ריצפת תלת מימד במקום העבודה

רוצים לתת לעובדים שלכם תחושה שהם הולכים על דשא בזמן שהם עובדים במשרד או באולם הייצור? רוצים ליצור לכם מקלחון הנמצא ממש בלב אוקיינוס? היום הדבר אפשרי באמצעות רצפת אפוקסי תלת מימד על בטון מוחלק המשלבת בין כל הדפס או תמונה שתרצו יחד עם ציפוי אפוקסי שנותן להדפס ברק ומדגיש את התלת מימדיות שלו. רצפת אפוקסי בכלל, כולל עם אפקט התלת מימד הפכה לנפוצה מאוד ולא רק בחניונים או אזורים תפעוליים אלא גם בבתי מלון, חנויות, משרדים וחברות וכמובן גם בבתים פרטיים.

מה זה בדיוק אפוקסי?

על האפוקסי וציפוי אפוקסי אפשר לשמוע בלי סוף בכל הנוגע לריהוט ועיצוב הבית. האפוקסי הוא פולימר נוזלי אשר מתקשה כאשר הוא בא במגע עם חומר כימי הגורם לכך. ממש כפי שעל רהיטים מחומרים שונים ישנו ציפוי אפוקסי, כך גם ישנן רצפות אפוקסי כאשר ניתן לקחת את החומר לכיוונים שונים וליצור אפקטים. רצפת אפוקסי תלת מימד כוללת שתי שכבות שיוצרות את המראה. שכבה ראשונה היא ההדפס שנעשה על גבי חומר פולימרי ומעליו מיושמת שכבת אפוקסי שקופה הנותנת לתדפיס ברק, מראה תלת מימדי ברור יותר וכמובן עמידות.

מהם היתרונות שלח רצפות אפוקסי?

בין אם אלה רצפות אפוקסי תלת מימד ובין אם ציפוי אפוקסי שקוף או בצבע ללא ההדפס, לאפוקסי ישנה עמידות רבה. הוא עמיד גם בפני משקלים ועומסים כבדים ולכן בחניונים הריצוף כולל ציפוי אפוקסי. כך גם במפעלים, בין אם באזורי שינוע ואחסון, אזורים בהם ישנה תנועה של מלגזות או כלי שינוע אחרים ובין אם באולמות ייצור בהם ישנן מכונות או מכשירים כבדים. יתרון נוסף של רצפות אפוקסי הוא שניתן ליישם אותן גם על גבי אריחים ישנים וכך לחסוך לכם החלפת אריחים שתעלה סכום נכבד. אם זו בניה חדשה וישנו עדיין משטח בטון חשוף, ניתן ליישם את האפוקסי גם עליו. האפוקסי עמיד לא רק בפני משקלים אלא גם בפני חומרים שונים, כולל חומרים חומציים וחזקים שלא פוגעים בו. מעבר לכל אלה אפשרויות העיצוב עם אפוקסי תלת מימד הן אינסופיות ממש וניתן להפוך כל חלל ליצירת אמנות או למקום בו אתם רוצים להיות: ים, מדבר, יער ועוד.

בטון מוחלק בתלת מימד

איך מיישמים את רצפת האפוקסי?

האפוקסי כאמור מגיע במצב נוזלי. אם רוצים עיצוב תלת מימד יש קודם כל לבחור את ההדפס הרצוי אותו כאמור מדפיסים על גבי חומר פולימרי. את ההדפס יש להדביק על גבי המשטח, בין אם אלה אריחים או בטון בצורה מדויקת מאוד. כפי שציינו, ניתן ליישם אפוקסי תלת מימד על אריחים ולחסוך את הצורך בהחלפת ריצוף אך אם ישנם סדקים בריצוף או שברים עדיף להסיר את האריחים וליישם את האפוקסי ישירות על שכבת בטון. לאחר הדבקת התדפיס מורחים את שכבת האפוקסי בצורה מדויקת ואחידה עד להתייבשות מוחלטת. כדי להוסיף לעיצוב ניתן להציב גופי תאורה כדי ליצור כתמי אור מעניינים על הרצפה וגם לעצב את הקירות באופן שיתאים לעיצוב הרצפה שבחרתם.

האם ניתן לעשות את הפעולה לבד?

גם אם נשמע שיישום רצפת אפוקסי היא פשוטה, הדבר לא כך כי נדרשת עבודה מדויקת מאוד. נדרש גם ציוד מקצועי כדי שהתדפיס יודבק בצורה מדויקת ואחידה ללא בליטות או בועות אויר וגם האפוקסי עצמו צריך להיות מרוח באופן אחיד. לכן, זו פעולה שנדרש בעל מקצוע המתמחה ביישום רצפות אפוקסי, לרוב הוא גם יעסוק ביישום בטון מוחלק אשר מזכיר את יישום האפוקסי.

הוסף תגובה