כוחו של התת מודע

כוחו של התת- מודע

מה זה התת מודע ? איזה כוח גלום בו.

נתחיל מה- מודע. מודע בא מהמלה "לדעת". מה אנו אוכלים, מה אנו קונים, מה אנו עושים, מה לראות לחשוב, לרצות וכו'.
הוא מצב שבו אנו מודעים באופן פעיל למחשבותינו, לפעולותינו ולרגשותינו. בו אנו מוצאים את זהותנו וחווים אותה באמצעות חמשת החושים שלנו.

תת-מודע (או הלא מודע), משמש מעין מאגר תת-קרקעי לכל הרגשות, המחשבות והחוויות מן העבר. התת-מודע שלנו חושב באמצעות האינטואיציה, הנחשבת לחוש גבוה יותר ויש המכנים אותה החוש הששי.
במשך חיינו אנו קולטים אין ספור מצבים, אשר את חלקם אנו זוכרים והאחרים נותרים כזכרון בתת-מודע, המעלה אותם למודע, בסיטואציה רלוונטית.
פסיכולוגים ופסיכיאטרים מציינים שכאשר מחשבות מועברות לתת-מודע, הן טובעות בו את חותמן. 

תת המודע יכול לכוון אותנו בעזרת "שליפת" הזיכרון הנכון ברגע הנכון , או שימוש במספר זיכרונות על מנת להסיק מסקנה מורכבת שאין ביכולתו של המודע להסיק.
מחשבותינו משפיעות על התת מודע ומכתיבות לו את הדרך שבה עליו לכוון אותנו. 
אם הנחנו במודע, שמשהו מסויים הוא נכון, תת-המודע יפעל בכדי לגרום לתוצאות המתחייבות מהנחה זו.
ולכן מחשבות חיוביות תורמות לנו ומחשבות שליליות גורעות מאיתנו..

על ידי הכנסת רעיונות אל תוך התת מודע בעזרת אמירת משפטי מפתח עם דפוסי מחשבה חיוביים ואמונה ובעזרת דמיון של תמונות המתארות את המצב הרצוי, אנו משפיעים עליו.- זה נקרא סוגסטיה- מלשון "הצעה" ( באנגלית ), וכך למעשה היא פועלת – היא מציעה לאדם דרך פעולה מסוימת,ומציעה זאת באמצעות סימני גוף, באופן מילולי או פיזי.

זהו בעצם תהליך פסיכולוגי שבו ניתן לגרום לבני אדם לשנות את עמדותיהם ואמונותיהם על ידי השפעה תת מודעת על מרכיבים אלו. בניגוד למשל להיפנוזה, אשר מספקת גישה לזיכרונות או למידע ונעשית במצב תודעתי היפנוטי, אך אינה משפיעה על ההחלטות שהאדם עשוי לקבל.
סוגסטיה היא גם הדרך לשנות תבניות חשיבה שגדלנו וחונכנו עליהם.

מעוניין לדעת איך לגייס את תת המודע להגשמת מטרות בחייך ?

הוסף תגובה