מה זה החלקת בטון בהליקופטר

מה זה החלקת בטון בהליקופטר

החלקת בטון בהליקופטר – גם כאן, ההבדל הוא בניסיון

בשנים האחרונות, בטון מוחלק הפך לאלמנט עיצובי פופולארי למדי, וניתן לראות, כיום, הרבה יותר מבעבר, שימושים יצירתיים שלו כשהם משולבים בעיצובם של הבית, המשרד או החצר. להחלקת בטון בהליקופטר ולתוצאתו, הבטון המוחלק, יתרונות ושימושים ורבים. אבל מהו אותו בטון מוחלק? כיצד מתבצעת החלקת הליקופטר? ולמה, בעצם, אתם מעדיפים אותו על פני בטון אחר, שאינו מוחלק?

נתחיל בשאלת הבסיס – מהו בטון מוחלק?

החלקת בטון היא טכניקת יישום בטון אשר בה משטח הבטון היצוק מוחלק עד כדי מראה של ריצוף. בטון מוחלק, הוא, למעשה, בטון רגיל המיושם ביציקה סטנדרטית ואליו מוספים גוונים (פיגמנטים) שונים. לאחר יציקתו, הבטון היצוק עובר תהליך החלקה המבוצע באמצעות מכשיר ייעודי לכך. את הבטון ניתן להחליק עד לקבלת המראה הנקי ברמות גימור שונות, או, לחילופין, לבצע החלקת הליקופטר (באמצעות מכשיר בעל להבי מתכת) שמחליקה את הבטון, מבריקה אותו ומקנה לו אפקט חלק ומבריק.

בטון מוחלק – החלקת בטון בהליקופטר

יתרונות הבטון המוחלק

יתרונותיו הבולטים של הבטון המוחלק באים לכדי ביטוי ביכולתו לשמש כפתרון מתאים למגוון צרכי ריצוף. בהיותו של הבטון חומר גלם זול הוא מוזיל באופן ניכר את עלויות הריצוף, במיוחד בכל המדובר בשטחים גדולים. יציקתו של הבטון מבוצעת במהירות ובכך נחסך אף זמן יקר. נוסף על כך, שיטות יצירת הבטון המוחלק פותחות פתח לגמישות עיצובית מגוונת יותר, מאשר אלה של שיטות הריצוף הסטנדרטיות. גם הוספת הפיגמנטים לבטון בשלבים שונים תאפשר משחקי אסתטיקה עיצוביים שונים, באמצעות המשטחים שצבעם מגוון.

כעת, נחזור לדבר על החלקת בטון בהליקופטר.

זה באמת כל כך פשוט כמו שזה נשמע?

לכאורה, כשקוראים זאת, תהליך החלקת בטון בהליקופטר נראה כפשוט למד – בעל המקצוע נוסע על הבטון "הלוך ושוב" באמצעות המכונה בעלת הלהבים (המזכירה הליקופטר, ומכאן גם שמה) ובאמצעותה הוא מיישר, מפלס ומחליק את הבטון.


אבל, במציאות, כמו שיכולתם לנחש, המצב שונה לגמרי. קיימת חשיבות עליונה להקפדה על העבודה המדויקת והמקצועית עם ההליקופטר, זאת, מאחר וכל טעות (ולו הקטנה ביותר!) עלולה לעלות ביוקר ולהצריך שימוש במדה מתפלסת. יתרה מכך, מאחר שבטון נחשב לחומר נושם שסופג אליו חומרים שונים, ביצוע עבודה רשלנית ולא איכותית תותיר אותו לפגעי מזג האוויר (כאשר הוא נמצא בחוץ) ולכתמים, פגעים וסדקים (כשהוא נמצא בחללים סגורים).

כיצד מתבצעת יציקת רצפה המשלבת החלקת בטון בהליקופטר?

החלקת בטון בהליקופטר מחולקת למספר שלבים:
הכנת התשתיות – שלב זה כולל את יישור השטח, הנחת רשת הברזל ופילוסו של השטח.
יציקת הבטון – תוך הקפדה על אחידות בעובי הבטון היצוק ופילוס לגובה הרצוי בשטח (באמצעות סרגלים). בשלב זה, אם נחוץ, יתווספו גם הפיגמנטים לרצפה, על מנת להעניק לה את הגוונים הנחוצים ליצירת המראה הרצוי.
המתנה – המתנה של בין שעתיים לשלוש שעות למצב בו הבטון יהיה יציב
החלקת הליקופטר – מעבר עם ההליקופטרים לצורך החלקה מושלמת
הוספת חומר נגד החלקה
החלקת בטון נוספת בהליקופטר – מעבר שוב עם ההליקופטר עד לקבלת משטח חלק ואחיד (עד 4-5 פעמים, תלוי בצורך בשטח)
איטום והברקה – בשלבים הסופיים, נהוג למרוח את משטח הבטון המוגמר בחומר סילר האוטם אותו ומקנה לו מראה מבריק. לצורך חיזוק העמידות, ניתן גם לצפות את הרצפה בחומר אפוקסי.

בסיומו של התהליך, תוכלו ליהנות מרצפת בטון מוחלק שנראית יוקרתית ומרשימה, אולם, יתרונה המרכזי מצוי בעמידותה לאורך זמן

הוסף תגובה