יכול לסבול, צריך או רוצה, אפשרי או מחוייב, בחירה חופשית, חייב או אפשר, חייב לסבול, סבל, איך ליצור בטחון, נקודת מבט אפשרית

אפשרי או מחוייב, צריך או רוצה, חייב לסבול, חייב או אפשר, בחירה חופשית, יכול לסבול, סבל, אמונות אישיות, גם רע וגם טוב

ובו יתבאר למה האדם סובל בחיים בכל תחום שהוא? וכיצד יכול האדם להתגבר על כל סבל באשר הוא? וכיצד הבחירה החופשית של האדם, היא זו שאחראית לכך שהאדם סובל? ואיך האדם יכול לבחור להפסיק את הסבל? ועוד.

ומי שיתבונן יראה, כי כל הסבל שיש לאדם בחיים, הוא רק בגלל הקונפליקט הרגשי שיש, בין הרצון של האדם לבין המציאות. כי כאשר האדם מרגיש שהוא רוצה את המציאות שלו, אז טוב לו. וכאשר האדם מרגיש שהרצון שלו, לא תואם את המציאות שלו, אז רע לו. ומידת ההתאמה הרגשית, שיש בין הרצון של האדם לבין המציאות, היא זו שאחראית לכמה האדם נהנה או סובל מהמציאות.

ומי שיתבונן יראה, כי כל הסבל שיש לאדם בחיים, הוא רק משום שהוא מרגיש שהוא חייב / מוכרח / צריך שהמציאות תהיה כך או אחרת. כי כאשר האדם מרגיש שמחוייב המציאות שיהיה דבר כלשהו, אז האדם סובל אם המציאות שונה ממה שהוא רוצה. אבל מי שמרגיש, שלא מחוייב המציאות, שהמציאות תהיה דווקא כך או אחרת, אלא רק אפשרי בלבד, שהמציאות תהיה כך או אחרת. אז ממילא הוא לא יכול לסבול, אם המציאות היא לא בדיוק כמו מה שהוא רוצה.

 

והרעיון הוא, שיש שתי נקודות התייחסות לרצון של האדם. כי האדם מגדיר עבור עצמו הגדרות של טוב ושל רע. דהיינו, שהאדם מגדיר, שדבר כלשהו הוא טוב בעיניו, ושדבר אחר הוא רע בעיניו. והנה, לא משנה מה יעשה האדם, במציאות שלנו תמיד יהיה גם רע כלשהו. ואו שהאדם ילמד להתיידד גם עם הרע, או שהוא יסבול ממנו.

והסיבה שהאדם כ"כ שונא להרגיש רע, היא משום שהוא חושב, שזה מחוייב שהוא ירגיש *רק* טוב. והאדם רוצה כל הזמן, להרגיש *רק* טוב וכמה שיותר טוב. אבל הדבר לא ממש אפשרי, כי במציאות שלנו יש גם רע. ולא משנה כמה האדם ינסה לברוח מהרע, הרע ימשיך לרדוף אחריו. ובנוסף, ככל שהאדם רוצה יותר להרגיש *רק* טוב, ממילא הוא מרגיש *יותר* רע. כי הרע שהוא נתקל בו, הוא הופך להיות הרבה יותר גרוע בעיניו.

כי מי שרוצה שהמציאות תהיה כך או אחרת, והוא רק מעדיף / רוצה וחושב שאפשר שהמציאות תהיה כך או אחרת, הוא לא סובל מכך שהמציאות היא לא כרצונו. כי הוא נהנה ממשחק החיים, אבל הוא רגיל לקחת את החיים בקלות, ולא לקחת את החיים בצורה קשה מידי. וכאשר אדם כזה קורה לו איזה דבר רע, אז מאחר שהוא מבין שזה רק אפשרי שיהיה כרצונו, אז הוא לא מרגיש כ"כ רע מכך שהמציאות היא נגד רצונו.

אבל ברגע שהאדם חושב שמחוייב שהמציא…

המאמר אפשרי או מחוייב, חייב או אפשר, צריך או רוצה, סבל, חייב לסבול, בחירה חופשית, יכול לסבול, הופך את החיים, סיבתיות אמיתית

מאת מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן – www.EIP.co.il

הכנס לאתר ותהנה מעוד ייעוץ אישי, לפתח ביטחון, לא מרגיש, אפשרי המציאות, עוצמה, מחויב המציאות, להאמין, המציאות היא, מחוייב או אפשרי, מרצה ועוד …

הוסף תגובה