העוגיות הכי ממכרות בקופסת העוגיות

העוגיות הכי ממכרות בקופסת העוגיות

איזה כיף כשיש מלא עוגיות בבית, להכין עוגיות ביתיות אומר שלשים בצק, לפעמים גם מתפיחים אותו, קורצים אותו לצורות או לשים ממנו רולדות, מוסיפים מילויים או תוספות כמו אגוזים, שקדים, בוטנים, פיסטוקים ועוד ומכניסים לתנור,. תוך זמן קצר מתפשט ברחבי הבית ניחוח משכר של עוגיות טריות וחמות שזה עתה נאפו. לכבוד כל העוגיות הנהדרות הללו ולכבוד כל מי שאוהב לזלול אותן, אספנו מספר רעיונות לעוגיות שאתם חייבים בקופסת העוגיות שלכם.

עוגיות אמסטרדם

העוגייה ההולנדית שהגיעה אלינו ישירות מאמסטרדם הודות לאישה אחת מופלאה בשם ורה ואן סטפלה, מציעה למי שנוגס בה ביס של בצק עשוי משוקולד מריר שבמרכזו יש פרלין של שוקולד לבן שנמס בזמן האפייה והופך לנוזלי, זוהי עוגייה פריחה בקצוותיה ונימוחה במרכזה והן לא פחות ממושלמות לצד כוס קפה ובפרט כשהן חמות. 

עוגיות שוקולד צ'יפס

עוגיות שוקולד צ'יפס מגיעות אלינו מארצות הברית שם הומצאו על ידי רות ויקפילד. העוגיות המדהימות והפריכות הללו נולדו במקרה, כתוצאה במחסור בקקאו שהיו בעוגיות המקוריות שהייתה מכינה רות. יום אחד היא גילתה שאין לה קקאו והחליפה אותו בנטיפי שוקולד ומאז הכול היסטוריה. העוגיות הפכו ללהיט כבר בשנת 1936 והן מלוות אותנו עד ימינו אנו.

בראוניז

בראוניז או חומיות בעברית, מקורן גם הוא בארצות הברית, העוגייה המופלאה עתירת השוקולד מוזכרת בקטלוג של סירס כבר משנת 1897! הן נולדו מתוך עוגת שוקולד נמוכה שנוהגים לחתוך לריבועים, פעמים רבות הן מכילות אגוזי מלך, פצפוצי שוקולד ויש מי שמשלב אותן עם חמאת בוטנים. הבראוניז יוצאת כה דחוסה בשל הבלילה הסמיכה שלה שבה יש כמויות גדולות של שוקולד, שומן וקמח אל מול כמות הביצים במתכון. אבל לנו זה לא מפריע כלל, משום שכך אנחנו יכולים ליהנות מעוגיית שוקולד עשירה במיוחד.

עוגיות שקדים

הייתם מאמינים שעוגיות השקדים הן לא פחות מאוניברסליות? לעוגייה או לביסקוויט (תלוי באזור) יש מתכון המתאים לגרסה המקומית. כך למשל בצרפת עוגיות השקדים הן מקרון, בספרד הן אלמנדרדוס, בטורקיה הן נקראות קוראביה, בלוב עבמבר, בנורווגיה הן סוג של עוגיות חול וגם בסין הרחוקה תוכלו למצוא עוגיית שקדים שמכינים אותה עם גרעיני משמש טחונים (גוגואים). העוגייה הנימוחה הזו, המשולבת חמאה וסוכר ברוב המקרים, חייבת להיכנס אל קופסת העוגיות שלכם ללא כל ספק.

דובשנית

את עוגיית הדובשנית אנו מכירים מחגי תשרי, נהוג לאכול אותה בראש השנה וליהנות ממרקמה העשיר בטעמים של דבש ותבלינים כמו קינמון, הל, אגוז מוסקט ויש המוסיפים לה בהרט. על חלקה העליון בוזקים אבקת סוכר והיא פשוט נפלאה.

מעמול

עוגיות המעמול מגיעות אלינו מהמטבח הערבי. ניתן למצוא אותן גם במדינות המפרץ ובצפון אפריקה כמו מרוקו. העוגיות הללו אשר עשויות מבצק פריך, הן עוגיות בעבודת יד קפדנית שבה נדרש לגלגל כל עוגייה סביב מילוי האגוזים, השקדים, פיסטוקים, תאנים או תמרים שממלאים אותה. העוגייה הנהדרת הזו טעימה בצורה יוצאת מן הכלל ובהחלט שווה את העבודה הרבה הנדרשת להכנתה.

עוגיות בריאות

אי אפשר להכין עוגיות לקופסת העוגיות מבלי לקחת בחשבון את עוגיות הבריאות. אומנם הן אינן עתירות סוכר כמו חברותיהן לקופסה, אך טעמן לא פחות מנפלא וכיף מאוד לאכול וגם להכין אותן. בקטגוריה זו תוכלו להכין עוגיות טחינה נהדרות, עוגיות שיבולת שועל וצימוקים, עוגיות שומשום מזינות, עוגיות מקמח כוסמין כתחליף לקמח לבן, עוגיות העשויות מתמרים, אגוזים, ממרח חרובים, ועוגיות שהן ללא סוכר או גלוטן.

עוגיות מדלן

העוגיות הצרפתיות המפורסמות הללו, זכו לתהילתן בשל אותו סופר מרסל פרוסט, אשר תיאר אותן בספרו "בעקבות הזמן האבוד". לעוגיות צורת קונכייה בשל התבנית שבה הן נאפות והן בעלות מרקם של עוגת ספוג בטעמי חמאה ולימון דומיננטיים. ניתן להכין אותן גם בטעמי וניל, שוקולד ותפוז. 

 עוגיות מלוחות

אי אפשר להכין קופסת עוגיות מבלי להכניס בה קצת טעמים אחרים שיאזנו אותה. בדיוק לשם כך החלטנו לצרף את העוגיות המלוחות. עוגיות אלו לרוב משלבות בתוכן מלח, תבלינים שונים ולעיתים גם תערובות של גבינות. אם חשקה נפשכם בעוגייה מלוחה קלסית, תמיד תוכלו להכין עוגיות עבאדי נפלאות ולשזור עליהן גם שומשום אם מתחשק לכם.

הוסף תגובה