וולט דיסני – האנימטור המפורסם ביותר

וולטר אליאס דיסני, 1901-1966, היה מפיק של סרטי אנימציה ואנימטור. בנוסף לכך, הוא הקים את פארק השעשועים המפורסם דיסנילנד וייסד את חברת "דיסני". וולט דיסני מחזיק בשיאים רבים שטרם נשברו בתחום הסרטים והאנימציה: הוא היה מועמד 59 פעמים לפרס האוסקר, מתוכן הוא זכה ב-22 פרסים. ארבעה מהפרסים האלה קיבל דיסני באותה שנה.

דיסני נולד בשיקאגו וכאשר היה בן ארבע עברה משפחתו לחווה במרסיליין שבמיזורי. לאחר ארבע שנים הם עברו לקנזס סיטי, בירת מיזורי. דיסני למד בבית הספר המקומי, ובנעוריו החל ללמוד במקביל במכון לאמנות של שיקאגו. הוא יצר קריקטורות עבור עיתון בית הספר, ועבודותיו אופיינו בפטריוטיות, כיאה לאמריקאי אשר גדל במהלך תקופת מלחמת העולם הראשונה. ואכן, בגיל 16 הוא נשר מבית הספר, זייף את גילו והתגייס לצלב האדום באירופה בתור נהג אמבולנס במלחמת העולם.

עם תום המלחמה חזר דיסני לקנזס והתקבל לעבודה בסטודיו לאומנות. במסגרת עבודתו בסטודיו יצר דיסני מודעות לעיתונים וכרזות לסרטי קולנוע. לאחר זמן מה הוא החליט לפרוש מהסטודיו ולהקים יחד עם האנימטור אב אייוורקס עסק משלהם. העסק כשל ונסגר, והשניים עברו לעבוד בחברת פרסום הסרטים "קנזס סיטי".

במהלך תקופה זו החל דיסני להתעניין בסוגי אנימציה והחליט להפוך לאנימטור ולהקים עסק עצמאי. החברה החדשה הפיקה סרטי אנימציה בני דקה לערך, אשר הוקרנו בתיאטרון המקומי ומשכו את תשומת לב הציבור הרחב משום שהם עסקו בסאטירה ובביקורת על הפוליטיקה המקומית. החברה התרחבה וגדלה, והעסיקה מספר אנימטורים. למרות זאת, עקב מה שנראה כניהול כושל של דיסני, אשר עמד בראש החברה, העסק שקע בחובות ונסגר.

בעקבות זאת עבר דיסני להוליווד וגייס כספים על מנת להקים חברה חדשה. דיסני הקים אולפן בלוס אנג'לס והמציא את דמותו של מיקי מאוס. הסרט הראשון בו השתתף מיקי מאוס היה "שגעון הטיסה", סרט אילם אשר לא הצליח במיוחד. הסרט "ספינת הקיטור וילי" אשר יצא בהמשך כבר היה סרט מדובב, והוא זכה להצלחה מיידית. מיקי מאוס הפך לאחת הדמויות הפופולריות ביותר בעולם ולדמות המזוהה יותר מכל עם אולפני דיסני. 

הוסף תגובה