היופי מחוץ לפנים – ציפוי חלונות כמגן מפני נזקי השמש

כל אחד רוצה עיצוב פנים המאפשר הזרמת אור השמש בתוך הבית או במשרד. הזרמת אור השמש בבית מספקת יתרונות רבים לבית ולמשפחה שלך. והיום, עיצובים אדריכליים רבים משלבים חלונות גדולים הפונים לכיוונים דרום ומערב על מנת להנות מאור טבעי יותר, והשליית מרחב פתוח ככל האפשר.

אך במקביל ליתרונות אלו, קיימים חסרונות לא מעטים לכניסת קרני השמש בתוך הבית. הכוללים הצטברות חום, סנוור מוגזם, דהייה מוקדמת של ריהוט פנים, סרטן העור ואפילו מחלת הקטרקט.

אנחנו רוצים אור טבעי, אבל אנחנו גם צריכים להפחית את הסנוור המוגזם, דהייה והצטברות חום ברוב ימות השנה. האם לא יהיה זה נהדר להשיג את כל זה מבלי הצורך לסגור את הווילונות ותריסים?

בימינו, עם המודעות גוברת לבריאות, ידוע כי כאשר אנו נמצאים בחוץ, חשופים לשמש, אנחנו צריכים להיזהר מחשיפת יתר לשמש ולהגן על העור מפני נזקי השמש.

אך מה לגבי חשיפה השמש דרך חלונות?

כשאנו נמצאים בחוץ, אנו משתמשים בקרם הגנה על מנת להגן על העור מפני הזדקנות וסרטן בטרם עת. אנחנו לובשים משקפי שמש למנוע את הסנוור והקטרקט הפוגע בראייה.

אך גם כאשר אנו שוהים בבית, השמש יכולה להוות איום גדול לבריאותינו. קרינת השמש יכולה להזיק בדים, יצירות אמנות וריהוט ובעיקר לנו. קל מאוד להבחין בנזק הנגרם כאשר מוצאים ציור שהיה תלוי על הקיר הרבה זמן ורואים הבדל בצבע הקיר.
כפי שאנו מסתכלים על אובדן הצבע בריהוט שלנו, האם אנחנו עוצרים לחשוב האם לשמש יש את אותה השפעה על העור שלנו ושל ילדינו. ולרוב התשובה היא "לא".

רבים מאיתנו לא חושבים על נזקי הקרינה, אבל ניתן למנוע אותה ולהפחית במידה ניכרת את הנזק.

קרני ה-uva  המזיקות חודרות דרך זכוכית רגילה ולא מטופלת ללא בעיה. קרני UVA מהווים כ- 90% מהקרניים המזיקות ביותר של השמש כל היום ובכל ימות השנה. בחורף, כאשר השמש נמצאת במצבה הנמוך ביותר בשמיים הם חודרים עמוק יותר לתוך פנים הבית.

חלונות וזכוכיות מהווים בדרך כלל כ- 15% עד 30% מכלל חדירת החום וקרני שמש במבנה, ובמהלך עונת הקיץ יכולים להוות כ- 50% מאיבוד הקירור. לכן, לא רק שחלונות לא מוגנים נותנים לקרני ה- UVA לא בריאים להיכנס, הם מאפשרים לעיבוד אנרגיה שיכול להפוך את הבית לחם בצורה לא אחידה. ובחודשים הקרים של החורף, האנרגיה המשמשת לחימום הבית בורחת ממש מחוץ לחלון.

 

כל ארגוני הבריאות הגדולים העוסקים בנושא חשיפה לשמש הצהירו כי קיימות ראיות המצביעות על קשר ישיר בין קרינת UVA וסרטנים ממאירים כגון מלנומה או סרטן העור. סרטן העור הינה הצורה הנפוצה ביותר של הסרטן בארצות הברית. יותר מ -3.5 מיליון מקרי סרטן העור בלמעלה משני מיליון בני אדם המאובחנים מדי שנה. אדם אחד מת ממלנומה בכל שעה (כל 57 דקות) בארה"ב.

קרני UVA מהווים עד 95 אחוזים מקרינת UV המגיעה לפני השטח של כדור הארץ ולמרות שהם פחות אינטנסיביים מאשר UVB, קרני UVA הינם כ-30 עד 50 פעמים יותר נפוצים, ועוברים דרך זכוכיות ללא כל בעיה, מה שהופך את ההגנה מפני שמש נחוצה מחוץ לבית וגם בתוכו.

אז, מה ניתן לעשות בנושא זה עכשיו?

ובכן, אתה יכול לשים קרם הגנה עליך ועל הרהיטים שלך, אך לא סביר שתשים קרם הגנה כל היום גם בתוך הבית, והרי לא תרצה לשבת על ספה דביקה.

לחבוש כובע כדי להגן על האזורים הרגישים של הפנים? רעיון טוב וקל.

אך הפתרון היעיל ביותר להיות מוגן בנוחות מפני קרני UVA הינו התקנת ציפוי חלונות הדוחה כ-99%  מקרני ה-uva  המזיקות.

ציפוי חלונות מותקן לרוב על הצד הפנימי של החלונות ומהווה "מגן שמש" שקוף שיכול לדחות עד 80% מחום השמש. בקיץ, הבית קריר ויותר נוח, כך שתוכלו להוריד את חשבון החשמל. בחורף, ציפוי חלונות לוכד את החום בחדר .

כל ציפויי החלונות האיכותיים יחסמו עד 99% מקרן UV ויצמצמו את ההשפעה של אור שמש על הריהוט על ידי הפחתת דהייה באופן משמעותי. ציפוי חלון הוא כמעיין סדין דק מקצועי וקבוע

כיום, ציפויי חלונות מתוכננים באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת , כדי לספק חיסכון באנרגיה ושמירה על החלון בעלויות נמוכות משמעותית על פני החלפת החלונות.

לדוגמא, בבתים חד משפחתיים, ודירות מגורים, עלות התקנת ציפוי בחלון ממוצע נע בין 90 ש"ח עד 160 ש"ח למטר מרובע, תלוי בסוג הציפוי המותקן, ואת התהליך לעתים קרובות ניתן להשלים ביום או יומיים.

ציפוי חלון זמין במגוון רחב של גוונים מבהירים ועד לכהים מאוד ולאחר התקנה ניתן להבחין כבר ביתרונות שימור האנרגיה באופן מיידי.

יתרון נוסף הוא שציפויים רבים נחשבים למוצר "ירוק"  בשל החזרי האנרגיה. ציפוי חלון הוא בחירה טובה כאשר מעוניינים לשפר את החלונות שעדיין שמישים אך אינם עומדים בתקנים עדכניים. ובכך במקום להשקיע משבים וחומרים לבנייה ולהתקנת חלון חדש, ובמקום להשליך את חלונות הישנים, ניתן בפשטות להאריך את חיי החלונות הקיימים על ידי שילוב של ציפוי לחלון, וכך לחסוך כסף ולהיות ידידותי לסביבה.

 תעשיית הציפויים לחלונות הגישה את עצמה לבדיקת צד שלישית קפדני לאישור מוצריה ויותר מ -250 ציפויים שאושרו על ידי NFRC (המועצה לדירוג אנרגטי של חלונות), לאימות דירוג ביצועי האנרגיה שלהם. גוף זה מתמחה בדירוג חלונות במונחים של חיסכון באנרגיה ובכסף.

בנוסף, ציפויי חלונות עומדים במרבית תקני הבריאות ובטיחות המערביים, כולל השפעה אנושית, חיסכון אנרגטי, הגנת הזכוכית מפני חדירת פריצה, הגנה בפני הדף, רסיסים ובטיחות אש.

תעשיית הציפויים גדלה בקפיצות גדולות בשנים האחרונות בעקבות פיתוח של ננו-טכנולוגיה מתקדמת.

הסוגים הנפוצים ביותר של ציפוי חלונות הם:

• ציפוי נגד שמש

• ציפוי סלקטיבי

• ציפוי דקורטיבי

• ציפוי בטיחות / ציפוי אבטחה

• ציפוי Low-e

אז, אם ברצונכם, להינות מאור השמש הקיימת כמעט כל השנה בישראל מבלי להיות חשוף לנזקיה ולחיות בחממה. הפתרון המושלם עבורם הינו טיפול הזכוכיות בביתכם ע"י ציפוי חלונות מקצועי.

הוסף תגובה