כיצד לבלוט מעל כולם – קורות חיים

קורות החיים הוא המסמך ממנו המראיין לומד עליכם ולפיו הוא בוחר אם להזמין אתכם לראיון עבודה או לא. קורות החיים הכתובים בצורה נכונה ואיכותית יגבירו את הסיכוי להגיע אל הראיון עבודה. בחברות רבות מסננים את קורות החיים בשלב הראשוני ובוחרים לזמן לראיונות רק את המתאימים ביותר. מאמר זה עוסק בדרך הנכונה לכתוב קורות חיים, עשה ואל תעשה בכתיבת קורות חיים.

קורות חיים כולל מבנה מסודר, החלק הראשון מציג את הפרטים האישיים שלכם. החלק השני יציג את נושא ההשכלה וקורסים. החלק השלישי יציג שירות צבאי, חלק רביעי ניסיון תעסוקתי וחלק אחרון יציג תכונות וידע כגון שפות ותוכנות מחשב.

קורות החיים המסודרים במבנה נכון ושאינם עמוסים יקלו על המרואיין למצוא את מה שהוא מחפש ויגדיל עבורכם את הסיכוי להגיע לשלב הבא ראיון עבודה. אפשר להבליט תפקידים שביצעתם, במיוחד אלו הרשומים בהגדרות התפקיד של אותו עבודה שפורסמה ואליה שלחתם את קורות החיים.

 

טיפים לכתיבת קורות חיים

בראש ובראשונה הקפידו על דף קורות חיים מסודר ללא טעויות כתיב, תנו לאדם אחר לקרוא את קורות החיים שלכם ולתקן במידת הצורך.

קורות חיים חשוב שיכלול בדף אחד, רשמו בקצרה על מהות התפקיד שביצעתם בכל עבודה ומה כללה העבודה. וותרו על היסטוריה רחוקה כגון תיכון או תפקידים שאינם רלוונטיים למשרה שאתם חפצים בה.

הקפידו לרשום במונחים המקובלים כגון אנגלית – שפת אם ולא לרשום אנגלית מצוינת או רהוטה. ישנם חברות המשתמשות בסריקה של קורות החיים במיון ראשוני ויתכן שתפלו בשלב זה.

חשוב להתאים את קורות החיים בהתאם לדרישות התפקיד שאתם שולחים את קורות החיים, תבליטו את התפקידים שמתאימים למשרה המבוקשת. ניתן לרשום מספר קורות חיים בהתאם לתפקידים שאתם מעוניינים בהם.

יש לכם חורים בקורות החיים, הכינו תשובות לכך, כגון טיול ארוך לאחר הצבא, לימודים וכדומה. למדו את קורות החיים שלכם שלא יפתיעו אתכם בתפקידים שבצעתם ורשמתם עליהם ואינכם זוכרים במדויק מה רשמתם.

אל תחששו להבליט את היתרונות שלכם, ניתן לרשום בסוף קורות החיים תכונות אישיות כגון תקשורת בין אישית טובה, יכולת ניהול, ארגון וכדומה.

שלחתם קורות חיים ואינכם מקבלים זימון לראיונות, שבו על הקורות החיים בדקו מה ניתן לשפר וכיצד תוכלו למתג את עצמכם, שינוי של תיאור העבודה.

הוסף תגובה