יום הולדת בתמונות – המסיבה הראשונה שלי

אלבומי התמונות מלאים בפרצופים מחייכים ורגעים שמחים. אתם יכולים לעשות איתם הרבה יותר מאשר בהייה והעלאת זכרונות. אחת האפשרויות היא לשלב את התמונות במסיבת יום ההולדת של הקטן.

לא ברור אם יום ההולדת של הילדים שלנו הוא חגיגה עבורנו או יותר עבורם. התחושה שהנה, הילד הקטן שלי, גדל בעוד שנה, גבה בעוד כמה סנטימטרים ויודע לעשות יותר דברים בעצמו, מספיקה כדי להעלות דמעת התרגשות בכל אמא והענקת טפיחת 'גבר גבר' בכל אבא.

 מסיבת יום ההולדת היא כבר סיפור אחר. כשהיינו קטנים די היה בעוגה, כמה צלחות חד פעמיות מלאות ביסלי ובמבה וצ'ופר בסופה של המסיבה בצורת שקית עם כמה מהביסלי והבמבה שהיו בצלחות לפני רגע. אם ההורים שלנו היו מכניסים איזה טופי או סוכריה על מקל, היינו נחשבים לארג'ים. היום מסיבת יום ההולדת הפכה להפקה. ליצנים, תזמורות, מפעילים ורקדניות מוצאים את דרכם לדשא שלנו במטרה להעסיק את הזאטוטים שבאו לחגוג, להתפרע ולאכול.

 עם זאת, בעזרת מעט הכנה מוקדמת, שתיעשה כמובן בסיוע הילדים, ניתן להפיק מסיבת יום הולדת עדינה ונעימה ששמה את הילד החוגג במרכז ועוטפת אותו בהמון אהבה.

 ההזמנה

בחרו תמונה מוצלחת של הילד החוגג ועצבו סביבה הזמנה למסיבה.

טיפים לצילום ילדים מוצלח– התמונה צריכה להיות מצולמת ממרחק סביר וכן ברורה ואיכותית. אם התחלתם להתכונן מספיק זמן מראש ואתם רוצים להיות מקוריים, היפכו את צילומי הילדים ליום כיף בבית או בחוץ. אספו כל מיני תלבושות מיוחדות, בגדים שהוא אוהב, תחפושות, כובעים ואביזרים שונים ושלבו אותם בתמונה.

 אל תסתגרו בבית, צאו וצלמו בחוץ. בגינה, בפארק, בשפת הים, בבריכה המתנפחת של השכנים. מיקום לא שגרתי יקפיץ את התמונה כמה רמות למעלה.

 הקפידו לצלם ממרחק של 2-3 מטרים, ורדו עם המצלמה לגובה של הילד. אם אתם מצלמים בחוץ עשו זאת בשעות הבוקר המאוד מוקדמות או אחר הצהריים מאוחר, כשהאור של השמש מחמיא ולא חזק מדי.

 המשקיענים מבינינו ,שמעריכים אמנות, מוזמנים לקבוע צילום ילדים בסטודיו מקצועי, המאובזר כהלכה בתאורת סטודיו, רקע ומגוון אביזרים שמותאמים לגיל הילד. בצילום ילדים מקצועי הצלם יתעד את הילד באופן מקורי ואיכותי, כך שתישאר לכם מזכרת נהדרת מהגיל הזה שחולף כל כך מהר. ואם כבר השקעתם בצילומי סטודיו, אז באותה הזדמנות אפשר כמובן להצטלם לתמונות משפחה, כל המשפחה ביחד.

 הצלם הרשמי

החליטו על מינוי רשמי של צלם לארוע. זה יכול להיות אחד ההורים, דוד, סבא או סבתא, והנחו אותו בנושא. בקשו ממנו לצלם את ההכנות למסיבה (שעה קודם לפחות), להיצמד לילד החוגג ולתעד את המקום, הקישוטים, החברים והחברות, העוגה, את כיבוי הנרות , את המשחקים, המתנות וכל רגע אחר שהוא רואה לנכון.

 צלמו לפחות כמה תמונות תקריב, שיתמקדו בהבעות הפנים של הילד ברגעים השונים. התמונות הכי שובות לב, הן אלו שמנציחות חיוך מאושר מאוזן לאוזן, מבט של הפתעה, או כאלו שתופסות רגע מיוחד, כזה שבו הילד שלך מרוח בקרם שוקולד מהעוגה, וחיוך אושר פרוס על פניו.

 אם בא לכם להשקיע קצת יותר, קנו מספר מצלמות חד פעמיות וחלקו למבוגרים בסביבה,  כך שכל אחד יוכל לתעד את יום ההולדת מהזווית שלו. כשתראו את התוצאות, תתפלאו איך כל אחד ראה את האירוע באופן שונה לחלוטין, דרך נקודת המבט האישית שלו.

 קישוטים ואביזרים

בין אם מדובר בהדפסת תמונה על חולצות בני המשפחה או הדפסת תמונת הילד החוגג על עוגת יום ההולדת, התמונות שצילמתם לפני הארוע הן חומר גלם נהדר, ממנו ניתן ליצור מגוון של הפתעות ומשחקים מקוריים. מגוון האפשרויות לחומרים שעליהן ניתן להדפיס היא אינסופית ומתחדשת מדי יום.

 במקום סרט היום הולדת הרגיל אתם יכולים להשקיע בשלט גדול לארוע, המופק מפי.וי.סי (שעמיד במים ושמש) או על רול-אפ (מן סטנד עם שלט גדול מתוח עליו, מהסוג שמפיקים לכנסים ותערוכות).

משחקי יום הולדת

פאזל חוגגים

בחרו תמונה מוצלחת והדפיסו ממנה הגדלה. הדביקו אותה על קרטון ביצוע, סמנו חלקים ביד חופשית, וחיתכו ממנה פאזל. ככל שיש יותר חתיכות בפאזל, כך הוא יהיה קשה יותר להרכבה. ניתן להכין פאזל אחד גדול או כמה פאזלים קטנים יותר, ואז תוכלו לערוך תחרות בין קבוצות להרכבה מהירה של הפאזלים.

 משחק הזיכרון

הדפיסו כמות כפולה של התמונות, הדביקו על קרטון קשיח, חתכו אותן בגודל מדוייק והכינו משחק זיכרון. כדאי לבחור תמונות לילדים שיש בהם אלמנט בולט כמו צבע דומיננטי, תנועה חוזרת על עצמה או צורה ברורה, על מנת שלילדים יהיה קל לזהות ולזכור.

 מה חסר לי או הגרסה המצולמת של פרה עיוורת

צלמו תמונת תקריב של פניו של ילד יום ההולדת והדביקו אותה על גבי קרטון קשיח או קאפה. בהמשך צלמו תמונות של אביזרים שונים כגון כובע, משקפיים, שרשרת, עגילים, סיכות ראש וכו' וניילנו אותם, או צפו אותם בציפוי למינציה.

 קשרו מטפחת סביב עיניו של הילד, וכל ילד בתורו,  יצטרך להדביק את האביזר (בעזרת סיכות) למקום המתאים בתמונה בעזרת  ההכוונה של הילדים האחרים.

 מחבואים

הדביקו תמונה קטנטנה על אבן, בעזרת דבק תמונות או דבק פלסטי פשוט. אפשר וכדאי למרוח מעל לכה שתיצור גימור יפה לאבן, ותשמור על התמונה. את האבן החביאו במספר נקודות מחבוא ברחבי הגינה/הבית (חשבו מראש לאן אתם לא רוצים שהילדים החוגגים יכנסו). התפקיד של הילדים הוא כמובן למצוא את האבן. אתם יכולים גם להכין מספר אבנים כמספר הילדים החוגגים או יותר ומי שיאסוף יותר אבנים יקבל פרס.

 מצא את ההבדלים

במסגרת הפקת צילום ילדים בסגנון "עשה זאת בעצמך", צלמו שתי העמדות דומות של הילד שיש ביניהן הבדלים קלים. לדוגמא בתמונה אחת עם צעיף אדום, ובשנייה ורוד, באחת עם קשת על הראש ובשנייה בלי. באחת הילדה מחזיקה פרח, ובשנייה ספר וכן הלאה. הגדילו את התמונות והדביקו על גבי קרטון קשיח. הילדים יצטרכו לזהות את כל ההבדלים בין שתי התמונות.

 צ'ופרים ומתנות

כאן אתם יכולים להשתולל ככל העולה על רוחכם, שכן אפשרי להדפיס תמונה כמעט על כל מוצר שתרצו, החל ממחזיק מפתחות, מגנט, כובע, בנדנה, כוס או ספל, ועד דובי או כרית קטנה. עדיף כמובן לחשוב על משהו חמוד ושימושי. המחירים להדפסות אלו נעים מ- 40-10 שקלים ליחידה.כל ילד שהשתתף במסיבה יקבל מזכרת נחמדה שיוכל להשתמש בה.

 אם יש לכם עודף כח אדם במסיבה, אתם יכולים לתאם מראש עם החנות בה אתם רוצים להדפיס, לצלם תמונה במהלך המסיבה ולנסות להפיק את המתנה באותו הרגע. מבטי ההפתעה והשמחה של הילדים בהחלט שווים את זה.

 בסופו של יום הולדת, כשכולם עייפים אך מרוצים, מה שיישאר לכם אחרי כל הטירחה, השמחה והבלאגאן, אלו התמונות. אל תשאירו אותן בודדות במחשב. ביחרו את המוצלחות שביניהן, הדפיסו אותן בגדלים שונים ויחד עם ילדכם הדביקו באלבום יום הולדת. אין ספק שזו מזכרת שנשארת לתמיד ומעלה חיוך.

הוסף תגובה