הסוד להגשמה עצמית וחיים טובים יותר

אחת השאלות שפסיכולוגים ויועצים מסוגים שונים מתמודדים איתן תכופות היא כיצד להגיע אל הגשמה עצמית ולשפר את ההערכה העצמית. מרבית האנשים ששואלים את השאלה הזו הם כאלו אשר הגיעו למסקנה, מודעת או לא מודעת, שחוסר שביעות הרצון שלהם ותחושות של חוסר מיצוי והגשמה עצמית – הם כולם תולדה של הערכה עצמית נמוכה וחוסר כיוון לגבי המטרות.

אנו מאמינים שעל מנת להגיע לאותה הגשמה עצמית מיוחלת וחשובה, בראש ובראשונה יש לשפר את ההערכה העצמית – החיים קצרים ויש למצות אותם עד תום! ראשית עלינו להבין את הקשר בין הערכה עצמית נמוכה לתחושות שליליות למיניהן.

מה בין הערכה עצמית נמוכה לאושר והצלחה?

טרם ההסבר כיצד לשפר מודעות והערכה עצמית בדרך להגשמה עצמית איכותית, עלינו לבסס את הנושא שיש קשר ישיר בין אושר והצלחה לבין הערכה עצמית נמוכה, זהו אינו הגורם היחיד כמובן אך הוא משחק תפקיד חשוב. מספיק לומר על נושא מורכב ומקיף זה, כי ההערכה העצמית שלנו משפיעה מאוד על רמת האושר שלנו ואי לכך על רמת ההעצמה האישית שלנו וההגעה להצלחות.  תחושות ומחשבות כמו: "מה אחרים יחשבו עלינו"? "אנחנו לא מבינים בזה מספיק", "אנחנו לא טובים בזה", "אין סיכוי שנצליח" ושאר תפיסות שליליות ושכנוע עצמי שלילי לגבי מטרות והיבטים שונים בדרכנו – מהווים מכשול מהותי בדרך להגשמה עצמית ומיצוי עצמי.

 

כיצד הערכה עצמית גבוהה ומועצמת מובילה לאושר והצלחה?

כיום ברור כי על מנת להגיע אל הגשמה עצמית ותהליכים מוצלחים של העצמה אישית עלינו לשפר את ההערכה העצמית שלנו, להבין מה המטרות שלנו, לשאול את השאלות הנכונות בדרך לשם ובעיקר להאמין בעצמנו – אנחנו חזקים ויכולים להגיע אל מטרותינו ואף מעבר להן! כולנו היינו הרבה יותר מאושרים, במצב הנוכחי, לו היינו מפסיקים לחלוטין לדאוג מה הסביבה תחשוב עלינו, לו היינו מאמינים בעצמנו ויודעים שיש לנו המון ערך להציע לעולם. כמובן שישנם היבטים רבים בהם הערכה עצמית גבוהה ומשופרת מובילה לאושר גדול יותר, האושר הזה והאמונה הפנימית בעצמנו הם מרכיבים מהותיים להצלחה בהגעה למטרות.

על סמך ניסיונות מקצועיים ומדעיים למצוא הקבלה בין מודעות עצמית משופרת והערכה עצמית גבוהה לבין הצלחה, בהחלט נראה כי הערכה עצמית גבוהה לא מובילה רק לאושר גדול יותר אלא גם לרמות הצלחה גדולות יותר, מבחינת התחושה של האדם עצמו והנתונים המדידים בשטח להצלחה.

הפיתרון האולטימטיבי לשיפור הערכה עצמית

הבנו כבר את החשיבות והיתרונות של שיפור ההערכה העצמית בדרך אל הגשמה עצמית והעצמה אישית. הדרך האולטימטיבית לשפר את הערכתנו העצמית היא לטפח אותה, להתייחס אל עצמנו בכבוד, באמונה ביכולות שלנו – כמו לחבר קרוב ויקר. אם כל הזמן נבקר את עצמנו, נשפוט את עצמנו בחומרה ולא נכבד את עצמנו, ההערכה העצמית רק תרד, נרגיש פחות מאושרים וההצלחה גם לא תגיע כמובן.

עלינו לעודד את עצמנו, להאמין ביכולותינו, לחזק את הדרך ולא כל הזמן לבקר ולהיות שליליים כלפי עצמנו. כמובן שזה מצריך שינוי דפוסי מחשבה והתנהגות, לסגל לעצמנו הרגלים נכונים ומנצחים – המאמץ וההשקעה בהחלט שווים את זה ואת ההגעה אל הגשמה עצמית אמיתית. כמו כן עלינו להגדיר מטרות מנצחות, לעשות לעצמנו הבטחות ולעמוד בהן! עלינו ללמוד לסלוח לעצמנו על טעויות, ללמוד מהן ולהמשיך הלאה מחוזקים.

מסקנה

בסופו של דבר, הכל מתמקד בכך שנכבד את עצמנו ונאמין בעצמנו בכל רגע ורגע (במחשבה, דיבור ומעשים). רק כך אפשר לשפר הערכה עצמית ולהגיע למקום שלם של הגשמה עצמית איכותית.

הוסף תגובה