חומרי יצירה לילדים

חומרי יצירה לילדים

חומרי יצירה לילדים הם חלק מתהליך ההתפתחות של הילדים שלכם.
אין זה מפתיע לשמוע פסיכולוגים רבים הסבורים כי ההתעסקות של הילדים עם חומרי יצירה מפתחת אצלם יכולות רבות, כגון: יכולות הקשורות באינטלגנציה, יכולות רגשיות וגם יכולות חברתיות של הילד.
כאשר אנו נותנים לילדים חומרי יצירה הם מנסים למצוא את ההקשר של השימוש של חומר היצירה הספציפי שאותו נתנו להם. מלבד זאת, הדמיון של שלהם מתחיל להתפתח והם מוצאים שימושים רבים לחומרי היצירה.
הורים רבים אשר נותנים לילדים חומרי יצירה מגיל קטן, חשפו כי הילדים מצליחים להעסיק את עצמם לזמן ארוך, דבר אשר משפיע על שיפור יכולות הריכוז שהם. דברים אלו משפיעים על הילדים לא רק בגיל צעיר, אלא לאורך כל חייהם.

חומרי יצירה – חימר

ישנם סוגים רבים של חומרי יצירה, כך שאתם יכולים להתחיל בחומר אחד וברגע שאתם חשים כי הילד מיצה את יכולותיו בחומר זה, תוכלו להמשיך לחומר הבא.
גיוון בחומרי היצירה מאפשר לכם ההורים ללמד את הילדים כי ישנם מגוון חומרים שלהם מגוון שימושים. ישנם סוגים שונים של חימר המשמש כחומר יצירה לילדיכם:

  • חימר קל
  • חימר מוקצף

החימר מגיע במגוון צבעים אטרקטיביים המושכים את עיני הילדים, הוא גמיש, מתייבש באוויר וניתן לערבב אותו בקלות. חשוב לדעת שהחימר הקל אינו רעיל ואתם יכולים לתת אותו לילדיכם בלב שקט.
כאשר מדובר בחומרי יצירה מסוג חימר קל, האפשרויות הן רבות. ישנה אפשרות לפסל ממנו צעצועים, קישוטים, בובות, כדורים ועוד.
הרבה הורים מנצלים את הזדמנות ומלמדים את הילדים לגבי צבעים שונים ומפסלים איתם את הדברים האהובים עליהם.
כמו כן ישנו חומר מסוג שונה, הנקרא: חימר מוקצף. כאן מדובר על חומר מוקצף וגמיש שבדומה לחימר הקל, מתקשה באוויר. ניתן גם להדביקו בקלות רבה למשטחים שונים.

חומרי יצירה – צבעים

  • צבעי חלון- חומרי יצירה של צבעי חלון מגיעים בבקבוקים קטנים, בעלי פיה צרה, כך שהשימוש בהם יהיה קל. השימוש העיקרי בהם הוא ליצירת מדבקות של דמויות שונות, מדבקות חלון, קישוט של דברים שונים העשויים מחומרי פלסטיק, זכוכית ועץ.
    כמו כן, הורים רבים משתמשים בהם לקישוט מסגרות של תמונות ילדיהם, משקופי עץ בחדרם של הילדים, קישוט כרטיסי ברכה ומגוון שימושים נוספים.
    חומרי יצירה אלו שקופים ומגיעים במגוון צבעים ולאחר שהם מתייבשים הם הופכים מבריקים, שקופים ומושכים את העין. כמו כן, הם אינם דוהים אחרי שהם מתייבשים.
    חשוב לדעת שמדובר כאן בצבעים אשר אינם רעילים לילדיכם ומתאימים לילדים החל מגיל שלוש.
  • צבעים מתנפחים- המרקם של צבעים אלו הוא מרקם תפוח.
    היופי של חומרי יצירה אלו, הוא שלאחר שאתם והילדים מסיימים את יצירת הצביעה, אתם יכולים לייבש את הצבעים באמצעות מייבש שיער והתוצאה תהיה אפקט תלת- מימד.
    אם החלטתם לצייר באמצעות חומרי יצירה של צבעים מתנפחים על בדים שונים, חשוב לייבש אותם על ידי גיהוץ של הצד האחורי של הבד וכך תקפלו גם כן את האפקט התלת מימדי.
    ניתן להשתמש בצבעים מתנפחים לקישוט של קלמרים ובגדים, כרטיסי ברכה ומגוון דברים נוספים.
  • צבעי קולוריקס – כאן מדובר על חומרי יצירה של צבעי פסטל מחומר רך המותאמים לילדים.
    הצבעים הם על בסיס מים ואפשר להשתמש בהם גם על נייר וגם על חומר הקנבס.
    אם הילדים לכלכו את הבגדים בצבעי קולוריקס, אין מקום לדאגה שכן ניתן לנקות אותם בכביסה.

חומרי יצירה – סיכום

ישנם חומרי יצירה נוספים, כגון: פלסטלינה במגוון צבעים, גליטר, דבקים שונים, שבלונות שונות, ערכות רישום פלא ועוד. חומרי יצירה הם שלב חשוב בהתפתחות של ילדכם. אל תוותרו על שלב זה.

הוסף תגובה