מכונות כסף – מידע כללי

מכונות כסף – מידע כללי

מידע מוקדם על הבדלים בין סוגים שונים של מכונות יכול לסייע לכל מי שרוצים לשפר את הביצועים של ספירת כסף. במאמר הבא נסביר מה עושה מכשיר כזה, מה ההבדל בין המכונות וכמובן גם איך בוחרים את הפתרון הרלוונטי לעסק או למשרד

התפקיד של מכונה לספירת שטרות היא להאיץ את קצב הספירה ולמנוע טעויות. מכונה לספירת כסף עובדת באופן אמין, כי התפקיד שלה הוא לזהות את תבנית הדפוס המוטבעת על כל שטר. בנוסף, דגמים מסוימים של מכונות מפעילות אור UV כדי לזהות סימנים ייחודיים ובעיקר למנוע זיופים. באמצעות מכשיר לספירת כסף אפשר להשיג יתרונות רבים וכדאי לדעת איך הוא עובד.

איך מזהים שטרות?

מכשיר לספירת כסף יכול לזהות שטרות גם בטכנולוגיית אינפרא אדום. לעומת טכנולוגיית אולטרה סגול שהיא מדויקת אבל גם יקרה יותר, טכנולוגיית אינפרא אדום מתמקדת בעיצוב של השטרות ובזיופים יחסית פשוטים. לשם השוואה, אפשרות אחרת לזהות אמינות של שטרות היא באמצעות סימני מים. 

מה היתרונות של מכונת ספירת כסף?

מכונות כסף שוות את ההשקעה גם עבור בעלי עסקים וחנויות וגם עבור בעלי משרדים, חברות, ארגונים ועוד. למעשה, השימוש העיקרי במכונות כאלה הוא בעיקר מוסדי – כמו למשל בבנקים. אם בעל עסק מקבל מזומן ורוצה לספור את השטרות, אין כמו מכונה ייעודית על מנת להשיג יתרונות שונים ובהם:

  • חיסכון בזמן עבור העובדים
  • נתונים מדויקים בתוך שניות ספורות
  • התאמה אישית של תכונות המכונה למאפייני העסק
  • פיקוח ובקרה אחר הנתונים
  • אפשרות ייצוא של הנתונים לתוכנות מעקב ממוחשבות

מה ההבדל בין סוגים שונים של מכונות כסף?

קיימים פערי מחירים של עשרות אחוזים בין סוגים שונים של מכונות, בגלל המפרט הטכני השונה שלהן. אם רוצים לבחור נכון את המכונה ולהשתמש בה גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך לטובת ספירת כל סוגי השטרות שמגיעים אל בית העסק, צריך להבין מה היא מסוגלת או לא מסוגלת לעשות. בראש ובראשונה, יש להפריד בין מכונות כבדות לבין מכונות במשקל נמוך שאותן ניתן גם להזיז ולשנע ממקום למקום.

מה קצב הספירה של המכונה?

הפקטור העיקרי שעליו בדרך כלל מסתכלים על מנת להשוות בין סוגים שונים של מכונות כסף הוא קצב הספירה. מכונה רגילה תהיה מסוגלת לספור כ-500 שטרות בדקה, מכונה משוכללת יותר כבר תספור 800 שטרות בדקה והמכונות המתקדמות יגיעו לקצב ספירה מדהים של 1,000 שטרות בדקה ואף למעלה מכך. באמצעות השוואה בין המכונות לפי קצב הספירה שלהן, ניתן לשפר את הביצועים של בית העסק ולחסך זמן יקר ערך לעובדים וללקוחות.

מה התצוגה המומלצת לכל סוג של מכונה?

גם התצוגה המופיעה על גבי המכונה חשובה. היא קובעת עד כמה יהיה קל לעקוב אחר הנתונים, איזה פרטים מופיעים עליה ואיך מבצעים שינויים בהגדרות. ההמלצה היא לבחור מכונה עם צג מובנה ורחב כדי לשפר את הנוחות, אך אפשר להגיע אל אולמות התצוגה ולהתרשם מקרוב מההבדלים בין הדגמים. 

איך בוחרים דגם מומלץ של מכונה לספירת כסף?

דגם מומלץ אמור לעלות כמה מאות שקלים ולאפשר ספירה מהירה של כל סוגי השטרות. את הדגם כדאי לבחור גם לפי היצרן והחברה שמשווקת אותו, כי לעיתים קרובות תהיה לזה השפעה על תקופת האחריות. יכול להיות שמכונה שמיוצרת על ידי חברה גדולה ומוכרת תהיה יקרה יותר, אך המשמעות היא פחות תקלות בספירה ובעיקר עבודה רציפה לאורך שנים רבות.

הוסף תגובה