השמנה – אכילת יתר והקשר לרגשות שלנו

הקשר בין השמנה – לרגשות שלנו

כשאנחנו מגיעים להחלטה לטפל בנושא המשקל או השמנת יתר אנחנו מצוידים בתפריט מה לאכול מה לא   לאכול, מתי לאכול, נכנסים לסופר קונים ירקות ומצרכים הדרושים לנו להצלחה ובטוחים שהפעם "הולכים על כול הקופה".

זה ממלא אותנו אנרגיה ,חשיבה חיובית ורצון עז להצליח ואנחנו בטוחים שהפעם זה יצליח. זה אכן מצליח עד שמזדמן לנו מצב או מציאות שלא היה בתוכנית היום שלנו שהופך את הקערה על פיה. די במילה שנאמרת ושאינה מתיישבת עם מה שאנחנו חושבים, רוצים או מרגישים, ילד שהרגיז, חברה שלא פירגנה, אמא מלחיצה ואופס שוברים את הכלים והגלגל מתחיל שוב את סיבובו, נגיסה קטנה קטנה ועוד אחת קטנה ואחרי שעה אנחנו מוצאים את עצמנו שוב בתוך מעגל אכילה כזה שלא חלמנו עליו כשארגנו בראש איך יראה היום שלנו, נקודת השבירה בתהליך הזה, מוכרת כמעט לכל אדם שאי פעם ניסה לרדת במשקל.

מתחילים את רגשי האשמה, ההלקאה העצמית במשפטים כגון:"איך שוב נפלתי לבור הזה? שוב אין לי כוח רצון, אני לא שווה כלום".כול המחשבות האלה מתרוצצות כמו בתוך מבוך – בראש שלנו.

אתם לא לבד במעגל הזה, ואי אפשר לעבור את זה לבד. לבד זה בלתי אפשרי. בתוך הבלבול התסכול והאשמה קיימות אמונות שחוסמות אותנו להגיע למימוש הרצון העז כול כך. אמונות שמעכבות מתזוזה מהמעגל הזה.

ביחד דרך אימון אישי לחשיבה אחרת להעצמה, להגברת הביטחון העצמי, ניתן לטפל בשורש הבעיה ולבדוק ביחד:  מה זה אוכל בשבילי? מתי אני עושה "שימוש" באוכל? האם הוא משתיק רגשות ? האם האוכל גורם לי להרגיש טוב עם עצמי במצבים לא נעימים? מה יקרה אם ארזה? אולי מפחיד אותי להיות סקסית, אולי להיות רזה זה להפסיק להתעסק עם האוכל ולהתחיל להתעסק עם החיים שלי? מדוע אני מרשה לעצמי לאכזב את עצמי? איך זה שלהפר הבטחות לעצמי זה לא נורא? תוך כדי האימון עולות עוד ועוד שאלות שהתשובות עליהן מחדדות את מי אני עכשיו,  מי אני רוצה להיות ואיך אוכל להגיע למי שאני רוצה להיות. להיות מי שאני ולא מי שחלמו אחרים שאהיה : אמא שלי, אבא שלי, הבעל שלי החבר/ה שלי .

אני רוצה להציע שתגיעו לשלושה  מפגשים והופ…הצלחנו ולתמיד,אך זה פשוט לא יקלע לאמת. קשה מאד להצליח ולהחזיק תוצאות לאורך זמן כשמטפלים רק בחלק הפיזי – "הדיאטה", הטיפול בחלק הפיזי הוא החלק הראשון, והוא חשוב. אנחנו עובדים עליו, ביחד. אני בעד אוכל, הנאה, וכול דבר שעושה לנו טוב, אבל את האמת… אוכל הוא רק אחת מהנאות החיים, הוא לא יכול להיות פיצוי והשלמה לכל שאר הדברים בחיים שלנו. שינויים לתווך ארוך יתכנו בעזרת העצמת הביטחון העצמי, האמונה ביכולות שלך, היכולות שלך כאדם מיוחד. כול אחד מסוגל להשיג מה שיחפוץ , השמיים הם הגבול עם הכוונה ותמיכה נאותה .

הורדה במשקל היא לא רק מה אנחנו אוכלים אלא בעיקר מה אנחנו חושבים ואיך אנחנו מתנהגים לעצמנו. הנעה אחת בכיוון האוכל תביא להנעה בכול תחומי החיים. אני מאמינה בהעצמה כדרך לחיים איכותיים,בריאים וטובים.

באהבה רבה ובהצלחה.  בכול שאלה אשמח לענות במייל 

 hadasi500@gmail.com

הוסף תגובה