המרכיבים של שירה בציבור

באופן כללי קיימים שלושה סוגי אירועים שונים לשירה בציבור
אירוע שירה בציבור אינטימי , חגיגה אינטימית בתוך הבית של המשפחה והחברים  הכי קרובים אליך. ליום הולדת או יום נישואין של זוג וכו', כאשר מספר האנשים הוא עד שלושים  אנשים. 
ערב שירה בציבור חגיגי, כאן מדובר עדיין על אירוע בתוך בית פרטי אבל בעל אופי קצת יותר חגיגי. למשל שבת חתן, או בת מצווה בחצר הבית. מספר האנשים נע בין שלושים ל מאה איש. 
ערב שירה בציבור מוסדי – בדרך כלל מדובר באירועים שמארגנים מוסד כלשהוא כמו ועד מורים, או קיבוץ או חברה. אירוע כזה אינו מתקיים בבית פרטי האירוע מתקיים במוסד ציבורי. כמות האנשים היא בדרך כלל 80 אנשים ומעלה. 

קהל היעד חשוב מאוד לדעת מי הוא קהל היעד . 
בדרך כלל הקהל המבוגר אוהב את שירים ארץ ישראל הישנה ולעמות זאת הקהל הצעיר מעדיףיותר את השירים החדשים והככשוויים. מנסיוני למדי שגם צעירים אוהבים את שירי ארץ ישראל ,ושתמיד הצעירים אוהבים לגוון בין חדש ובין ישן 
בדרך כלל קהל מבוגר אוהב את שירי ארץ ישראל הישנה לעומת זאת.

 

שקופיות או שירונים?

ארועים אשר מתקיימים ביום מסויים רצוי להתרגן עם שירונים כיוון שקשה לראות את המצגת ממרחק.גם באירועים מאוד גדולים מומלץ להשתמש בשירונים כיוון שהמרחק מהמסך גדול מידי וקשה לקרוא את הכתוביות.לעומת זאת ממולץ להשתמש בערבים מיוחדים של שירה בציבור בבית כדי להשתמש במקרן או שקופיות מסך.

 

מקומו הנוכחי של האירוע?

אם האירוע נמצא בתוך הבית ,צריך לוודא שהסלון מספיק גדול בשביל להכניס כמות גדולה של החוגגים וגם את האומנים ולשולחן ההגברה שלהם,למקרן השקופיות ולמסך כמובן.בבתים עם סלון קטן רצוי מאוד להביא שירונים כדי לחסוך במקום רב.באירועים המתבצעים בחצר בדרך כלל אין שום בעיה בגלל שהחצר גדולה והכל נכנס לשם.

 

מספר אמנים

לאירועים משפחתיים בדרך כלל מספיק אמן אחד, לעומת זאת באירועים חגיגים שנערכים בבתים כדי להביא 2 אומנים כיוון שאז האנרגיה של האנשים יותר קיצבית, למרות שגם אומן אחד יכול לעשות את כל העבודה אבל באירועים כאלה מומלץ להביא שני אמנים.

 

מה תפקידו של האמן באירוע?

בעצם ערב שירה בציבור הוא כמו מסיבה, שהמטרה היא להביא לכמה שיותר אנשים את הרצון לעלות על המה ולהתחיל לשיר בעצמם. שירה בציבור היא אינה הופעה פרטית של אחד האומנים המטרה של האומן זה להביא כמה שיותר אנשים .(354)

הוסף תגובה