טיפים לבחירת צלם לארוע

סרט הוידאו ואלבום התמונות הינם המזכרת המוחשית היחידה שתישאר לכם ולכל המשפחה לאורך שנים וכמזכרת לדורות – מהארוע המיוחד והמרגש שהיה. אף אחד לא יזכור כעבור שבוע את צבעהמפיות שבחרתם בקפידה. אף אחד גם לא יזכור בדיוק את כל התפריט שבחרתם בכל כך הרבה תשומת לב. זוכרים כמה זמן הקדשתם לבחירת השירים וסדר השמעתם? אני מבטיח לכם שלא תזכרו כלום בעוד שנה. גם רשימת האורחים שהגיעו , מה לבשו ומי כיכב ברחבת הריקודים יישכחו די במהרה . המזכרת היחידה שתישאר ותעזור לכם לשמר את הרגעים היפים היא עבודת הצלם . ולכן חשוב מפז להקפיד שהתעוד ייעשה על הצד הטוב ביותר .

 טיפים לבחירת צלם לארוע בשעה טובה הגיע תורכם לחגוג ארוע משמח , חתונה , בר מצווה ברית – או כל ארוע אחר . חשוב מאוד לזכור – תעוד הארוע הוא המרכיב החשוב ביותר – כי זו המזכרת היחידה שתישאר בידיכם מהארוע . הנה מספר טיפים שעשויים לעזור לכם להתארגן ולהתכונן טוב ליותר מבחינת צילום ותעוד הארוע . בעת בחירת הצלם לאירוע, כדאי לשים לב למכלול רב של גורמים חשובים :

1– בחירת הצלם  – את הצלם חשוב מאוד לבחור באופן אישי וישיר, מהמלצות שקיבלתם מחברים וממשפחה     ולא להתפתות להצעה מפתה של "מתנה" או "עסקת חבילה" שמעניק לכם גורם שלישי . –  חשוב לבדוק את ניסיונו , מקצועיותו , אופיו ואישיותו ( שיהיה נעים ונוח לעבוד איתו ) , אמינותו –  אל תתפתו למחירים זולים  – אתם עלולים חלילה לשלם עליהם ביוקר  ( בארוע שלא ניתן לשחזרו ) –  חשוב מאוד לערוך סקרי מחירים וסקרי "חבילות"  –  מגוון ההיצע הקיים בשוק הצילום הוא רחב ומגוון וכנ"ל גם המחירים     ( "חבילה" עשויה לכלול : צילומי נוף, קליפ, מצגת, אלבומים דיגיטליים/מעוצבים, תקציר, אלבומי הורים, עליה לתורה  וכו' )     הכינו רשימה של פירוט "החבילה" שתדרשו ,  לקראת חתימת ההסכם עם הצלם . –  בחרו צלם שאתם מרגישים שיש לכם את ה-"כימיה" איתו – כי אתם עומדים לעבוד ולבלות ערב שלם יחדיו – וגם בהמשך –  בחרו צלם שתדעו היכן ממוקם משרדו – שתהיה לכם כתובת לפניות בהמשך –  בקשו להתרשם אישית מעבודות קודמות – אלבומי תמונות , סרטי DVD , אלבומים מעוצבים וכו'     להתרשם מאופן עריכת הסרט , באיזו אריזה הוא יוגש , גודל התמונות , באיזה אלבום יוגשו  וכו' –  נסו להתרשם גם מלקוחות שצילם עבורם , מה דעתם עליו ועל עבודתו , האם הם ממליצים עליו .  –  מאוד חשוב להבין שאכן הוא עובד עם ציוד מקצועי ואיכותי , ( אם כי ברור שיהיה לכם אישית קשה להבין בזה ) –  בררו לגבי ציוד גיבוי ( מצלמות וידאו וסטילס , סוללות , פנסי תאורה וכו' ) – שיש לו בהישג ידו באולם –  האם הוידאו מחובר לכבלי חשמל שיכבידו ויסרבלו את תנועת הצלם והאורחים – או שהוא עובד "חופשי" על סוללות –  התעדכנו בתאורה שייעזר בה הצלם באולם , האם הוידאו על עגלה – או שיצלמו מהכתף , האם יש סאונד אלחוטי – או אחר –  סגנון הצילום של הצלם – האם הוא מצלם כל תמונה בהעמדת האורחים או שהוא ספונטני וזורם ומתמזג בארוע ללא הפרעה –  כמות הצלמים בארוע – ודאו לבחור בצוות בגודל שיתאים לכמות המוזמנים .

2 – במעמד הסיכום עם הצלם –  חשוב להיפגש בנחת ( ללא כל הגבלת זמן מלחיצה ) , לפחות שני בני הזוג – ולערוך חוזה מסודר , כתוב וחתום     הן ע"י בעלי השמחה והן ע"י הצלם ,  חוזה בו יפורטו כל הפרטים החשובים שלהלן : –  להגדיר ולודא קודם כל שאכן אותו הצלם יצלם פיזית בארוע – שלא תופתעו לגלות באולם צלם אחר –  כמה צלמי וידאו יהיו , וכמה צלמי סטילס ( תמונות )  –  ומיהו שאר הצוות שיבוא עם הצלם שבחרתם . –  לגבי התמונות – כמה תמונות יצולמו , כמה תמונות תקבלו , האם יש לכם איזושהי אפשרות בחירת תמונות ,     האם תקבלו את דיסק התמונות , כמה תעלה תמונה נוספת , באיזה אלבום תוגש העבודה –  לגבי הוידאו – האם הוא ערוך , כמה עותקים תקבלו , מה עם קלטות הארוע המקוריות –  פרטים נוספים עליהם סוכם ( כגון: נוף, קליפ, מצגת, אלבומים דיגיטליים/מעוצבים, תקציר, אלבומי הורים, עליה לתורה  וכו' ) –  מועד קבלת העבודה המוכנה –  שעת הגעת צוות הצילום לאולם , ושעת סיום עבודתו  ( מה קורה אם הארוע נמשך מעבר לשעה שסוכם ) –  כנ"ל כל הפרטים– גם לגבי צילומי הסלון/הנוף ( בחתונה ) , עליה לתורה ( בבר מצווה ) , צילומי קליפ  וכו' –  התשלום – כיצד הוא ייפרס , שלבים , סכומים ומועדים  .

3 – בתחילת הארוע –  תשתדלו להגיע לפחות כחצי שעה מראש , נינוחים וללא לחץ  –  בקשו באולם לשתות להתרעננות ( קפה/שתיה קרה ) –  רצוי למנות את אחד האורחים , שיפקח עין על הצד הטכני באולם – וגם יציג לצלם את האורחים ה-"חשובים" שאסור לפספסם . –  בידקו שאכן הגיע הצוות הנכון , בהרכב שסוכם , בזמן , שכל ציוד הצילום הותקן , ושהצוות מוכן לתחילת העבודה –  עירכו היכרות עם הצוות – כי מאוד חשובה ההתנהלות המשותפת איתו במהלך כל הערב , מהו תפקידו ושמו של כל צלם –  עדכנו את הצלם באורחים החשובים ביותר – כדי שיוכל להקפיד על צילומם –  זה הזמן לדישת צילומים מיוחדים במהלך הארוע , עדכון בפרטי הטכס וכו'  – עדכנו את הצלם בכל הפרטים הנ"ל , שלא יופתע –  מאוד חשוב לעדכן בדבר פרטים "רגישים"  –  שתפו בהם את הצלם , למניעת תקלות ואי נעימויות

4 –  לאחר הארוע לאחר חודשים רבים של הכנות , ריצות , בחירה מעמיקה של אנשי המקצוע השונים –  הנה חלף לו גם הערב המרגש והנפלא . בשעה טובה הארוע הסתיים ועבר בשלום , כולכם מותשים , עדיין חצי מבולבלים . האורחים כבר הלכו לביתם והמתנות נפתחו . כל אלה שעמלו על הארוע סיימו את עבודתם : הצלם, התקליטן, הרקדניות, איש הזיקוקים, כל האחרים, צוות האולם, נאמרו כל התודות . הצלם והתקליטן יקפלו את ציודם ויסעו לדרכם , השמלה תוחזר לסלון , החליפות ייתלו בארונות , האולם יקורצף עוד באותו הערב . כל נותני השרותים שותפים להצלחת הארוע – אך בסופו של יום עמוס זה כל החוויות והזיכרונות ילכו ויתפוגגו . זה הזמן בו הצלם מתפנה לעיקר עבודתו : לערוך את הסרטים שצולמו , לעבור על התמונות שהנציח , לבחור את המתאימות ( ואולי בשיתופכם ) לרוץ איתם למעבדה , להכין עבורכם את האלבומים , לעבוד מול הגרפיקאי שיתחיל להכין את האלבום הדיגיטלי בקיצור – כעת רק מתחילה מלאכת עיבוד והכנת המזכרת העיקרית והחשובה מכל , שתישאר בידיכם מהארוע כולו – לנצח .

ושני טיפים חשובים לסיום :
 1– טעמו הטוב והמשכר של המחיר הזול – פג במהרה       לעומת הטעמם הרע של העבודה, האיכות והשירות הירודים       והמזכרת היחדה מהארוע כולו – תהפוך לאכזבה, לתיסכול ולפיספוס מר וצורב .
2 –  בחר את הצלם שלך באופן ישיר – ללא תיווך של גורם שלישי       כך תוכל להתרשם מראש מהצוות עצמו ומעבודותיו , לסכם ולתאם אישית את כל הפרטים החשובים       וזו הדרך היחידה להמנע מהפתעות ומאכזבות לא צפויות .       זכור דבר חשוב – כל תיווך של גורם נוסף אינו נעשה בחינם – ותמיד אתה הוא המשלם  !!!

הוסף תגובה