ייעוץ עם עו”ד פלילי

המשטרה עורכת בדיקת סמים, כאשר יש חשד לשימוש בסם. היא תבצע את הבדיקה באמצעות בדיקת שתן, בדיקת דם או לקיחת דגימת שיער.

בדיקת סמים עם תוצאה חיובית, יכולה להוביל להגשת כתב אישום פלילי נגד הנבדק ולכן, חשוב מאוד לקבל ייעוץ משפטי של עו"ד פלילי, לפני ביצוע הבדיקה.
הדין בישראל מבחין בין שימוש בסם לצריכה עצמית, לבין סחר בסמים. עבירת הסחר פוגעת בחברה יותר מהשימוש העצמי ועל כן, העונש שנקבע בגינה בחוק, חמור יותר.
עו"ד פלילי, המטפל בתיקי סמים, יכול להביא לביטולו של כתב האישום ולהסדרי טיעון מקלים, אשר במסגרתם, ירצה הנאשם, עונש מופחת, תמורת הודאתו בביצוע עבירה.

כיצד מתבצעת בדיקת סמים?

ניתן לערוך בדיקת סמים, בשלוש דרכים שונות. הבחירה בשיטת הבדיקה, תלויה בעיקר בעיתוי השימוש בסם. כלומר, אם המשטרה סבורה כי החשוד, השתמש בסם ערב לפני המעצר או לפני חודשים ארוכים, לא תוכל להשתמש באותה שיטת בדיקה.
המשטרה יכולה לבצע בדיקת סמים באמצעות בדיקת דם, בדיקת שתן או לקיחת דגימת שיער. בדיקת הדם רלוונטית לתקופה של שלושה חודשים, פחות או יותר. לעומתה, בדיקת השתן פחות יעילה, היות שהיא יכולה להראות נוכחות של סם, במשך מספר שבועות בלבד, לאחר השימוש.
לקיחת דגימת שיער, יכולה להיות אפקטיבית, גם לאחר זמן רב.
נתבקשת לעבור בדיקת סמים? היוועץ, לפני ביצוע הבדיקה, עם עו"ד פלילי, כדי שתדע מהן זכויותייך ומהי המשמעות של בדיקת הסמים.

ייעוץ של עו"ד פלילי

המשטרה ערכה בדיקת סמים ונמצאה נוכחות של סם בגופו של הנבדק. המשמעות יכולה להיות כתב אישום פלילי. במקרה של הרשעה, צפוי הנבדק, לעונש מאסר:
1. קבלת ייעוץ משפטי לפני הבדיקה: לאור משמעותה הפלילית של בדיקת סמים, חשוב מאוד להתייעץ עם עו"ד פלילי, לפני ביצוע הבדיקה. קבלת ייעוץ משפטי, היא זכות יסוד ועל הנחקר או החשוד, לעמוד על זכותו לפגוש את עורך דינו.
2. כתב האישום: אשר מקבלים ייעוץ משפטי של מומחה למשפט פלילי, ניתן, פעמים רבות, למנוע את כתב האישום, אף אם תוצאות הבדיקה הראו נוכחות של סם.
3. עסקת טיעון: היה ומדובר בכתב אישום חמור, עו"ד פלילי יוכל לנסות ולהגיע להסדר טיעון, במסגרתו, יקבל הנאשם, עונש קל יותר, תמורת הודאתו.

שימוש בסמים וסחר בסמים

נמצאה אצל אדם, כמות סם מסוימת. במקרה שזו עולה על הכמות המקסימאלית, שנקבעה בחוק, ישנה חזקה כי הסם נועד לשימוש מסחרי. קרי, מדובר בעבירה של סחר בסמים.
כמות הסם שנמצאה, היא במסגרת הכמות המקסימאלית – רואים בו כנועד לשימוש עצמי.
ההבדל הוא שלוש שנות מאסר בגין שימוש עצמי, מול עונש של עד עשרים שנה, בגין סחר בסמים.
עבור כל סוג סם, נקבעה הכמות המקסימאלית אשר יכולה להיחשב כנועדה לשימוש עצמי.
בדיקת סמים, היא אחד האמצעים המרכזיים לאיסוף עדויות לשימוש בסם, המסייעת בבניית כתב אישום. לאור זאת ולאור השוני המהותי בחומרת הענישה בין העבירות, ברור מאוד מדוע חשוב להתייעץ עם עו"ד פלילי, מוקדם ככל האפשר.
לקריאה נוספת אנו מזמינים אתכם ללחוץ על הקישור

הוסף תגובה