המיתון בראיה הוליסטית- הרגעים החלשים של האנשים החזקים

הזמנים הקשים של האנשים החזקים- על הבוקיצה

מאת: מירה כהן שטרקמן (N.D.) (R.Na)

נטורופתית. מתמחה בטיפול בצמחי מרפא, תזונה טבעית, פרחי באך ואיזון גוף נפש.

מרצה בבי"ס לרפואה משלימה, מטפלת קלינית ומנחת קבוצות בנושאי בריאות והתפתחות אישית.

050-5553872   .www.argaman-ntr.co.il

פורסם בירחון "חיים אחרים" גליון 3/09

בתקופה האחרונה מגיעות אלינו חדשות על הנפילות של הגדולים. אנחנו מוצפים בנתונים עגומים על המיתון, הבצורת, האימפריה האמריקאית שעוברת זעזוע והטייקונים שמתמוטטים. מספרים לנו שהזמנים הקשים עדיין לא עברו את גבולות הארץ, אבל הם ממש בפתח.

החדשות מביאות אותי לכתוב על עץ הבוקיצה ופרחיו.  

העץ מרשים וחזק, גובהו כ 10-20 מ' ורוחבו כחצי מטר. ענפיו מחוספסים ועליו משוננים ומראהו כמי שיכול לכל. העץ מתחיל לפרוח בשלהי חודש מרץ באשכולות של כ 10-20 פרחים. לפירות העץ צורת אליפסה ויש לפרי גרעין בודד.

ברפואה הטבעית אנחנו מכירים את "טיפוס הבוקיצה" : אדם חזק, מרשים, אמין, ישר, פורה, מלא בחיוניות  ושמחת חיים.

החלק הפנימי של קליפת הענפים משמש למטרות רפואיות מגוונות ושמו הבוטני: Ulmus fulva (Moos Elm). הקליפות מכילות חומר מוצילגי המסיס בקלות במים ודומה במרקמו לזרעי הפשתן. החומר המוצילגי מכיל סוכרים רבים ועמילן והוא משמש לטיפולים חיצוניים, הזנה וחיזוק ולמערכת הנשימה.

דייסה לחיזוק במצבים חלשים:

3 כפות שיבולת שועל

חצי כוס  חלב סויה

3/4 כוס מים

1 כף אבקת אולמוס

1/4 כפית קינמון

1 תמר אורגני קצוץ או קומץ צימוקים אורגניים

לבשל את החומרים הנ"ל עד להספגה של הנוזל.

לאחר הסרה מהאש- להוסיף 1 כפית דבש (או 1 כפית סוכר חום) ולערבב היטב.

לפזר מעל 3-4 חצאי אגוזי מלך קצוצים.

המרכיבים המכווצים שבצמח (הטאנינים) מסייעים בריפוי פצעים חיצוניים. כפית אבקה במעט נוזל מייצרת מרקם טיפולי לחבישת פרונקלים, גירויי עור  ומורסות.

לטיפול בגירויים פנימיים של מערכת העיכול, דלקות וכיבים ניתן לערבב 1 כפית בכוס מים ולשתות. כדאי לשים לב לכך שהנוזל עלול לעכב ספיגת תרופות ולכן מומלץ להשתמש בו במרחק שעתיים מזמן התרופה.

ואחזור לרגעים החלשים של "טיפוס הבוקיצה" – לעיתים אנשים שתופסים עמדות מפתח בעיסוקם והינם מוכשרים מאד, אחראים, יעילים, חכמים ונהנים מאמון הציבור ותמיכתו בזכות תכונותיהם החיוביות וכתפיהם הרחבות, פתאום מרגישים שאין להם יכולת יותר לעמוד במשימה. מרגישים שהגיעו לרגע של כשלון ומחלחל אצלם ספק קלוש ורגעי בכישורים האישיים שלהם והספק הקל גורם אצלם לתשישות, מתח ולעיתים גם נדודי שינה. זה יכול להיות מנהל גדול, ראש ממשלה או הורה.

החדשות הטובות הן שהתשישות של הבוקיצה יכולה להיות רק רגעית. טיפוסי הבוקיצה מאמינים ביעודם ולכן הדרך חזרה לאיזון נפשי מתרחשת אצלם במהירות יחסית לטיפוסים אחרים שיסבלו מתשישות לתקופה ארוכה.

הבטחון העצמי של טיפוס הבוקיצה והאמונה בדרך מלווה אותו רוב הזמן ולכן, כיוונון קל יעשה שינוי .

במאמרי הקודמים על צמחי המרפא כבר סיפרתי על התמציות הנפלאות שגילה ד"ר אדוארד באך וכאן אציג את תמצית הבוקיצה (ה- Elm  ) המופקת מפרחי העץ, שמסייעת לטיפוסי הבוקיצה לחזור לדרך המלך במהירות. להמחשה אתן כדוגמה אשה בשנות הארבעים, בעלת תפקיד מפתח בחברת היי טק גדולה, עם תחושה של מתח חריף ונדודי שינה. בתפקידה הניהולי היתה אחראית על סגל גדול של עובדים וזכתה להערכה רבה הן מהעובדים והן מהממונים. אמנם לא היה לה ספק בכישוריה וביכולתה להניע את הספינה הגדולה עליה היתה אמונה, אבל  לאחרונה, עקב כישלון שנבע ממצבה המשתנה של האימפריה האמריקאית, החלה לפקפק ביכולתה למלא את דרישות התפקיד. התוצאה היתה הרגשת מתח ותשישות וחוסר יכולת להרדם ללא כדורי שינה. היא קיבלה את תמצית ה Elm של ד"ר באך בשילוב עם ה  Water violet(סיגלית המים), בגלל הבדידות שחשה בצמרת. בתחילה הרגשת התשישות גברה, אבל לאחר כשלושה שבועות החלה להרגיש שהמתח מתפוגג ושנת הלילה היתה רגועה ונטולת תרופות. שמחת החיים שבה אליה במהרה, כפי שמתאים להתאוששות המהירה של טיפוסי הבוקיצה.

משקה חורפי לשיקום הריאות:

1 כפית אבקת אולמוס

1 כוס מים

1 כפית זרעי שומר

לבשל את זרעי השומר במים רותחים במשך 5 דקות, בסיר מכוסה.

להסיר מהגז, להוסיף את אבקת האולמוס ולערבב היטב. אפשר להמתיק בכפית דבש פרופוליס.

הוסף תגובה