בטון מוחלק הפך עם השנים לאפשרות ריצוף מאוד אטרקטיבית ומבוקשת, ואם בעבר היה נפוץ רק במוסכים, חניונים ומפעלים, כיום להיתקל ברצפת בטון בבית פרטי זהו אינו מחזה נדיר. להיפך, יותר ויותר בעלי בתים ומעצבים מבינים את היתרונות העיצוביים של רצפת בטון חלקה ואת האווירה הייחודית שהיא מכניסה לבית.

בימנו, נוכח הציפוף הגובר בערים, ועליית מחירי הדיור חצר פרטית הפכה למחזה נדיר יחסית. אולם האנשים ברי המזל שכן התברכו בחצר פרטית משלהם ניצבים מול אתגר חדש – איך לתכנן ולרצף את חצר ביתם?  במאמר זה נדבר על תכנון ריצוף החצר ומדוע כדאי לכם לחשוב על ריצוף עם בטון מוחלק.

איך מתחילים ?

ראשית לפני שאנחנו מתחילים לעסוק בתכנון של הריצוף עצמו אנחנו צרכים לתכנן את החצר בכללותה. ככלל תכנון כולל של חצר צריך להתחשב בשתי אלמנטים מרכזיים. האחד הוא האתר עצמו והשני הוא הצרכים של המשתמשים בחצר. בנוגע לאתר עצמו חשוב לבחון את האזורים המוצללים והמוארים בחצר, את גודל החצר ואת היחס בינה לבין המרחב החיצוני. לכך יכולות להיות השפעות משמעותיות אל המיקומים של הצמחייה הריצוף והעצים השונים. כמו כן חשוב להבין מה הם הצרכים הנקודתיים שלכם בתור משתמשים? האם החצר שלכם מיועדת לאירוח מנגל וחגיגות מרובות משתתפים או שאתם מעוניינים במקום מפלט אינטימי לכם ולמשפחה שלכם? האם אתם רוצים לבלות את הסופ"ש בעבודות גינון ותחזוקה או שאתם מעדיפים להקדיש כמה שפחות זמן לזה ? כל אלו תורמים לעיצוב של הקונספט הראשוני של החצר והם תלווים במגוון של שיקולים. ככל צריך לחפש את העיצוב המתאים לך ולא הכרח את העיצוב האחרון שראיתם בפינטרס או באינסטגרם.

איך בוחרים ריצוף חיצוני?  

כאשר אנחנו חושבים על עיצוב של חצרות אנחנו נוטים לחשוב לא מעט על צמחיה והעצים אותם אנחנו רוצים לשלב אבל אחד מן ההיבטים החשובים ביותר בעיצוב החצר הוא הריצוף החיצוני. עיצוב של הריצוף החיצוני משפיע באופן ניכר על רמת השימושיות של החצר ועל תחושה העיצובית הכללית לא מעט נוכח העובדה כי הוא תופס נפח משמעותי משטח החצר. מלבד המיקום של הריצוף וההיקף שלו חושב לשים לב לסוג הריצוף החיצוני אותו אנחנו בוחרים. חומרים שונים מעבירים תחושה ואווירה שונה וחשוב שתהיה התאמה בין העיצוב הכולל של החצר לבין סוג הריצוף. לדוגמא ריצוף מעץ עשוי להעביר "וויב" כפרי, בעוד ריצוף מבטון מוחלק יכול ליצר מראה מודרניסטי יותר התואם את העיצוב של בתים רבים בימנו.

יתרונות וחסרונות של ריצופים שונים

אין סוג אחד של ריצוף המתאים לכל בית או לכל משפחה שכן לכל אחד מהם יש את החסרונות והיתרונות השונים שלו. נתחיל עם אחת מן הדוגמאות הפופולריות ביותר שהיא ריצוף חצר באמצעות דק עץ. ברמה העיצובית ריצוף בעץ יכול ליצר תחושה חמימה וכפרית שעשויה להתאים לעיצוב של בתים שונים ולאווירה הכוללת אותה הדיירים מתכננים להשיג. אם זאת לריצוף מעץ יש גם לא מעט חסרונות שכן הוא דורש תחזוקה רבה יותר מאשר סוגי ריצוף אחרים והדבר עשוי להוות נטל בטווח הארוך.

אריחי קרמיקה

סוג ריצוף נוסף שפופולרי בחצרות רבות בישראל הוא ריצוף באמצעות אריחי קרמיקה. שימוש באריחים מאפשר מגוון רחב של אפשריות עיצוביות וצבעוניות, מאריחים מצוירים ועד לפסיפס של אריחי קרמיקה בצבעים שונים. אם זאת אחד מן החסרונות המשמעותיים שלהם היא שהם דורשים במקרים מסוימים התקנה מורכבת יותר ביחס לסוגי ריצוץ אחרים דבר מה שיכול להעלות את העלות הכוללת של הפרויקט.

בטון מוחלק

אופציה נוספת שהופכת לנפוצה יותר בשנים האחרונות היא ריצוף חיצוני באמצעות בטון מוחלק. לצד עמידות גבוה ועלויות תחזוקה נמוכות ריצוף מן הסוג הזה מאפשר ליצר לוק מודרניסטי של החצר שעשוי לקסום לאנשים רבים.

רצפת בטון מוחלק בחצר

לסיכום

בסופו של יום בין אם אתה בוחר לרצף את החצר שלך בעץ, בטון או בקרמיקה חושב קודם כל להבין את הצרכים האישיים והעיצוביים שלכם ושל בני משפחותיכם. תכנון וריצוף של חצר פרטית עשוי להיראות כמו תהליך מורכב אבל כל עוד אתם דבוקים בקו עיצובי מסוים, מודעים לצרכים שלכם  ולמגבלות של החצר הפרטית שלהם אתם בהחלט בדרך הנכונה.

הוסף תגובה