חיי סטודנט בבאר שבע

חיי סטודנט בבאר שבע

באר שבע,  היא עיר תוססת השוכנת בדרום הארץ. נמצאים בה מספר מוסדות אקדמיים, ביניהם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, המושכת אליה סטודנטים מכל הארץ והעולם. אם אתם מתלבטים האם להצטרף לחגיגה הבאר שבעית, חושבים על להתחיל ללמוד ולא בטוחים איפה,  או פשוט תוהים איך נראה יום בחיי, הינה כל הפרטים שרציתם לדעת. 

מוסדות אקדמאיים

אם אתם מתלבטים לאיזו אוניברסיטה ללכת כדאי שתדעו שבאר שבע מציעה שפע על הזדמנויות אקדמיות מצוינות לתלמידים. אוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא אחת האוניברסיטאות המובילות בישראל, הידועה בתוכניות המחקר והאקדמיה שלה בתחומים שונים. סטודנטים יכולים להמשיך לתואר ראשון, לתואר שני ודוקטורט בתחומים כמו הנדסה, מדעים, מדעי הרוח, מדעי החברה ועוד, כך שבוודאות תוכלו למצוא תואר שאתם מתחברים אליו. 

הקמפוס של אוניברסיטת בן-גוריון משתרע על פני שטח גדול ומעניק אווירה נעימה ומזמינה לסטודנטים. הקמפוס כולל מבנים מודרניים וביניהם ספריות, אזורי לימוד, מרכזי מחקר, מתקני ספורט ומועדוני סטודנטים. לכלל אלו חשיבות רבה עבור אלו שמעוניינים בחיים סטודנטיאליים ובחיי חברה. אז אם בדיוק חזרתם מהטיול הגדול ואתם הולכים לישון בלילה וחולמים על דרום אמריקה, יש מצב שחיי החברה הדרומיים הם בדיוק מה שאתם מחפשים. 

חיי לילה תוססים

מלבד הרמה האקדמית, ידועה באר שבע בפרט חשוב נוסף- מדובר בעיר המסיבות של דרום הארץ, שהולכת וצוברת תאוצה בזכות החיים הסטודנטיאליים השוקקים הפוקדים את העיר. העיר מציעה חיי לילה תוססים עם מספר רב של ברים, פאבים ומועדונים שבהם התלמידים יכולים להירגע וליהנות בסוף יום לימודים קשוח וכמובן בסופי שבוע.  "רובע האוניברסיטה" הוא אזור פופולרי הידוע באווירה צעירה וכיפית במיוחד. 

אם מסיבות זה לא הקטע שלכם,  אל חשש. כדאי שתדעו שיש גם סצנת אמנות ותרבות מקומית חיה ובועטת בבירה הדרומית. עם קולנוע, תיאטרון ואפילו סצנת גרפיטי מקומית מתפתחת, גם חובבי התרבות יימצאו שפע של אטרקציות. 

קולינריה מקומית

בעיר סצנה קולינרית מגוונת עם מסעדות ובתי אוכל המציעים מנות ישראליות, מזרח תיכוניות ובינלאומיות. שווקי האוכל המקומיים, כמו השוק הבדואי ושוק האיכרים, הם מקומות נהדרים לחקור ולגלות עוד טעמים חדשים. אל תשכחו שבתור סטודנטים רעבים בתקופת מבחנים תמיד תוכלו להזמין מגש של פיצה באר שבע ולהתנחם במגש (או שניים, מי אנחנו שנשפוט?) עם כל התוספות האהובות עליכם.

התניידות קלה

באר שבע נחשבת למקום מרכזי בארץ וכוללת חיבור באמצעות כלי תחבורה שונים לשלל מקומות מרכזיים נוספים. מכל נקודה בעיר תוכלו להגיע בקלות למרכז הארץ, לצפון באמצעות רכבת ואפילו ליום ביקור באשקלון שכולל טבילה בים ומשולש של פיצה אשקלון לסיום. מערכת התחבורה מקושרת היטב, ומקלה על הסטודנטים לנסוע בתוך העיר ולשאר חלקי ישראל. בעיר תחנת רכבת, שירותי אוטובוסים ומערכת רכבת קלה, המספקת אפשרויות נוחות לנסיעה.

מגורים זולים

אם עדיין לא השתכנעתם שזה הרגע לעבור לבאר שבע, בירת הנגב, כדאי שתשמעו  על מחירי הדיור. בשונה ממקומות רבים בארץ, ההתפתחות המואצת של העיר, לא הובילה ולהגברת יוקר המחייה באופן בלתי מידתי. חייהם של סטודנטים בבאר שבע נחשבים למוצלחים בהיבט תנאי הדיור ואופציות המחייה. 

לסיום, לאזור הנגב ככלל, יש את הקסם הייחודי לו, ולבאר שבע בפרט. עם היסטוריה עשירה ומרתקת, והתפתחות מואצת בשנים האחרונות, יש מצב שזו העיר הנכונה לצעירי ישראל כיום. עם שפע של הזדמנויות חברתיות, קהילתיות ואפילו עסקיות ובמרחק שעה בלבד ברכבת ממרכז הארץ, אין ספק שבאר שבע על המפה כדי להישאר. המחירים הנגישים והדירות היוקרתיות שיכולים סטודנטים להשכיר במחירים סבירים מבטיחים שתרגישו הכי בבית בעולם לאורך תקופת הלימודים. 

הוסף תגובה