הצעד הראשון החשוב ביותר – כדי להתחיל ללמוד תפירה

עבור מי שמעוניינים ללמוד תפירה יש כמה וכמה דרכים להתחיל לעשות זאת. במוסדות לימודים שונים תמצאו מסגרות שונות של לימודי תפירה למתחילים. מסגרות לימודיות המתפרסות על פני שנה שלמה, לצד מסגרות קצרות יותר של כמה חודשים או קורס מרוכז למי שמגיעה ללא ידע בתפירה. לצד אותם קורסים תוכלו גם להתחיל לעשות צעדים לימודיים ראשונים בעולם התפירה באמצעות למידה מקוונת מרחוק, או בשיעורים פרטיים. דרך נוספת היא לימוד עצמי – מה שכמובן לא מתאים לכל אחד. 

בחירת מסגרת הלימודים, היא צעד בסיסי ונדרש כדי ללמוד תפירה. בין אם הלמידה נעשית באופן עצמאי לגמרי ובין אם במוסד לימודים או במסגרת לימודים כלשהי. אבל – זה לא הצעד החשוב ביותר שעליכם לעשות על מנת ללמוד תפירה. הצעד החשוב ביותר הוא התרגול. ולא רק בתפירה למען האמת.

תפירה זה לא תיאוריה 

מכיוון שתפירה הוא מקצוע פיזי מה שנקרא, מקצוע שדורש עשייה והכנה בשטח של המשימות – הרי שחשוב מאוד לתרגל כמה שיותר כדי לשלוט בדברים ולהגיע לרמה מספקת. ככל שתתרגלו יותר במהלך הלימודים, כך תישאו פרי ותרכשו יכולות ומיומנות גבוהה יותר. כדי לתרגל בצורה טובה ומספקת חשוב מאוד שתהיה לכם נגישות למכונת תפירה, והכי נוח כמובן זו מכונת תפירה בבית. כך תוכלו לתרגל בזמנים המתאימים לכם. הקפידו שתהיה לכם אפשרות לתרגל במכונת תפירה איכותית, עמדה עליה תהיה מכונת התפירה, משטח עבודה מספיק גדול, כיסא עבודה נוח, תאורה מתאימה. רצוי גם לעטר את עמדת העבודה בפריטים שייתרמו להשראה ולאווירה, זה יכול להיות למשל וילון בצבע חמים או עציצים קטנים. 

להקפיד על תרגול נכון 

הצעד החשוב ביותר כאמור הוא התרגול כאשר מאוד קריטי לתרגל נכון, ושנוכל לקבל פידבק והערות על התוצרים שאנו מכינים במהלך התרגול. כדאי מאוד להביא מדי שיעור את התוצרים שתפרתם בבית ולקבל פידבק על התפירה, המידות, ועל האלמנטים השונים. זה יעזור לכם מאוד להשתפר ולהתחדד בתרגול הבא. בדקו האם יש אפשרות במוסד הלימודים שלכם להגיע לשעות תרגול קבוצתיות. במידה ויש אפשרות כזו כדאי מאוד להשתמש בה. 

תרגול מספק 

כאמור חשוב מאוד לתרגל, וחשוב מאוד לקבל פידבק על התוצרים שאנו מפיקים בתרגול, וחשוב מאוד לצד זה גם לתרגל בצורה שוטפת ומספקת. אנחנו לא מתרגלים כדי לצאת לידי חובה, אלא התפיסה שלנו היא שהתרגול נועד בשבילנו כדי שאנחנו נשתפר ונהיה אנשי מקצוע טובים יותר ולכן חשוב להתמיד בתרגול. 

הוסף תגובה