כיצד לבחור הרכב מוסיקלי מתאים לקבלת הפנים באירוע שלכם

החלום שלכם עומד להפוך למציאות. בעוד מספר דקות יתקבצו האורחים, המתח בשיאו. אין ספק שאלו רגעים מרגשים המהולים במתיחות ובציפייה לגבי הערב החשוב ביותר של חייכם. הפתרון המבריק כיצד להפיג את המתח ברגעים האלה הוא הרכב מוסיקלי, שינגן מרגע תחילתה של קבלת הפנים עם האורח הראשון שמגיע, ומיד הופכת האווירה לרגועה ונינוחה יותר. אל נא נשכח כי האורחים מגיעים במיוחד לחגוג עמכם את היום המאושר בחייכם. חלקם גרים בקרבת מקום וחלקם נוסעים זמן רב. כבר עם הגעתם, תתחיל החוויה הבלתי נשכחת של הרכב אקסקלוסיבי ייחודי ומיוחד.

להרכב מוסיקלי בקבלת פנים מעלות רבות, ואת רובן אנסה למנות עבורכם כעת, כדי להפוך את האירוע שלכם לקסום ומושלם כבר מהרגע הראשון.

 

ישנן אופציות נרחבות לבחירת הרכב מוסיקלי של נגנים בקבלת הפנים. ניתן לבחור הרכב ממגוון רחב, כאשר הנפוץ והמומלץ ביותר הוא בין שני נגנים ועד חמישה. ניתן לחלק בגסות את סוגי ההרכבים לשלוש קטגוריות מרכזיות. בראש ובראשונה בבואכם לבחור הרכב, חשוב שתתמקדו בסגנון האהוב עליכם, המרגש אתכם ואפילו, תתפלאו, שמושך את עיניכם. בהמשך נדון במשמעות ההופעה החיצונית, וכמה הפרזנטציה החיצונית-פרונטלית של הנגנים חשובה עבור האירוע שלכם.

ההרכבים ה"קלאסיים" כגון הרכבי נבלכינור וחליל או הרכב רביעיית מיתרים, מביאים עימם לא את המוסיקה הקלאסית של באך, בטהובן ומוצרט, כי אם רפרטואר נרחב ומגוון של שירים ישראלים ולועזיים מוכרים, מחזות זמר, מוסיקה מסרטים, מוסיקה אירית ומוסיקות עולם. הרכב מעין זה ניחן במראה קלאסי ובאלגנטיות, וניתן לבחור את רפרטואר המוסיקה כרצונכם. נגנים המנגנים בהרכבים הללו מוכשרים ומחונכים בנגינה וירטואוזית, ועם זאת גמישים לנגינה של כל סגנונות המוסיקה שרק ליבכם חפץ.

ההרכבים ה"אותנטיים" המכניסים לאווירה מיוחדת כגון הרכב דרום אמריקאי, שיכול לבוא בשילוב עם זמרת או נגנים בלבד, מוסיקת פולקלור וריקודים. לקטגוריית ה"אותנטיים" כמובן נוסיף גם הרכב כליזמרים יהודיים הכולל כינור, קלרינט ופסנתר, והרכבי עמים הכוללים זמרת ששרה בשפות זרות, כגון הרכב לקהל רוסי, צרפתי וזמרת ששרה בלועזית. 

הרכבי ה"ג'אז" הם הרכבים שכוללים סקסופוןפסנתרחצוצרהגיטרה ו/או חליל. להרכב כזה ניתן להוסיף גם זמרת. את קהל אוהבי מוסיקת הג'אז ניתן לחלק לשניים: אלו שאוהבים ואלו שנרתעים. אך חשוב להבין ש"ג'אז" היא מילה נרחבת הטומנת בחובה סגנונות שונים של ג'אז לטיני, בוסה נובה, פאנקי ג'אז, B&R; ועיבודים לשירי פופ ורוק וישראלים מוכרים. ברור שלחלקכם ואפילו לרובכם, הקטגוריות הללו לא מצלצלות מוכרות, וזה מוביל אותנו היישר לנושא הבא:

חשוב להדגיש שאתם אלה שתבחרו ותחליטו מהם סגנונות המוסיקה שההרכב שבחרתם ינגן. יחד עם זאת, אתם יכולים לבחור שיר או נעימה ספציפיים להובלה לחופה. הרכב מוסיקלי שמלווה את הזוג בכניסתם לחופה לצלילי נעימה או שיר שתבחרו, עשוי להיות מרגש להפליא. העניין הבא צמוד בבסיסו לקודם:

חשוב לבדוק את מקצועיותם של הנגנים. אל תתביישו לבקש "רקורד", בין אם זה קורות חיים ו/או ניסיון בנגינה באירועים. אני אעזור לכם להשכיל ולדעת כדי לזהות אם מדובר בנגנים מקצועיים. הנגנים של ההרכבים ה"קלאסיים" בד"כ יהיו בוגרי האקדמיות למוסיקה, ונגני ה"ג'אז" בוגרי בתי ספר למוסיקה כמו "רימון". אך, אל נא נעשה הכללה בצורה מובהקת, כי נגני ההרכבים ה"אותנטיים" יכולים להיות ללא "תואר" ואצלם דווקא הניסיון הוא המכריע.

ניסיון הנגנים בנגינה הולך יד ביד עם הניסיון הבימתי שלהם, באספקט ההופעה הפרזנטטיבית. עליכם לדרוש לדעת מראש מה ילבשו הנגנים. כמעט תמיד זה עשוי להיות משמעותי. לקהל הדתי חשוב ליידע את הנגנים להגיע בלבוש צנוע, ישנם זוגות המעדיפים את הנגנים בלבוש לבן, ישנם שמעדיפים נגניות בשמלות אדומות שיתאימו לעלי הכותרת של הפרחים, וישנם שיבקשו את הנגנים בחליפה, או בלבוש אלגנט עם או בלי עניבה. אתם וודאי מופתעים מהתיאורים הספציפיים, אך אל תתפלאו מיד, עצרו רגע וחישבו על כך ותבינו עד כמה קוד הלבוש משמעותי עבורכם.

גיל הנגנים ומינם חשוב בהחלט. זוגות נישאים מעדיפים נגנים צעירים, בשכבת גיל דומה לשלהם משתי סיבות פשוטות אך משמעותית ביותר: מבחינת ההופעה החיצונית וגם מבחינת אופי המוסיקה המנוגנת. כמו כן, כאשר מדובר בהרכב של זוג נגנים, יעדיפו זוגות רבים שיהיו אלו בחור ובחורה. כדאי לשים דגש על מראה הנגנים, שיהיו נאים ואסתטיים. לנגנים הצעירים יתרון בולט בכך שהם אנרגטיים ובעלי מוטיבציה ונכונות שופעת להצלחת האירוע שלכם. הם גם יהיו חייכניים ו"מזמינים" יותר וישדרו לקהל האורחים הנאה, סימפטיה ולבביות.

יחד עם בחירת סוג ההרכב, חשוב לא פחות ואפילו יותר:

איך בוחרים ומזמינים את ההרכב מוסיקלי? הדרך הטובה, הבטוחה והמומלצת היא לפנות לסוכנות שמספקת הרכבים מוסיקליים, מאשר לפנות ישירות להרכב הנגנים. היתרון החשוב והבולט ביותר הוא שהסוכנות להרכבים מוסיקליים עשתה עבורכם כבר את כל ה"עבודה השחורה" ובדקה את כל הגורמים הענייניים לפני שהחליטה לקחת תחת חסותה את ההרכב. כמו כן, ישנם הרכבים מצוינים ורובם המכריע אינם מפורסמים בצורה עצמית, אלא רק תחת סוכנות להרכבים מוסיקליים, המקצועית בלעזור ולנתב אתכם לבחור את ההרכב המוסיקלי המתאים והטוב ביותר עבורכם. סוכנות מקצועית תעבור איתכם על כל הפרטים "הקטנים" והרלוונטים לאירוע הספציפי שלכם כמו: מקום האירוע, שעת התחלת האירוע, שעת הגעת הנגנים, סגנון הנגינה, קוד לבוש הנגנים, הגברה ועוד. אחרי הכל, זהו האירוע החשוב ביותר של חייכם, ובו אין מקום ל"פאשלות".

גם מסוכנות להרכבים מוסיקליים בקשו המלצות, בדקו רזומה בתחום הפקת האירועים ואפילו בקשו לדבר עם זוגות שהזמינו דרכם הרכב מוסיקלי בעבר. לרובם המכריע אתר אינטרנט המפרט את סוגי ההרכבים המוסיקליים המוצעים לאירועים, קצת קורות חיים בסגנון מי אנחנו והמלצות. יתכן ויהיו הבדלים כספיים בין המשרדים השונים, אך אל תתפשרו על כל אחד מן הדגשים שמניתי עבורכם בכתב זה. לעיתים שיחת טלפון אחת תספק אתכם ולעיתים תזדקקו לפגישת ייעוץ. אל תהססו לבקש. חשוב ביותר שמי שעומד בראש הסוכנות להרכבים מוסיקליים יהיו בעצמם נגנים עם ניסיון בנגינה באירועים, ורק כך תבטיחו לעצמכם מקצועיות ואמינות ללא פשרות.

את המידע הזה אני מעניקה לכם כעת מכל הלב, כדי לנתב ולעזור לכם בהפקת אירוע מוצלח, מרגש וייחודי.

 

 

לי קורן- מפיקה ונגנית נבל, מוסיקה חיה לאירועים  www.hvmusic.co.il

© כל הזכויות שמורות ל-H.V.Music וכתבת המאמר לי קורן.

הוסף תגובה