדלים בין ווי גרירה ושכל אחד מהם יכול להתאים לרכב אחר. שנית, כדאי להסתכל על הנתון הרלוונטי ברישיון הרכב שמופיע תחת סעיף משקל מורשה ולהתייעץ עם המתקין.

כל וו גרירה מורכב משני חלקים שונים

הפרט שאסור לפספס בנוגע למבנה עצמו של וו גרירה קשור לזה שהוא בפועל מורכב משני חלקים שונים: התקן שמחובר לשלדה האחורית והמחבר גרירה שעליו מחברים את הנגרר עצמו. אם רוצים לבצע הוספת וו גרירה לרכב ולסמוך עליו עם משקלים גבוהים, צריך לדעת שכל התקן מגיע עם מספר דגמים של מחברים ושלכל סוג מחבר ניתן לבחור התקן קבוע או נשלף.

הבטיחות מושפעת גם מהאופן שבו מחברים את הנגרר

התקנת וו גרירה לרכב היא בפועל רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. אם רוצים להגיע אל היעד בשלום, צריך לזכור שהבטיחות מושפעת גם מהאופן שבו מחברים את הנגרר. חיבור הנגרר חייב להתבצע על פי הנחיות מדויקות שנמסרות על ידי היצרן, לפי המשקל המותר הקבוע ברישיון ולפי סוג הגרר. בנוסף, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע מיד לאחר ההתקנה ולעבור הדרכה לגבי האופן שבו מחברים את הנגרר אל הגרר.

צריך לבצע בדיקה שנתית של וו גרירה

בדיקה שנתית קבועה של וו גרירה היא חלק בלתי נפרד מאחזקת הרכב. מטרת הבדיקה היא לוודא שכל החיבורים נמצאים במקום, שצמת החשמל עובדת ולא חשופה לנזקי מים או חלודה ושיש מספיק גריז כדי למנוע שחיקה וחיכוך יתר. את האחזקה התקופתית ניתן לבצע בצורה עצמאית, למעט מקרים שבהם מתגלות תקלות ואז צריך להגיע למוסך שמתמחה בהתקנת ווי גרירה. כמו כן, ניתן לתאם התקנת ווי גרירה עם תקופת אחריות ארוכה ולהגיע לשירותי אחזקה בלי לשלם תוספת מחיר.

הוסף תגובה