האקרים שמים להם למטרה לפרוץ למחשבים או למכשירים סלולריים, כדי לגרום נזק או כדי להעמיד דרישות כספיות (למשל בהדבקה של וירוס כופר, שמצפין את המידע ומונע גישה אליו), לכן ישנה חשיבות גדולה להגן על עצמכם בפני האקרים.

עולם אבטחת המידע מספק כיום מגוון רחב של טכנולוגיות וכלי עבודה במטרה להגן על הגלישה שלכם באינטרנט, להגן על נקודות הקצה, לייצר בקרת גישה לרשת, לבדוק התנהגויות חריכות על מנת לצפות ולטפל במטרדים שונים ועוד, אך יחד עם זאת, יש לזכור כי גם ההתנהגות שלנו כגולשים מסייעת אף היא להאקרים לחדור למחשבים שלנו או למערכות הארגוניות ועל כן, גם תשומת הלב שלנו חשובה.

זה נכון שאף פעם לא תהיה הגנה מושלמת של מאה אחוזים, אבל הטיפים הבאים יספקו לכם שכבת הגנה מפני האקרים, בצורה יעילה מאוד.

הקפידו על עדכוני תוכנה

במידה רבה המאבק בהקרים הוא משחק של חתול ועכבר אין סופי. האקרים לומדים איך לפרוץ לתוכנות ולמערכות הפעלה, על ידי זיהוי חולשות קיימות. מהר מאוד החולשות הללו מטופלות.

לכן, חשוב להקפיד להוריד עדכוני תוכנה ומערכות הפעלה שבהם אתם משתמשים. עדכונים קבועים חוסמים פרצות אבטחה קודמות ומקטינות מאוד את הסיכוי שתפלו קורבן לתקיפה זדונית מוצלחת.

זהירות מהודעות עם הזמנה להקלקה

קיבלתם הודעת סמס, עם הזמנה להקליק על קישור כזה או אחר? שימו לב שקישורים בהודעות הן דרך מאוד נפוצה של האקרים לגרום לנזק.

הודעות פישינג שנועדו להוציא מכם מידע שיעשה בו שימוש לרעה, מבוססות על השיטה הזאת. קישורים שאתם לוחצים עליהם בהיסח הדעת מתוך הודעות עשויים לגרום לאחר מכן לפריצה לנייד או למחשב שלכם, כדאי להיזהר.

אתחול מכשירים

מומחי אבטחה מסבירים כי הגנה מפני האקרים תהיה טובה יותר אם מבצעים אתחול לעיתים קרובות, של המכשיר הסלולרי שלכם או של מחשב נייד.

זו לא הגנה של מאה אחוזים, אבל זה מקשה על חדירה של נוזקות מסוימות למכשירים. גם הכנסת המכשיר למצב טיסה מפעם לפעם, מסייעת בכך.

זהירות מהורדת קבצים לא מוכרים

גלו תשומת לב וזהירות כאשר אתם מקבלים קבצים למייל או מתכוונים להוריד קבצים מאתר שאתם לא מכירים היטב. קבצים למייל עלולים להכיל נוזקות או וירוסים. כך גם קבצים שאתם מתפתים להוריד מאתרים מתחזים.

לכן, יש להקפיד בנושא ההגנה על המיילים שלכם.

חברת סינופיה ממוצבת כיום כמרכז ידע משמעותי בשוק ה-IT בעולמות ליבת המחשוב תוך מיקוד בתשתיות מחשוב, אבטחת מידע ושליטה מלאה בנכסים הדיגיטליים של הארגון ועוסקת בתכנון ויישום מתודולוגיית Sinopia 5ive, להתאמה מדויקת של הצרכים  המשתנים בארגון, עם פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ממיטב היצרנים  בתחומי התשתית, הגיבוי, אבטחת המידע וסייבר.

הוסף תגובה