ה-רשימה לחובבי "רשימת מטרות לשנה החדשה"

העולם מתחלק לתפיסתי לחובבי רשימות (נשים בד"כ) ואלו שלא מבינים מה עומד מאחוריהן. אני אישית מתה על רשימות : רשימת מוזמנים, רשימת מטלות יומית, רשימת אריזה ועוד. הבעיה היחידה שממש קשה לעמוד בהן.אלו שכמעט בלתי ניתן לעמוד בהן הן אלו של "השנה החדשה" . עם זאת מדובר בסיכום מאד חשוב של תקופת זמן ובין אם אתם רושמים אותה על דף, בראש או בלב, כדאי לעשות אותה ולחזור אליה בסיום השנה. מומלץ אפילו במהלכה.

לשיטתי רשימה איכותית אמורה בסופו של דבר לבוא לידי ביטוי ב-80 % מהדברים בערך ולהשאיר מקום להשראה לשנה הבאה. שלא יהיה משעמם. מצד שני, אם רק 10% מהרשימה בוצע גם פה יש בעיה.

סוגיה אחרת שעולה היא האם כל המטרות שוות. לדוגמה האם השאיפה לרדת 3 קילו אחרים שווה לשאיפה להתקבל לתואר/לסיים תזה/ לשפץ מחסן/לסדר סוף סוף את הניירת? אז באופן מפתיע התשובה היא כן. אם בעבר חשבתי שעדיף תמיד להתחיל ממטלות קשות ומבאסות לאחרונה נתקלתי בשיטה אחרת שדוגלת בשיטה של לפתוח מהקל, להתעודד מההצלחה ולהתקדם הלאה.

אז זו רשימת העקרונות שלי לכתיבת "רשימת החלטות לשנה החדשה " (New year resolutions):

1. הגבילו את עצמכם ל 10-12 החלטות. אם משהו לא עלה מראש כנראה הוא לא מספיק חשוב לכם
2. המטרות אמורות להיות ספציפיות ראליות ומדידות ( למשל להתעשר זו לא מטרה- להגדיל הכנסה ב-500/1000/4000 ש"ח זו כן מטרה והיא מדידה)
3. קחו בחשבון את מצבכם האישי ובלת"מים שעלולים לצוץ אך אל תתנו להם למנוע מכם את החלום (למשל אם את רווקה ללא חבר, קחי בחשבון שזה משהו שלוקח זמן אבל מטרה סבירה יכולה להיות למשל להגדיל מעגל היכרויות)
4. תחשבו על אנשים שאתם מעריכים או מה לאן אתם הייתם רוצים להגיע ופרקו זאת למאפיינים, כלומר מה אותו אדם עושה או מה אתם צריכים לעשות כדי להשיג את זה.
5. מטרה אחת לפחות מומלץ שתהיה קשורה בבריאות כי זה הבסיס להכול
6. מטרות הקשורות למערכות יחסים עם אחרים חייבות להיות קשורות לדפוסי התנהגות שלכם ולא של אחרים (למשל, אם יש חברה הפונה אליך רק בשעת צורך – את יכולה או להחליט לנהל אתה שיחה משמעותית או לפתח מעגל חברויות אחר אבל האחריות היא עליך)
7. יש לעבור על מטרות משנים קודמות ולבדוק טוב טוב מה רלבנטי ומה פחות ומדוע לא באמת השגתם את המטרות הללו (ייתכן שזה לא באמת היה מספיק חשוב)
8 . לפחות 2 מטרות אמורות לשרת את הכיף שלכם ולגרום לכם נטו לשמחה

הוסף תגובה