יצירת זוגיות – דייטים סדרתיים זה טוב או רע?

 

יצירת זוגיות – דייטים סדרתיים זה טוב או רע?

מאת עירית לוי

כיצד משפיע השפע שמציעים אתרי ההיכרויות?

יש אנשים שהשפע שמציעים אתרי ההיכרויות משרת אותם ואת מטרתם. זה בדיוק מה שהם צריכים כדי לפגוש את האיש או האישה המתאימים ולצמוח איתם אל תוך קשר זוגי. לעומתם, יש כאלה שהשפע אינו מיטיב איתם ואף מקשה עליהם למצוא את הנפש התאומה. מה מבדיל ביניהם? לאיזו קבוצה אתם שייכים?

לחפש את הנכוֹנוּת ולא את האיש הנכון

כדי לענות על השאלה הזאת, ראשית כדאי לכם לשאול את עצמכם האם קיימת בכם נכונות אמיתית לקשר. פעמים רבות אנשים מחפשים את האיש ה"נכון" או את האישה ה"נכונה", בעוד מה שבעצם יקדם אותם לקראת קשר זה העבודה על הנכונות שלהם. כאשר ישנה נכונות אמיתית ונקייה, בן הזוג הנכון כבר יגיעו בלי יותר מדי בעיות, דרך אתרי ההיכרויות, מקום העבודה, מסיבה או סתם בסופר. כשאין נכונות, האיש הנכון לא יימצא בשום מקום, גם לא במאה דייטים.

כשיש נכונות

כשיש בכם נכונות אמיתית ואתם מכוונים כל כולכם להכנס לקשר זוגי, המבחר הגדול שמציעים אתרי ההיכרויות בהחלט משרת אתכם. אתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים, לא נעצרים, לא מתברברים ולא מבזבזים זמן על קשרים שאינם מתאימים לכם או לחילופין לא פוסלים על הסף כל מועמד שנקרה בדרככם. במצב כזה השפע מקל עליכם ומספק לכם הזדמנויות למצוא את בן או בת הזוג שלכם.

מתי השפע אינו לטובתכם?

השפע יכול לקלקל לכם כאשר מלכתחילה קיים בכם מעצור לא מודע המונע מכם להכנס לקשר זוגי, כלומר כאשר אתם עדיין לא מוכנים לקשר אבל לא מודעים לזה ו"עושים קולות" של מחפשים. במצב כזה השפע רק מעצים ומקבֵּע את מצבכם. הוא מאפשר לכם להמשיך לבדוק עוד ועוד בני זוג במקום לחפש מה דורש שינוי אצלכם בפנים.

מכורים לריגושים

לדפוס הזה יש פנים רבות. למשל, אני פוגשת לא מעט נשים וגברים שמתחת לפני השטח מסתתר אצלם צורך חזק מאוד בריגושים. הם כמעט "מכורים" להתחלות של קשר ולדייטים משום שאלו מספקים להם אין סוף התרגשויות. בדייט ראשון או שני מאוד מתלהבים מהם, הם עושים רושם עצום על הצד השני ובהתאם מקבלים מחמאות וחיזוקים לאגו. ברגע שמהלך העניינים מכתיב התקרבות וחשיפה של כל מכלול התכונות, הם מאבדים עניין ומדלגים בזריזות לקשר הבא.

מפחדים מקשר מחייב

אם אתם מצהירים שאתם מחפשים קשר מחייב אבל מסיבה כלשהי אתם לא בשלים לקשר כזה, גם במקרה כזה השפע פועל לרעתכם. ההיצע הגדול מאפשר לכם להמשיך ולחפש עוד ועוד, לסיים קשרים במהירות, לפסול מועמדים על ימין ושמאל, לברוח עם כל קושי קטן שמתעורר ולהמשיך הלאה. ברוב המקרים פירושה של חוסר הבשלות היא  פחד מקשר מחייב.

מה עושים?

במקרה כזה כדאי להאיט את הקצב ולהפנות את זרקור החיפושים פנימה במקום החוצה. אין צורך להמנע לחלוטין מדייטים, אבל אם הייתם רגילים לשלוש פגישות בשבוע אולי כדאי לנסות לעשות פגישה אחת בשבוע או אפילו פחות. האטת הקצב תאפשר לכם להפנות משאבים להתבוננות פנימה ולנסות לזהות האם אתם באמת מוכנים ובשלים לקשר זוגי מחייב ומהם הדברים שאתם צריכים לעבור בדרך לשם.

הוסף תגובה