הטכניקה הטיפולית של דמיון מודרך

דמיון מודרך:

רקע אודות הטכניקה הטיפולית של דמיון מודרך:

טיפולים פסיכולוגיים, עשויים להיות איכותיים ויעילים יותר כאשר הם משלבים כלים טיפוליים איכותיים ובעלי הצלחה. כלי איכותי שכזה הוא הדמיון המודרך. כיום, מגוון רחב של טיפולים פסיכולוגיים כוללים שימוש בטכניקות של דמיון מודרך. גם בתחומים נושקים כגון- קאוצ'ינג וכדומה, הכלי של טיפול בדמיון מודרך נחשב ליעיל וכדאי. כיום, כאשר יש פתיחות בעולם הטיפולי לאמץ טכניקות שונות וליצור טיפולים אינטגרטיביים שיונקים מכמה שיטות שונות ואף מנוגדות, מקומו של הדמיון המודרך הופך למרכזי יותר ויותר. כאן, חשוב להבדיל בין דמיון מודרך להיפנוזה. דמיון מודרך והיפנוזה אכן חולקים מאפיינים דומים ובכל זאת, היפנוזה כוללת את הכניסה של המטופל למצב טראנס- היפנוטי שמדכא את האפשרות להתנגד לטכניים שמועלים בטיפול ולכן זו שיטה שנחשבת לחזקה יותר. לעומת זאת, בדמיון מודרך האדם מודע לחלוטין לתהליך ולכן עשויות לעלות התנגדויות בתחומים שונים.

 

דמיון מודרך- איך זה מתבצע בפועל?:

אנשים רבים מעוניינים לדעת מה קורה בפועל כאשר מטופל מגיע לטיפול של דמיון מודרך. ובכן, מדובר בטכניקה שעשויה להיות חווייתית והיא גם מערבת את המטופל בטיפול בצורה אינטנסיבית. שימוש בטכניקה של דמיון מודרך מתחיל בלמידת תרפיות שונות ודרכים בהן ניתן להירגע. לימוד ההירגעות מערב גם ניסיונות של החזיה של מצבים, חפצים, חושים ועוד. כל אלה, מספקים קרקע פורייה לשלבים הבאים ומאפשרים להתאמן ביצירת דמיון. בפועל, הטיפול מתבצע על ידי הנחיות של המטפל למטופל שמנסות לסייע לו לבנות את הדמיון הרצוי. בין השאר, ככל שהמטופל ישלב יותר חושים ופרטים, החוויה הטיפולית והצלחת הטיפול תהיינה טובות יותר. לכן, הדמיון צריך להכיל פרטים רבים שכוללים גם רגשו, ריחות ועוד.

דמיון מודרך- מה זה בעצם נותן?:

דמיון מודרך הוא כנראה הכלי שמדגיש באופן הטוב ביותר עד כמה ישנו חיבור בין גוף, נפש ושכל. באמצעות שימוש בטכניקות של דמיון מודרך, המטופל יכול להשפיע על מצבו הנפשי ואפילו על מצבו הגופני בעזרת הדמיון. השימוש בדמיון עשוי להיות כה יעיל עד שישנם תחומים בעולם הספורט, בהם דמיון מודרך הוא כלי שימושי במיוחד שמביא תוצאות שאינן מוטלות בספק. גם בתחום הרפואה וגם בתחום של העצמה אישית  ובמיוחד בתחום של חרדות אצל ילדים ניתן לראות כיצד ניתן לשלוט בכאבים שונים באמצעות שימוש נכון בשיטה. לכן, דמיון מודרך הוא כלי מומלץ ביותר.

למי פונים כדי להתנסות ולעבור טיפול של דמיון מודרך?:

לצורך הנחיה של טיפול בדמיון מודרך, יש לפנות למטפל שלמד כיצד לעשות שימוש בכלי. ישנם קורסים שונים שמכשירים מנחים של דמיון מודרך ללא רקע טיפולי, אלא עשויים להיות פחות כדאיים משום שהם מגיעים לטיפול עם הרבה פחות רקע וניסיון ואינם מאפשרים את החוויה של טיפול אינטגרטיבי בשיטות שונות. כמובן, שמדובר בכלי טיפולי ולכן חייבת להיות כימיה בין המטפל והמטופל. כימיה זו תורמת רבות להצלחה של התהליך.

הוסף תגובה