טיפולים ייחודיים של דמיון מודרך

דמיון מודרך:

טיפולים ייחודיים:

הפסיכולוגיה הולכת ומשתבחת עם השנים. אם בעבר היה נהוג לטפל אך ורק על ידי שיטות פסיכואנליטיות מסורתיות, כיום ישנן גישות רבות והכשרות ספציפיות ביותר עבור מטפלים בגישה מסוימת. בהתאם, שיטות כגון CBT, ABA, ועוד הפכו למקובלות ואהודות. אל מול הפיתוחים הרבים בפסיכולוגיה, החל באופן כללי דגש על רגשות ותחושות ונהייה מקבול ביותר לפנות לייעוץ בתחומי חיים שונים. גם תחומים הנושקים לפסיכולוגיה כגון- קאוצ'ינג וכדומה, החלו לצבור תאוצה ולגרור עדה שלמה של מעריצים. בין השיטות השונות והייחודיות ביותר, התפתחה לה גם השיטה של זמיון מודרך.

מה זה אומר דמיון מודרך?:

טיפול דמיון מודרך הוא כלי טיפולי. בבסיס השימוש בכלי זה, נמצאת ההשערה שלדמיון יש כוח להשפיע על תהליכים נפשיים. לכן, בעזרת הנחיות שונות של דמיון, ניתן לשנות מצב נפשי. לכוחו של הדמיון מיוחסות גם השלכות נוספות כגון- יכולת לשלוט על תפקודיים גופניים בעזרת המוח, יכולת להעלות מחשבות לא מודעות שמשפיעות עלינו ועוד. כאשר מגיע מטופל המעוניין לעשות שימוש בדמיון מודרך כדי להשפיע על מצבו הנפשי, נלמדות קודם לכל טכניקות של הירגעות, טכניקות של הרפיה וכל אלה תוך החזיה של מצבים, חפצים, חושים ועוד.

 

דמיון מודרך- מהתיאוריה לפועל:

כדי להבין את התהליך שעובר מטופל עם הגיעו לטיפול בדמיון מודרך, נשתמש בדוגמה שכיחה ביותר בתחום. אנשים רבים פונים לטכניקות של דמיון מודרך כאשר הם נמצאים במצב בריאותו שאינו תקין. הציפייה היא, שבעקבות הפעלת הדמיון המודרך, אותם אנשים חולים יוכלו לשנות בעזרת המחשבה את המצב הגופני. לכן, אנשים חולים שיגיעו לטיפול ילמדו כיצד לדמיין את גופם בצורה בריאה. בעזרת מדריך מומחה בתחום, המטופל יקבל הנחיות כיצד ליצור את המחשבות הרצויות. כך, באמצעות הדמיון, יחול גם שינוי בתופעות כגון- כאבים כרוניים.

כיצד ניתן להפוך את הדמיון המודרך ליעיל ביותר?:

כמובן שהנחיה איכותית חשובה לצורך תהליכים של דמיון מודרך. כאן יש לשים לב לדבר נוסף. למעשה, ככל שהדמיון המודרך בטיפול יערב יותר חושים, הדמיון עשוי להיות איכותי יותר ולכן גם כלי יעיל יותר לקבלת התוצאות הרצויות. כך, מטפל בדמיון מודרך, יעודד את המטופל לשלב בדמיון שלו קולות, מראות, תחושות, ריחות וכדומה. כמו כן, המטופל ינסה לחוות את הרגשות כמה שיותר חזק. בצורה כזו, נוצרת חוויה בעלת השפעה מהותית על מצבנו הנפשי, הבריאותי וכדומה וכמובן מועיל לעניין של העצמה אישית.

למי כדאי להתנסות בדמיון מודרך?:

דמיון מודרך הוא כלי יעיל לחיים. כולם עשויים לעשות בו שימוש ולצאת מורווחים. טיפול שכולל דמיון מודרך מעניק למטופל הזדמנות להכיר טכניקות שיסייעו לו לשלוט בתחומים שונים בחיים למשל כמו חרדות אצל ילדים. כמו כן, השליטה המתקבלת של המוח על הגוף, עשויה לתת מענה להרבה מאד מצבים בחיים והיא שימושית ביותר במיוחד בענפי ספורט כגון- קראטה. לכן, לא המעוניין, דמיון מודרך עשוי לתת מענה.

הוסף תגובה