ציפוי חלונות נגד שמש בטכנולוגיית ננו-קרמי

לקרמיקה היסטוריה עתיקה כמעט כמו המין האנושי. כיום יש מספר יתרונות לשימוש בחומר, גם בתחום הטכנולוגיה, דרך אובייקטים פשוטים ועד לביצועים ננו-מרוכבים וציפויים.

היציבות הטרמית, יחד עם העמידות, הקשיחות והאדישות הכימית שלה הובילו לשימוש נרחב בחומר בתחום הנדסת האירונאוטיקה והאסטרונאוטיקה, חלקי מכוניות מירוץ ושתלים ביו-רפואיים.

הראשונים שניצלו את היכולת הטכנולוגית של הקרמיקה, כמו מעבורת החלל של נאס?א לדוגמא, הובילו לשימוש נרחב בחומר (אשר מתאפיין בחסינות לחום) בתחום הנדסת החלל. מנועי מטוסי הסילון המסחריים, אשר שולבו עם קרמיקה, פעלו ביעילות רבה יותר, שאפשרה למטוסים טווח טיסה ארוך יותר ויכולת טעינה גדולה יותר באותה כמות של דלק.

מכוניות מרוץ פורמולה אחת שילבו את יכולת המיגון הטרמית של הקרמיקה ביצירת בלמים, חלקי מרכב קלי משקל, מנועים וסעפות פליטה, אשר מאפשרים למכונית המירוץ לעמוד בעומסי החום הקיצוניים בהם היא נתונה.

ברפואה, בתחום הביו-קרמיקה נהנים מיכולות העמידות, האדישות הכימית והקשיחות של ציפויי הקרמיקה, בשילובה ברפואת השיניים ובאורתופדיה.

הציפויים הננו-קרמיים הינם ציפויים אופטיים עשויים חומר בעל מבנה אטומי דק (שווה ערך ל0.000000001 מ?מ),שמיוצרים בתהליך ראקטיבי בפלזמה.

הציפויים עשויים מתרכובת קרמית מוליכה של חמצן וחנקן (oxynitride), בעלי תכונה של סלקטיביות סולארית פנימית שמקורה במבנה המולקולרי הייחודי שלהם, אשר מסוגל לדחות קרניים אינפרא אדומות (IR)ברמה גבוהה.

הציפויים הננו-קרמיים לחלונות הינם ציפויים רב שכבתיים, דבר המעניק יכולת עמידות גבוהה מפני פגיעה ושריטות בציפוי, מפני תנאי מזג האוויר ומפני חום ואור.

הציפויים הננו-קרמיים נחשבים למובילי טכנולוגיית הצללת החלונות עם דחיית חום של עד 75%, ובעלי מאפיינים נוספים כגון רמת הצללה גבוהה ואפשרויות עיצוביות רבות

הם יכולים לחסום עד 99% קרינת UVA ו- UVB, שני סוגים של גלים אולטרא סגולים, דבר המספק הגנה מפני הזדקנות מוקדמת של העור וסרטן העור, מפני שינוי צבע או דהייה של עור, פלסטיק ובד וכך בעצם לשמור עלינו ועל הרהיטים שלנו מפני קרני UV, לשפר את איכות החיים בבית או בעסק, ולאפשר התאמה אישית של מראה החלון. הגנה זו (קרינת UV) מתאפשרת ללא קשר לרמת ההצללה של הציפוי.

ציפויים ננו-קרמיים בעלי גוון נייטרלי מציגים קשת רחבה של מעבר האור הנראה (VLT),בין 5%ל-70%, וזאת מבלי להיראות מבריק ולסנוור כתוצאה מהחזרת האור הגלוי (VLR), דבר המנגיש את הציפוי הננו-קרמי לרכבים ומבנים, בהתחשב ברגולציות וחוקים בנושא.

ציפויים ננו-קרמיים מצמצמים את ?אפקט המראה? הפנימי, אשר קורה לעתים בלילה, בו האובייקטים שבחוץ אינם נראים בבירור כתוצאה מהחזרת אור בתוך חלל המבנה.

הציפויים הננו-קרמיים, בניגוד לציפויים על בסיס צבע או מתכת, אינם משבשים ואינם מפריעים למעבר גלי רדיו, אינטרנט ותקשורת לויינית.

הוסף תגובה