העצמה אישית על ידי פריצת מעגל התרעומת

העצמה אישית על ידי פריצת מעגל התרעומת
לפני כשבועיים ימים, הגיע טכנאי לתקן את מכונת הכביסה, שהציפה את חדר האמבטיה במי-סבון. אשתי לא ראתה את הטכנאי הזה המשך 10 שנים והופתעה לראות עד כמה הוא עלה במשקל. אנו עומדים מיד לגלות, שזהו  איננו השינוי היחיד אצלו. כעבור 10 דקות הוא עזב, באומרו, שתיקן הכל – ( הוא החליף את הצינור הקטן שמוציא את המים , הדליק את המכונה לשלב הראשון וכיבה אותה) – כך שאשתי שילמה לו. ביום השני הפעילה אשתי את המכונה ושוב הוצף חדר – האמבטיה כמקודם. היא צלצלה לטכנאי, שהבטיח להגיע אליה ביום הבא, אך הוא לא הגיע. היא התקשרה אליו בפעם השלישית ואיימה  להתלונן עליו בכלבו-טק אם הוא גם הפעם לא יגיע כפי שהבטיח. לבסוף, הוא הגיע באיחור של מספר שעות, בדק את המכונה בשטחיות והסתלק לאחר מספר דקות. הוא ביקש מאשתי להפעיל את המכונה ולגלות מתי קורית ההצפה, כיוון שעליו ללכת הביתה. היא כעסה עליו, דבר שלא גרם לו לעבוד ביתר שאת. הוא עזב ונעלם.
כשהגעתי הביתה, שוחחנו כיצד נפעל.
התרעמנו לדרך שבה הטכנאי התייחס אלינו, בלקחו את כספנו וזמננו מבלי להשלים את עבודתו.
לפני עשר שנים, הוא התייחס לעבודתו באכפתיות וכיום, נראה לנו, שהדבר היחיד, שאיכפת לו ממנו, זה לאסוף מזומנים מלקוחותיו, מהר ככל האפשר.
אשתי כעסה והייתה מתוסכלת; האם עליה להזמין טכנאי אחר ולוותר על שירותיו של זה? בכל פעם שדיברנו על מכונת הכביסה,עלו וגאו הכעס והתרעומת שלנו, והרגשנו עוד יותר חסרי-אונים.
לאחר מאמץ של שבוע, נשארנו עדיין עם מכונה מקולקלת, אלא שעתה  היה לנו גם "אגו" פגוע ושילמנו כסף טוב לשירות גרוע.
ככלות הכל, היה לי רעיון. "ישנה דרך אחרת להסתכל על כל זה" , אמרתי.
"בואי נגלה מתי קורית ההצפה… ונעשה זאת בשמחה וללא תרעומת.  אנו נשתנה, גם הוא ישתנה." וכך אכן עשינו וזה עבד. הטכנאי היה מאושר לקבל את המידע, ניקה את הצינור של מד גובה המים וסידר את המכונה יום לאחר מכן.
מה יכולים אנו ללמוד מהסיפור האמיתי הזה?
כעס ותרעומת לוכדים אותנו בקלות. כולנו אוהבים להרגיש את זרימת האדרנלין בעורקינו, ביודעינו שאנו צודקים והם אשמים.
תחושה זו מחייה אותנו.כשאנו מסוגלים לזהות את "החבר'ה הרעים" ( הפושעים), אנו הופכים להיות "החבר'ה הטובים", אך כעס ותרעומת מסוגלים להעפיל בקלות על שיפוטנו, כך, שאנו מנסים לכפות את דרכנו מתוך תחושה של חוסר האונים או לוותר על המאבק, כך , שנוכל להתחסד כקורבנות. 
הדרך החוצה, היא לפרוץ את מעגל התרעומת ולמצוא פתרון המעצים ומכבד את שני הצדדים.   

הוסף תגובה