טיפים לצילום תינוקות

סוף סוף הסתיימו 9 חודשים והתינוק החמוד שלכם הגיח לאוויר העולם. כמה חמוד הוא. אילו הבעות פנים מקסימות! איך שהוא משחק עם האצבעות שלו, ומכניס כל דבר לפה..ואיך הוא מביט בך אמא…
אבל למה בתמונות הוא נראה ורוד עם ראש ענק ועיניים אדומות?

ניתן לצמצם את הפער הזה בין מה שאנחנו רואים במציאות לבין התמונה שצילמנו, על ידי שמירה על עשרה כללים בסיסיים בצילום:

  1. תתכופפו. אפילו תשכבו על הרצפה. השתדלו לצלם מגובה התינוק כך שהעיניים שלו ועדשת המצלמה יהיו בערך באותו גובה. ראשו של התינוק גדול ביחס לגופו, וצילום מלמעלה מדגיש את חוסר הפרופורציה, יוצר תוצאה גרוטסקית וריחוק בין התינוק המצולם למתבונן בתמונה. צילום תינוקות מגובה התינוק מאפשר מאין הזדהות עם התינוק שבתמונה, ראיית העולם מנקודת מבטו, ויוצר קשר אישי ישיר עם המתבונן בתמונה.

  2. צלמו ללא פלאש. מיצאו חלון גדול שיפיק אור רב, צלמו בחוץ על שמיכה בדשא בגינה הציבורית, השתמשו בתאורה מלאכותית, אבל אל תשתמשו בפלאש המובנה של המצלמה. שימוש בפלאש ייצור תאורה שטוחה ומוגזמת, גוון עור לא טבעי, וצללים נוקשים וחדים.

  3. צלמו על רקע נקי. תינוק שרק נולד הוא קטנטן, כך שמאוד פשוט ליישם כלל זה. אם תפרסו שמיכה בצבע אחיד על ספה, כך שהיא מכסה את המשענת והמושב יחד, תצרו שטח רקע גדול מאוד יחסית לתינוק. הניחו את התינוק על הספה המכוסה וצלמו כך שרקע השמיכה ימלא את כל הפריים. גם אם לא פרסתם שמיכה כרקע, חישבו על כל מה שנכנס לפריים.
    צעצוע, רגל של מישהו שעבר שם, בלאגן בחדר. זכרו שאמנם אתם מכוונים את הפוקוס על התינוק, אבל כל מה שיופיע בתמונה יהפוך לחשוב, ולא בטוח שסל הכביסה שעוד לא קיפלתם חשוב כל כך…

  4. צלמו כשהתינוק שבע ועירני. כך יגדלו הסיכויים שלכם לתפוס הבעות פנים של תינוק נינוח, סקרן ומתוק.

  5. הוסיפו אביזרים. אין תמונה חמודה יותר מתינוקת רכה עם סרט חמוד על הראש. תלבישו את התינוק בבגדים חמודים ותואמים, הוסיפו נעליים, כובעים ואפילו שרשראות (זהירות! רק בהשגחה מתמדת). הניחו לידו פרחים או בדים עם טקסטורות מעניינות.

  6. תפשיטו אותו. הטוסיק החמוד הזה חייב הנצחה.

  7. אם התינוק כבר יושב, תנו לו אביזרים לשחק איתם. כך הם יהיו יותר סבלניים, וגם תקבלו הבעות פנים מעניינות של התינוק.

  8. קוקוריקו תרנגול. השמיעו קול. התינוק ישמע את קולכם מבעד למצלמה ויחייך, יצחק, או יפקח זוג עיניים גדולות בסקרנות. אלו ההבעות שתרצו להנציח.

  9. צלמו אינטראציה. בין התינוק לאמו, בין התינוק לאביו, או לאחיו הגדולים. התקרבו וצלמו את חילופי המבטים והנגיעות הקטנות.

  10. צלמו מקרוב גם את הפרטים הקטנים. כף יד קטנה, כפות רגליים, קפלי שומן, עיניים.

תהנו מהתינוק ותנציחו כל רגע. בהצלחה!

שמרית שולמן

הוסף תגובה