טיפים לפתיחת עסק חדש

טיפים להכנת תבשיל בשם "פתיחת עסק" איכותי

בכול תבשיל טוב יש את הtouch- המיוחד שעושה אותו best אז הינה כמה משלי…

1.יעד ערכי- דע לענות על השאלה:"חוץ מהכסף,למה כדאי לי דווקא את העסק הזה?",הסיבה היא שבתוך התנהלות של עסק תמיד יש עליות ומורדות בתחום הפיננסי,הכוח שיניעה אותך כבעל עסק להמשיך ולנסוק הוא הכוח הערכי.

יעד ערכי הוא יעד שתלוי רק בך,כלומר אם העיסוק שלך גורם לך להתרגשות,שמחה,אושר,סיפוק,תחושת שליחות,למידה,מיצוי עצמי,גאווה וכו….

כול אלה הם יעדים ערכיים שהם בשליטתך המלאה ואם תבחר בכול אחד מהם באמת תוכל להרגיש בדיוק כך ללא תלות בגורם חיצוני,אתה יכול לבחור להתרגש בעסק שלך וזהו,זה מה שיקרה!

הצד הפיננסי שהוא כמובן מאוד חשוב ,הוא יעד פיזי שתמיד תלוי בעוד גורמים,לדוגמא:

כדי שאתה תמכור,אתה חייב משהו שיקנה ולכן אתה תמיד מותנה בתוצאה כדי להגיע לפיזי!!!

היעד הערכי הוא שמחזיק אותך בדרך להשגת התוצאה הפיזית שלך.

2.תוכנית עסקית אימונית- זו תוכנית שמדברת גם על מספרים וגם על הגדרות עשייה ברורות ומדידות בזמן.

לא תמיד יש צורך ללכת לרואה חשבון ולבקש תוכנית עסקית כשלב ראשון.

עליך לאסוף את המידע העדכני ביותר עבור העסק שלך,לקחת אחריות אמיתית על איסוף האינפורמצייה ולא להגיד "שהרואה חשבון יעשה את זה ,זו העבודה שלו" ממש לא,במיוחד בעסקים קטנים,איכות המידע שתזרים הוא הפרמטר החשוב ביותר להצלחת התוכנית.

דברים שכדאי לבדוק:

א.השקעה ראשונית

ב.הוצאות שוטפות

ג.הכנסות צפויות+אך מייצרים אותן?(לעיתים קשור גם להשקעה וגם לשוטף)

ד.זמן-כמה זמן יש לי כרגע להשקיע בבניית העסק,במידה וצריך לעזוב מקום עבודה קיים או להפחית את המשרה,כדאי להכניס את איבוד ההכנסה כהשקעה בהקמת העסק.

ה.מה כוח האדם ואיכותו שידרשו בהקמהתפעול שוטף

ו.מקום פיזי לעסק.

ז.מימון-במידה ואין כסף בצד,קח את התוכנית העסקית (כן,כן זו שהכנת לבד)+רשימת לקוחות פוטנציאליים,הכול מודפס יפה בתוך קלסר ולך למספר בנקים לבדוק אפשרויות למימון.

חשוב שתהיה ייצוגי בבנק,מלא בטחון בעסק ומלא התלהבות,אתה תגלה שהבנק לא תמיד מסתכל על הביטחונות הפיזיים שלך,אלא,עלייך כפוטנציאל להצליח,זה האודישן שלך בלמכור את העסק שלך ואת עצמך.

דע מה הסכום שאתה צריך ומה פריסת ההחזר שתוכל לעמוד בה.

3.תתחיל מלמעלה-הנראות שלך בתחילת הדרך חשובה מאוד יחד עם זה,דווקא בתחילת הדרך לא תוכל להשקיע (גם לא יהיה נכון) ברכב טוב,מקום מפואר לפגישות או להתנהלות העסק,פקידה מיומנת,משרד משוכלל וכו….

כיום ישנם פתרונות שעוזרים לך להתחיל מראש למעלה,החשיבות היא עליונה כיוון שלקוחות רוצים לראות איכות ורוב הפעמים לא תקבל קרדיט מהלקוח עד שתגדל,הוא פשוט יבחר במקום אחר אז הינה מספר דוגמאות:

-רכב אפשר להזכיר לפי שעות. לדוגמא ב"car to go" ויש עוד

-משרד + חדרי ישיבות בגדלים שונים ניתן להזכיר לפי בנק שעות בהמון מקומות ולקבל ישירות מראה של עסק מכובד,אחד המקומות זה "בית הפרקליטים".

-ניתן לשכור שירותי מזכירות מקצועיים לפי שעה שכולל גם מענה טלפוני ומסירת הודעות 24 שעות לדוגמא "קישורית".

4.סנן רעשים-סיפור הצפרדע,הייתה תחרות ביער,התאספו כול החיות והראשון שיצליח לטפס על העץ הגבוה יהיה מלך ליום אחד.

בכול פעם שחיה ניסתה לטפס ,הקהל עמד וצעק "די,זה גבוה,אתה מטורף,תזהר,אתה תיפול" וכן אף חיה לא הצליחה,כולם נפלו בדרך.

הגיע תורה של הצפרדע,היא טיפסה וטיפסה ולמרות כול הצעקות המשיכה והגיעה למעלה,מאוחר יותר התברר שהיא צפרדע חירשת.

דע לסנן את הרעשים וצור לעצמך את הצוות המנצח שמצד אחד יודע לתת פיד בק איכותי ומצד שני יודע לפרגן ולהעצים,תמיד יהיו רעשים,אתה היחיד שתוכל להחליט באיזה הווליום אתה מאזין.

5.קח החלטות-יותר טוב להחליט יותר פעמים ואז לטעות ולתקן מאשר לא להחליט,אי החלטה יוצרת תקיעות ומחיר רגשי ואנושי.

6.קח לך מאמן שילווה אותך בדרך,מאמן טוב הוא אדם נקי וניטרלי שיהיה איתך,ירצה בהצלחתך וידע להניע אותך ולהוציא אותך ממקומות קשים.זו השקעה שווה שגם היא נכנסת לעלות הקמה ועלות בשוטף.

תובנת כדורסל בסיסית אומרת שאם תהיה בתנועה תקבל כדור לסל קל!

לך על זה,תהיה בתנועה ואם יש לך זריקה חופשית כך אותה בלי להסס,הסטטיסטיקה אומרת שכדי לקלוע יותר מכולם צריך גם לזרוק יותר פעמים.

בהצלחה ושיהיה בתאבון

אלכס בלסקי

מאמן ראשי –שיטת בלסקי

הוסף תגובה