הורדות באינטרנט – הורדה ישירה או תוכנות? יוזנקסט או אימיול? חלק א'

כבר מעל עשור וחצי מאז שהאינטרנט נכנס לחיינו ושינה אותם עד לבלי הכר. האינטרנט הוטמע בחיינו בכל פן ופן, החל מחיבור אינטרנט ביתי לצורכי בידור מידע וידע ועד לשליטה בחשבון הבנק, העברת מידע צבאי מסווג או לא, ארגוני טרור, חברות, ארגונים וכמעט כל בית עסק בימינו, אצל כולם האינטרנט הפך לחלק בילתי נפרד.

אחד התחומים שחוו מהפך משמעותי מאז המצאת ההאינטרנט הוא בידור. הגישה שלנו לכל סוגי המדיה נהייתה קלה ובכמה לחיצות עכבר ניתן כיום להשיג הכל. מה זה הכל? הורדת שירים, הורדת אלבומים שלמים, הורדת סרטים בכל סוגי האיכויות, הורדת ספרים, הורדת תוכנות, סדרות, תמונות ועוד. פשוט אין גבול לכמות החומר שמסתובב ברשת ובהישג ידו של כל אחד מאיתנו.

אז איך אנחנו מורידים במהירות המקסימלית את הקבצים הכי איכותיים? כמו בכל תחום בחיים גם בהורדות יש כמה אפשרויות, חלקן טובות יותר וחלקן פחות. במירוץ השנים התפתחו כמה עשרות תוכנות ושירותי הורדה מקוונים להורדה ישירה.

הבא נסקור את השירותים מהטוב ביותר לגרוע:

1.      UseNeXT , יוזנקסט – תוכנת ההורדות הטובה ביותר בעולם נכון ל2009. 
יתרונות:

  • בנויה מסקריפט נקי ללא וירוסים, רוגלות, פופ אפ'ס, באנרים וכו'.
  • הורדה ישירה משרת. ללא זמני המתנה וללא תורים.
  • הורדה על רוחב פס מלא באופן תמידי – עד 50 מגה בייט בשניה [מהירות שרק עכשיו בזק מקימה עבורה תשתיות בארצנו הקטנה]. (כנסו לאתר וראו סירטון דוגמא להורדת קובץ של 674 מגה בייט ב34 שניות, פשוט מדהים)
  • כמות עצומה של חומר וברירה. ובמספרים – 800 טרהבייט סה"כ עד היום + 5 ג'יגהבייט שמתווספים באופן יומיומי [1 טרהבייט = 1000 גי'גהבייט]. כמעט ואין סיכוי שלא תמצאו את מה שאתם מחפשים.
  • אנונימיות מליאה. חשוב מאד בתקופה שבה הורדות לא חוקיות נאכפות יותר ויותר.

חסרונות:

  • חסרון אחד, אך משמעותי מאד – השירות כרוך בתשלום (בין 8$ ל30$ בחודש, תלוי במסלול שתבחרו). עם זאת, יוזנקסט מציעים שבועיים התנסות חינם, שבהם תוכלו להוריד במהירות מליאה כמה שתרצו. לאחר מכן הם מגבילים את המהירות ל1kbps, בערך חצי מגה בשעה. ההורדה וההרשמה היא בחינם לגמרי –לחצו כאן על מנת להכנס לאתר.

2.      שירותי אחסון קבצים – ישנם עשרות אם לא מאות שירותי אחסון קבצים ברשת. גם בהם, טובים יותר וטובים פחות. חלקם ללא זמני המתנה וחלקם עם. כל השירותים שניתנים בחינם מגבילים את גדלי הקבצים. להלן כמה מהגדולים ביותר:

  • Rapidshare.com – הפופולרי ביותר. זמן המתנה של 50 שניות לתחילת הורדת הקובץ. קבצים של עד 100 מגהבייט. לא ניתן להוריד כמה קבצים בו זמנית, ניתן להוריד בהפרשים של 15 דקות בערך בתנאי שלא עוברים את המכסה היומית. מכסת הורדה יומית נמוכה יחסית. עם זאת, ההורדות בדרך כלל הם במהירות גבוהה.
  • MediaFire.com – שירות האחסון הטוב ביותר, אך הפחות פופולרי. ללא זמני המתנה, ללא מכסה יומית, ניתן להוריד כמה קבצים בו זמנית, ללא מכסה יומית ועם מהירות גבוהה.
  • כמובן יש עוד המון – למשל:

                                                               i.      4Shared.com

                                                             ii.      rapidshare.de

                                                            iii.      megaupload.com

                                                           iv.      badongo.com

                                                             v.      zshare.net

                                                           vi.      filefactory.com

                                                          vii.      sendspace.com

                                                        viii.      turboupload.com

                                                           ix.      rapidupload.com

אז איך בעצם אנחנו מוצאים קבצים בשרתים של האתרים האלו?

1.      על ידי מנועי חיפוש מיוחדים הממוקדים ספציפית על שרתים אלו ומראים לנו את התוצאות הרלוונטיות ביותר. גם התחום הזה רווי מאד – אחד מנועי החיפוש הטובים ביותר הוא HsearcH. כנסו לאתר הוא מדבר בשם עצמו, אתם תמצאו את עצמכם משתלולים על המקלדת ומורידים ללא הרף. פשוט, קל, מהיר ונוח.

2.      רוב הבלוגרים משתמשים בשרתים אלו על מנת לאחסן בהם קבצים ולשתף בהם את הקוראים. מיצאו לעצמכם בלוגר טוב שמעלה קבצים איכותיים ופשוט הורידו את מה שיש לו להציע. בלוג מוסיקה מעולה לדוגמא – Music Downloads www.3emp3.info.

את שאר השירותים אסקור במאמר ההמשך.. נדבר על ביטורנט, אימיול, קאזה ועוד. מקווה שעזרתי, הורדה מהנה לכולם!

הוסף תגובה