הכנת שבלונות בעזרת פלסטיק ,אבץ ופליז

הכנת שבלונות בעזרת פלסטיק ,אבץ ופליז

סימון שבלונות

שבלונות הינן לוחות חתוכים בצורה של אותיות, מספרים, סמלים ואיורים. שבלונות מספקות עבודה ברמה איכותית וחוסכות המון זמן. שבלונות זמינות במגוון רחב של חומרים ושיטות ייצור. פלדת אל חלד ופלסטיק הם החומרים הנפוצים ביותר והם מיוצרים בעובי שמתל מספר מילימטרים, תלוי בעבודה שיש לבצע.

סימון שבלונות

אפשר ליצור שבלונות משלל חומרים, יש הבדל גדול בדינמיקה של מיצוב השבלונה ושחרורה בין שבלונה ממתכת לבין שבלונה מפלסטיק.

שבלונות מפלסטיק

לשבלונות פלסטיק יש מספר יתרונות על פני שבלונות ממתכת. את שבלונות הפלסטיק ניתן לנקות ולאחסן בקלות. בשבלונה מפלסטיק אין בעיה של חלודה והיא שוקלת פחות משבלונת המתכת. שבלונות מפלסטיק הם בדרך כלל עבים יותר מאשר שבלונות ממתכת, והפתחים הקטנים עשויים לדרוש ניקוי אגרסיבי יותר. פלסטיק הוא חומר עמיד וגמיש יותר. כדי ליצור הבדל בין הצד התחתון והעליון, יש לפלסטיק צד אחד מבריק וצד שני עמום.

 

לשבלונות פלסטיק יש גם חסרונות. מכיוון שפתחי השבלונה נקדחים, אפשר ליצור רק צורות עגולות. כמו כן, כיוון שטכנולוגיית שבלונות הפלסטיק היא חדשה, היא לא זמינה באופן כה נרחב כמו סטנסילים עשויים נירוסטה, והיא גם בדרך כלל יקרה יותר.

שבלונות ממתכת

שבלונות ממתכת זמינים במחירים נמוכים יחסית. בשבלונות אלה יש חופש ליצור כל צורה גיאומטרית שרוצים. שבלונות מתכת מומלצות כאשר נדרשות נקודות קטנות. בשוק מוצע מבחר של שבלונות מתכת, כולל שבלונות עשויות ממתכות שונות כמו: נחושת, אבץ ונירוסטה.

היום, הטכנולוגיה המתפתחת מציעה גם שבלונות מכל סוגי החומרים שנחתכות באמצעות לייזר. שבלונות אלה שנעשות באמצעות מחשב וללא מגע יד אדם, הן מדויקות מאד, חסכניות בחומר ומאפשרות העתקה של כל דוגמה שעולה על דעתכם.

החיתוך בלייזר נעשה באמצעות מיקוד של קרן לייזר על פני החומר שאמור להיחתך. סוגי הלייזרים השונים משתנים לפי אורך הגל של הלייזר. לכן, כדי שהחיתוך יהיה יעיל, מותאם אורך הגל לסוג החומר הנחתך.

למשל, חיתוך חומר מתכתי בלייזר מצריך אורך גל קטן, ואילו לשם חיתוך חומרים שהם אורגניים כמו אבן, עור, פלסטיק או עץ משתמשים באורך גל שהוא גדול יותר.

באמצעות חיתוך בלייזר אפשר ליצור שבלונות שישמשו לא רק לקישוט הבית באמצעות ציורי קיר או שיפוץ רהיטים, אלא גם להכין שלטים, תחתיות מעניינות לסירים ועוד.

למאמר נוסף  לחץ.

הוסף תגובה