מה זה סליקה? – המדריך המלא לבחירת שירותי סליקה

מה זה סליקה? – המדריך המלא לבחירת שירותי סליקה

פעולת הסליקה מאפשרת להשלים את תהליך העברת התשלום בין הלקוח לבין בית העסק. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין סוגים שונים של שירותי סליקה, איך מתבצעת הפעולה וכיצד כדאי לבעלי עסקים להשתמש בה

השאלה מה זה סליקה חוזרת על עצמה אצל בעלי עסקים רבים. למעשה, כל בית עסק שמקבל תשלום באשראי צריך לדעת מה זה סליקה וכיצד לבחור את השירות הנכון עבורו. הבעיה היא שההגדרה של סליקה לא מתייחסת רק לאשראי אלא לכל תהליך העברת תשלום בין לקוח לבין ספק, לרבות מזומן והמחאה, לכן היא מבלבלת.

למה צריך את פעולת הסליקה?

המאפיין המשותף לכל הסוגים השונים של שירותי סליקה בא לידי ביטוי באפשרות להשלים את תהליך העברת התשלום. אבל בעוד במזומן או בהמחאה ברור מאליו כיצד משלימים את התהליך – באמצעות קבלת המזומן והכנסתו לקופה או באמצעות איסוף הצ'ק והפקדה שלו – גבייה באשראי כבר מחייבת מעורבות של גופים נוספים: שב"א, מאגדים, סולק וחברת שירותי סליקה. 

מה עושה כל גוף בתהליך הסליקה?

היכרות עם התהליך של סליקת כרטיסי אשראי היא דוגמא מעולה לחשיבות של מעורבות הגופים השונים. בתהליך הזה, שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) היא חברה שמקבלת את פרטי האשראי מהלקוח ומאשרת את העסקה לפני שהיא מעבירה הלאה את הנתונים. לעומת זאת, יש את המאגדים – גוף שבו פועלים כמה בעלי עסקים ביחד כדי לקבל הטבות קבוצתיות מול חברת האשראי. לאחר מכן יש את חברות שירותי הסליקה שאחראיות על תיווך בין בית העסק לבין חברת כרטיסי האשראי, וכמובן את חברת כרטיסי האשראי שמוגדרת כ"סולק". 

מה קורה כאשר מתבצע חיוב בכרטיס אשראי?

עוד דרך טובה להבין כיצד מתבצעת סליקת אשראי אונליין או פיזית בחנות היא לעקוב אחר השלבים השונים של התהליך. בשלב הראשון בית העסק מקבל את כרטיס האשראי, בשלב השני מועברים הנתונים לחברת הסליקה ובשלב השלישי הם ממשיכים הלאה לשב"א. בשלב הרביעי הנתונים מגיעים למאגד או לחברות כרטיסי האשראי, לפי בחירת בית העסק, ובשלב החמישי התשלום מועבר לחשבון הבנק של בית העסק. 

מה ההבדל בין אמצעי סליקה קיימים?

הביקוש הגבוה לשירותי סליקת כרטיסי אשראי באינטרנט מעלה את היצע האפשרויות עבור בית העסק. כך לדוגמא סליקת כרטיסי אשראי בבית העסק עצמו יכולה להתבצע רק באמצעות מסוף סליקה ידני, על ידי קורא כרטיסי אשראי המוצמד לקופה רושמת או באמצעות אפליקציה – בעוד סליקה אונליין מתבצעת באמצעות דף אינטרנט ייחודי שאותו ניתן להטמיע באתר קיים או להפעיל כדף עצמאי. כמו כן, קיימת אופציה של סליקה טלפונית.

היתרונות של סליקת אשראי לעסקים קטנים

אין ספק שהעסקים הקטנים הם הנהנים העיקריים מהתשובה המעודכנת לשאלה מה זה סליקה ואיך משתמשים בה. אם בעבר רק ארגונים גדולים היו יכולים להרשות לעצמם לגבות חיובים באשראי ולסלוק את הלקוחות גם מקרוב וגם מרחוק, הרי שכיום האמצעים הזמינים הופכים להיות נגישים ומשתלמים יותר. אצל בעלי עסקים קטנים, זה בולט בעיקר בשילוב בין תוכנות הנהלת חשבונות, מערכת הסליקה והפקת חשבוניות אוטומטיות באופן מיידי.

כך בוחרים את אפשרות הסליקה המתאימה

גם בעלי עסקים קטנים וגם בעלי עסקים גדולים צריכים לבחור את אפשרות הסליקה המתאימה להם לפי היקף הפעילות, מספר העסקאות שמבוצעות באשראי והאופי של העסק. מלבד ההבדל בין סליקה בחנות לבין סליקה אונליין, כדאי לבדוק כמה יעלה לבצע את הסליקה ולהתייחס להבדל בין חבילת מוצרים בסיסית לבין חבילה מורחבת.

הוסף תגובה