כך תכינו בבית פיצה ממש כמו באיטליה

כך תכינו בבית פיצה ממש כמו באיטליה

בתקופה הזו לא חייבים לטוס עד איטליה בשביל לאכול פיצה. כיום, תוכלו לשחזר את ההצלחה המסחררת האיטלקית בנוחיות ביתכם. תוכלו לעשות ערב פיצה מדהים עם חברים, בני משפחה, או רק שניכם. כדי לעשות זאת נכון, אנחנו נלווה אתכם עם טיפים מועילים בכל השלבים הקריטיים של הפיצה האיטלקית.

אלו הדגשים שהכי חשוב להקפיד עליהם: שימוש בחומרי גלם איכותיים וטריים, טיפול מדויק בבצק, בהכנת הרוטב ובבחירת הגבינה וכמובן לאפות אותה בטאבון אמיתי. אם אין לכם אחד כזה אנחנו נפתור גם את הבעיה הזו. אנדימו!  

שלב ראשון: הבצק

כל מתכון לפיצה מתחיל מהבצק. כל ביס שבו אתם נוגסים בבצק בין אם הוא דק ובין אם הוא עבה, בין אם הוא קרנצ'י ובין אם הוא רך, הוא ביס שתרגישו אותו מתגלגל לכם על הלשון. אז אם גם אתם רוצים לדעת איך להכין את הבצק המצוין הזה כמו נונה איטלקייה, אשר לשה אותו בידיה עם המון אהבה, עקבו אחרי השיטה הבאה: בקערה גדולה הניחו קמח מסוג 00, סוכר ושמרים.

במרכז הקמח צרו גומה ושפכו לתוכה מעט מים, שמן זית איכותי ומלח. כעת שנסו מותניים, שטפו היטב את הידיים והחלו ללוש. הוסיפו עוד מים תוך כדי הלישה עד שיתקבל בצק גמיש ואחיד. צרו מהבצק כדור שמנמן וגדול, קמחו אותו מעט והניחו לו לתפוח. 

כמה זמן? אם אתם בעונת החורף הניחו לו לתפוח לילה שלם ואם אתם בעונת הקיץ התפיחו אותו במקרר לילה שלם. יום למוחרת, לושו אותו שוב, הוציאו ממנו את כל האוויר שהצטבר, חלקו אותו לעיגולים והתפיחו שוב. כעת אתם מוכנים לרדד את הבצק האיטלקי שלכם לעובי שאתם אוהבים. 

שלב שני: הרוטב

הרוטב אינו מורכב במיוחד אך טעמו בהחלט מושפע מאיכות החומרים – עגבניות טריות, אדומות ויפות משולבות עם שמן זית כתית איכותי, שום טרי ומלח והרי לכם הרכיבים הנדרשים לרוטב שלכם. רוטב פיצה אמיתי לא צריך תבלינים וחיזוקים הוא טעים ממש כמו שהוא! חממו שמן זית בסיר, הוסיפו אליו עגבניות טריות חתוכות ביחד עם שום טרי כתוש והרתיחו. בשלו את הרוטב על אש קטנה עד שיתקבל רוטב אדום וסמיך. הניחו לו להתקרר, וכשיגיע הרגע למרוח אותו על הבצק, הקפידו לשים ממנו מעט ולמרוח אותו בתנועות מעגליות.

שלב שלישי: הגבינה

גבינת מוצרלה מגוררת היא המפתח להצלחת החלק המותך של הפיצה. שכבת הגבינה השמנונית הזו, אשר הופכת את הפיצה לאחד המאכלים המגרים שנוצרי על ידי האדם, היא כנראה הסיבה שבגללה פיצה היא ארוחה לנשמה! אל תשכחו שאת המוצרלה אפשר לחזק עם גבינה צהובה מגוררת, אפשר להוסיף עליה גבינה בולגרית, גאודה, עיזים ועוד. 

שלב רביעי: התוספות

תאמינו או לא אבל החלק של התוספות הוא רעיון כחול לבן לגמרי ואין לו שום קשר עם ארץ המגף, שמקדשת לחלוטין את המיזוג בין הגבינה לרוטב העגבניות לבצק. אבל כאן אצלנו אוהבים להעמיס וכך נולדו להן התוספות. תוכלו להוסיף את התוספות הקלסיות של פטריות, זיתים ובצל, או שילובים נועזים, כמו מנגו, אננס, חלפיניו ורוקט לדוגמה.

שלב חמישי: אפייה

אם יש לכם טאבון, זה הרגע להדליק אותו לזרוק פנימה את יצירת המופת שלכם לדקה שלמה ב-500 מעלות חום ולקבל פיצה איטלקית אמיתית. לעומת זאת אם אין לכם טאבון בנמצא, תוכלו להתנחם בתנור הביתי שלכם בעזרת אבן שמוט שתחקה אותו ככל הניתן ובתוך 8 דקות ובחום של 250 מעלות תתקבל הפיצה הכי קרובה לאיטליה שתוכלו להכין בבית!

הוסף תגובה