היכולת לחשוב-הכוח להצליח

אני חושב לעצמי, מהי הבחירה בטוב ?

האם היא מספיקה ?

ואם זה אפשרי לבחור בטוב?

 אז מה הסיבה שהרבה אנשים (כולל אותי) לא פעם בוחרים בדבר ההפוך לגמרי ?

נתחיל בהסבר קצר על "לבחור בטוב".

לבחור בטוב זוהי אמרה מאוד כללית יחד עם זאת מתאימה לכל דבר.

לדוגמא: מחשבה, הרי עם נחשוב בצורה חיובית ומציאותית על כל מה שנכנס ויוצא מחיינו, לא נעצים את השלילי ונמזער את החיובי, נגלה די מהר שהסביבה שלנו הופכת להיות נעימה יותר, והכול נכנס לפרופורציה הנכונה.

עכשיו בואו נסתכל על החשיבה ככלי שאנו משתמשים בו ולא הוא משתמש בנו, נגביר את השליטה על המחשבות הנכנסות והיוצאות, נעצים את החיוב נמזער את השלילי ונדאג שכל המחשבות יעברו דרך מסננת של טוב, ניתן לכל מחשבה את הפירוש הטוב ביותר, החיובי ביותר, זה שיעלה חיוך על פנינו ולא ההפך.

ואז למרבה הפלא מה לדעתכם יקרה ?

צודקים ההרגשה שלנו תהפוך להיות טובה יותר, תדר של אנרגיה חיובית יפתח ויזמין עימו סיטואציות ואנשים חיובים ומאושרים יותר מבעבר.

נשמע קל! אז מה הסיבה שאנחנו לא בוחרים בטוב?

מאז תחילת חיינו פיתחנו הרגלים שונים ומשונים את חלקם יירשנו מהבית, את חלקם קיבלנו מהסביבה וחלקם היו חלק בלתי נפרד מאיתנו מאז שנולדנו.

לצערנו חלק לא קטן מההרגלים הם הרגלים שלילים בין אם בחשיבה, בהתנהגות ובתקשורת בין אישית.

מכיוון שאנו "סוחבים" את ההרגלים האלו עמנו כבר שנים רבות לא ניתן לשנותם בין לילה, זהו תהליך שעלינו להיצמד אליו על מנת לקבל תוצאות טובות.

בתחילת התהליך כאשר נתחיל בחשיבה חיובית ונסנן את המחשבות שלנות דרך ה"מסננת הטובה", נרגיש בשיפור מיידי והדברים אכן יתחילו לקבל אור, אך לצערי כאשר לא נצמדים לתהליך המצב יכול אף להפוך לחמור יותר מבעבר.

כי כאשר אותו אדם שהתחיל בתהליך והפסיק באמצע יכול לחשוב "כי אין פתרון והעולם גרוע יותר מבעבר וגם שהוא מנסה לשנות עדין השלילי "רודף אותו".

דבר אשר איננו נכון, כבר במשפט זה אנו רואים כי לא עבר שום סינון, לדוגמא: "העולם גרוע יותר מבעבר" אם ניקח משפט זה ונבין כי העולם הוא היצירה שלנו, ואם הוא גרוע כנראה שאנו בחשיבתנו יצרנו אותו כך, נדע כי באפשרותנו ליצור עולם נפלא על ידי חשיבה אחרת, חשיבה אשר נותנת דגש יותר לדברים החיובים מאשר לאלו השלילים.

אז איך אפשר ליישם זאת בחיינו, הרי איננו יכולים לעקוב אחרי כל המחשבות מהתחלה.

ישנם כמה דרכים לאמן את המוח לחשיבה חיובית:

א.      לנבא כל יום לפחות שלושה דברים חיובים שאנו רוצים שיקרו (חשוב שאלו יהיו דברים מציאותיים)

ב.       כל בוקר להסתכל במראה ולתת לעצמך לפחות שלושה מחמאות.

ג.        במהלך היום להחמיא לפחות לשלושה אנשים.

ד.       בסוף כל יום לפני השינה לכתוב על דף את כל הדברים הטובים שקרו באותו היום.

 כמובן שישנם עוד דברים שתוכלו לעשות, אך חושב אני שאם תתחילו בארבעת הדוגמאות הללו תרגישו את השינוי בצורה מהירה, קלה וטובה. לא נותר לי אלא לאחל לכם בהצלחה.

ואל תשכחו אתם היצירה המופלאה של חייכם !

הוסף תגובה