כיצד תבחן את נכונותן של תפיסות חיים ותיאוריות שונות – חלק 1 ?

כיצד תבחן את נכונותן של תפיסות חיים ותיאוריות שונות – חלק 1 ?

אימון אישי וקואצינג, רעיונות חיוביים, תפיסות חיים, כולם מתיימרים להיות הטובים ביותר והנכונים ביותר, כולם מתיימרים להביא לך את האושר וההצלחה בכל תחום בחיים. אדם שעוסק בהתפתחות אישית לומד ונתקל כל הזמן ברעיונות חדשים כיצד להשתפר בנושאים שונים, כיצד להצליח בתחומים שונים, כיצד להיות טוב יותר במשימות שונות, כיצד להתמודד עם בעיות בכל תחום של החיים וכיו"ב. אדם נתקל בדי המון רעיונות שמתיימרים לגרום לחיים להיות טובים יותר בתחומים שונים. כיצד תדע עד כמה הרעיונות האלו טובים ? כיצד תדע עד כמה המאמן האישי והקואצ'ר שלך נותן לך עצות טובות ? עד כמה הקואצינג שלך אכן טוב ? עד כמה העצה שנתנו לך היא אכן טובה באמת ? כיצד תדע להבחין עד כמה תפיסת חיים היא נכונה או מוטעית ? כיצד תדע מי שרלטן ומי חכם ? כיצד תדע האם ועד כמה כדאי לך לאמץ תפיסת חיים כזו או אחרת ? כיצד תדע האם אתה מטפל בסימפטומים או בשורש של בעיה ? האם בכלל קיימת שיטה שיכולה לטפל בכל דבר בחיים ? האם קיימת שיטה מושלמת ? כיצד נדע על השיטה המושלמת שהיא כזו ?

התשובה על כך היא, שרעיון טוב וחיובי באמת יודע לטפל בשורש של הבעיה שלך ולא רק בסימפטום. ככל שבעל העצה והיועץ שמייעץ לך הוא חכם יותר ומבין טוב יותר את הבעיה שלך לעומק כך תהיה העצה שלו טובה יותר, כי העצה שהוא נותן לך תטפל טוב יותר בשורש ולא רק בסימפטום. לכן כאשר אתה נתקל בעצה כלשהיא, בדוק עד כמה היא מטפלת בסימפטום ועד כמה בשורש הבעיה. אם הרעיון החיובי והפתרון שנתנו לך עושה זאת על ידי טיפול בשורש הבעיה, הוא אכן טוב, אך אם הוא מטפל רק בסימפטום, הוא אולי טוב באופן זמני וחלקי, אבל אתה חייב לקבל בהקדם גם טיפול לשורש הבעיה. אך כיצד תדע האם תפיסת החיים שהוצגה לך אכן מטפלת בשורש של החיים או רק בחלק מהסימפטומים ? כיצד תדע איזו הנהגה חיובית כדאי לך לאמץ יותר ולהתמקד בה יותר ? כיצד תדע איזו עצה טובה תקדם אותך יותר בחיים בגלל שהיא מטפלת גם בשורש ולא רק בתסמינים ? כיצד תדע עד לאיזה עומק מגיעה ההבנה של היועץ שלך את הבעיה שלך ? כיצד תדע עד כמה טיפול השורש הוא אכן טוב ? עד כמה תפיסה כזו או אחרת באמת מטפלת בשורש של החיים ?

אענה על כך על בסיס מה שכבר כבר התבאר כי כל התכונות והפעולות שאתה עושה כאדם קשורות אחת לשניה. כל תכונות האופי של האדם קשורות אחת לשניה, שיפור אמיתי בשורש של תכונה אחת, בהכרח יגרום לשיפור גם בתכונות אחרות. לא ניתן להשתפר באמת בתכונת אופי אחת בצורה מושלמת בלי להשתפר גם באחרות, כי האדם הוא מכלול. והתכונות הן רק הסימפטומים. שורש האדם כשהוא טוב מקרין על כל התכונות אופי של האדם ולכן כדי לטפל בתכונה אחת חובה להבריא את השורש של נפש האדם מה שיגרום לשיפור גם בכל שאר התחומים.

מכאן בעצם ניתן להבין כי ככל שעצה כלשהיא נשארת רלוונטית במצבים רבים יותר ויכולה לסייע במקרים רבים יותר, כך היא נכונה יותר. אם עצה היא מקומית בלבד, היא כנראה לא מטפלת בשורש של הבעיה, היא מטפלת רק בסימפטום. עצה טובה תרד לשורש הבעיה, תבין מה בעומק הנפש שלך ובתת מודע שלך גורם לך לפעול כך או אחרת, תתמודד עם זה בהצלחה ותוך כדי זה תרפא גם תכונות אחרות. נכון, טיפול שורש הוא אולי כואב יותר, קשה יותר, ארוך יותר, ואף עולה יותר, אך רק טיפול בשורש הבעיה יכול לגרום לשינוי אמיתי. כל השאר זה כמו כוסות רוח למת, כי הבעיה תחזור על עצמה בשלב כל שהוא בוודאות וגם אם היא לא תחזור על עצמה בדיוק באותה הצורה, היא תחזור בצורות אחרות, בגלל שלא טיפלו בשורש אלא רק בסימפטום. עצה טובה מטפלת בשורש הבעיה בצורה עמוקה יותר, בגלל שמי שמייעץ לך אותה מבין את הבעיה שלך בצורה טובה יותר. הוא מצליח לראות לעומק כיצד המון בעיות שגיאות ודילמות שלך נובעות מאותן הסיבות בדיוק, הוא מבין מה בנפש שלך עמוק בפנים גורם לכך שאתה נכשל בדבר כזה או אחר, הוא מצליח לראות את השורש האמיתי שגורם לסימפטום. אפילו עמוק יותר, הוא מבין לא רק את השורש של הבעיה, הוא מבין גם את השורש של השורש, אימון טוב מתחיל בהבנה ממש לעומק את הנפש שלך, הבנת השורש של השורש של השורש, הבנה של מאיפה הכל מתחיל. לכן ככל שהעצה טובה יותר, כך היא רלוונטיות ביותר מקרים וניתנת ליישום גם בתחומים אחרים.

לכן כאשר אתה שומע תפיסת חיים ועצה כל שהיא, תמיד תבדוק עד כמה העצה נכונה במקרים אחרים. עד כמה שינוי של חלק קטן בבעיה ובאירוע שאותו הפתרון מתיימר לפתור גורם לפתרון להיות רלוונטי יותר או פחות. בדוק האם ההנהגה הטובה הזו אכן נותנת לאנשים בכלל ולך בפרט מענה אמיתי גם בבעיות אחרות ? עד כמה השורש שבו היא מנסה לטפל, עד כמה נובעות ממנו גם בעיות אחרות ? בכמה בעיות אחרות הפתרון מתיימר לטפל ? נכון, אולי הטיפול הטוב יותר הוא קשה יותר וייקח זמן רב יותר, אבל הוא שורשי יותר ויטפל בצורה אמיתית יותר בעומק של הנפש שלך. אם שינוי דפוס ההתנהגות שהוצע לך אמור לגרום לשיפור בכל תחום בחייך, אז הוא נכון יותר.

אך מה לעשות שיותר מידי שרלטנים טוענים שתפיסת החיים שלהם היא המפתח להצלחה בכל תחום, כיצד תוכל לבדוק האם שיטת החשיבה ותפיסת החיים שלהם היא אכן כזו ? התשובה על כך היא ללכת לנקודות הקיצון שבחיים. ז"א לקחת מקרי קיצון של החיים, מקרים שקורים רק פעם בחיים, דברים מאוד קשים, אירועים ואסונות שלא נתקלים בהם ביום יום. עכשיו לקחת מקרה כזה ולבדוק עד כמה השיטה שהציעו לך לפתרון בעיות ישימה גם במקרה הזה. אם היא לא ישימה בכל מקרה, אז היא לא האידיאלית ביותר. תפיסת חיים נכונה אמורה לסייע לך להצליח להתמודד ולהחזיק מעמד בכל זמן ובכל מצב. אם יש מקרים שבהם השיטה מרימה ידיים, שעליהם השיטה לא דיברה, שבהם צריך לחפש פתרונות אחרים, כדאי שתדע שרצוי שתתחיל לחפש פתרונות אחרים טובים יותר כבר עכשיו. עצה טובה שנובעת מהכרה עמוקה של הנפש שלך כאדם, אמורה לעזור לך ולכל אחד אחר להשתפר בכל מצב ובכל זמן ומקום, כי היא מבינה את השורש אל האנשים בכללותם ולכן היא כל כך טובה לכל מצב.

לדוגמא 1 + 1 = 2 בכל זמן ובכל מקום. אם קיים זמן ומקום שבו העצה לא תופסת אז היא לא מספיק יציבה ואמיתית. האמת האמיתית היא אחת, אין 2 אמת. 1 + 1 באמת הוא רק 2, בשקר הוא יכול להיות כל מספר אחר. טיפה פחות מ 2 זאת לא האמת. נכון, 1 + 1 = 1.999 זו אכן תשובה טובה יותר וקרובה יותר לאמת מאשר 1 + 1 = 3, אבל עליך לדעת שזו אינה תכלית האמת. כאשר תמצא את האמת של הנפש שלך, אתה תראה שהיא מתאימה ותופסת בכל המקרים כאחד, שאין מקרים שבהם היא לא עובדת. פתרון טוב הוא פתרון שיציב בכל זמן ומקום, הוא הפתרון האידיאלי שאליו אנחנו שואפים בכל תחום. פתרון שיש מצבים שבהם הוא נופל בכל מיני מקרה קצה, פתרון כזה הוא אינו אידיאלי. כי הוא לא עמוק ויציב מספיק.

אתה אולי שואל את עצמך, אך האם בכלל קיים פתרון מושלם שמתאים לכל תחום ?, האם בכלל ניתן להגיע לשלמות נפשית שתתמוך בכל אדם בכל מצב אפילו במקרה הקיצוני ביותר. התשובה על כך היא כזו, גם אם קיימת וגם אם לא קיימת שלמות כזו, בכל מקרה אתה צריך לדעת האם הפתרון שנתנו לך הוא אכן כזה. אם תחשוב על פתרון שנתנו לך שהוא מושלם, כי אתה לא מאמין שיש משהו טוב יותר, אז גם אם אכן קיים משהו טוב יותר, אתה לא תגיע אליו. אך בגלל שכאדם תמיד עליך לדעת מה עליך לעשות גם אם אינך יכול ליישם זאת, לכן כדאי שתדע כיצד לבדוק את הנכונות של כל תפיסת חיים, כי רק ככה תוכל למצוא את התפיסה הטובה ביותר שתתקל בה, רק ככה תוכל להבין את נקודות התורפה של כל תפיסת חיים, רק ככה תוכל לקרב את עצמך לשלמות שלך עצמך לסיכום, ככל שהעצה שקיבלת טובה ליותר תחומים בחיים אמץ אותה יותר, תתמקד בה יותר. ככל שהיא מתאימה ליותר מקרים זה מעיד על הבנה עמוקה יותר של המצב שלך ולכן הפתרון מתאים ליותר מקרים מה שמעיד על נכונות ועל אפקטיביות הרעיון ששמעת.

קרא עוד על אמת, הוכחה, למידה, שלמות, מכנה משותף, קואצינג, עצות, תפיסות, אימון, חשיבה חיובית ועוד

הוסף תגובה