יצירת זוגיות – כשנסיכים הופכים לצפרדעים

יצירת זוגיות – כשנסיכים הופכים לצפרדעים

מאת עירית לוי

בהתחלה הכל נראה מקסים ואת בטוחה שאחרי שנים של המתנה מתסכלת מצאת סוף סוף את הנסיך המושלם מהאגדות. מהר מאוד את מגלה לחרדתך שהנסיך שלך משקר לך או בוגד בך או סתם מבריז ונעלם על ימין ועל שמאל. אחרי חודש זה קורה לך שוב עם נסיך מקסים אחר. "לאן נעלמו כל הבחורים הטובים?" את תוהה, ומתחילה לבכות את מר גורלך.

הדרך אל האושר, במקרה כזה, טמונה ביצירת שינוי בתפיסת האחריות האישית שלך. אחריות היא ההבנה שכל מה שיש לך בחיים וכל מה שאין לך הוא בידיים שלך. אין דבר כזה "עשו לי" או "גרמו לי". אנשים לא יכולים לעשות לאף אחד שום דבר אם לא מאפשרים להם לעשות זאת.

את לא קורבן

לקיחת אחריות תהיה להבין שאת לא קורבן. לא במקרה את נקלעת לקשרים עם גברים שדורכים עליך, מזלזלים בך, מנצלים אותך ופוגעים בך, את היא בפירוש זו שבוחרת את הגברים הללו. גם אם הבחירה הזאת כרגע אינה מודעת, זו עדיין בחירה.

מדוע? מכיוון שאת מאפשרת לבחורים ה"רעים" להישאר בסביבה במקום לזרוק אותם מכל המדרגות או במקום לדרוש התייחסות מכבדת. גם אם נראה לך שזה לא בשליטתך, העובדה שקשרים כאלה לא נפסקים או בכלל מתחילים, תלויה לחלוטין בך.

שימי את עצמך במקום ראשון

במקביל לתהליך פוקח העיניים של ויתור על עמדת הקורבן ולקיחת אחריות, יש עוד שני דברים שאפשר לעשות. האחד הוא חיזוק המחויבות שלך לעצמך. לנשים רבות ישנה נטייה לשים את עצמן בסוף סדר העדיפויות. השאלה "מה אני רוצה?" או "מה יעשה אותי מאושרת?" אינה נוכחת עבורך בעוצמה מספקת וזה משהו שבהחלט ניתן לחזק.

בנוסף, את יכולה לבחון אלו אמונות בלתי מודעות מנהלות את חייך. כל אדם פועל מתוך מערכת שונה של אמונות לא מודעות. אם את מוצאת את עצמך שוב ושוב עם גברים שלא מכבדים אותך, בדקי האם את מסתובבת בעולם עם אמונות כגון – 'אני לא מספיק טובה', 'לא מגיע לי להיות עם גבר שמכבד אותי' או 'אני לא ראויה לאהבה'.

אמונות לא מודעות אינן גזירה משמיים. בהחלט ניתן לזהות אותן, למוסס אותן וליצור אמונות חדשות ויעילות יותר. האמונות הישנות הן אוטומטיות ומושרשות היטב, אך באמצעות תרגול ממוקד ניתן ליצור שינוי עמוק ומשמעותי בתפיסה העצמית, בדרך אל מערכת יחסים טובה ובריאה.

הוסף תגובה