כלכלת המשפחה הוא כמו ניהול עסק

החברה הישראלית חווה השכם וערב משפחות שקורסות תחת נטל החובות, ההלוואות, המשכנתאות, והשוק האפור, הדבר קורה כתוצאה מחוסר ידיעה, איך משק הבית צריך להתנהל, הפיתויים החומריים שצצים מכל עבר, והקלות שבו אפשר להעביר את כרטיסי האשראי שנמצאים בארנק בהישג יד, גורמים לחוסר האחריות והתנהגות מהרגש ולא בצורה מבוקרת.

נטל החובות וההלוואות הלא מתוכננות שנלקחו בעבר גורמות למשפחות לקרוס תחת הנטל, הם נכנסות לסחרור אין סופי של חובות, הוצאה לפועל, פשיטות רגל וכו'.

המשפחות לא יודעות לקרוא את המסמכים והפוליסות הרבות שמגיעות אליהם ממוסדות השונים, ובגלל חוסר הידע בתחום. המסמכים האלה הם כמו קופסא שחורה למשפחה, שלא יודעת איך להתמודד עם הנושא, ומעדיפה להתעלם מהם ובזה הם חושבות שהם פתרו את הנושא.

הדרך לסכסוכים ומתחים בין בני הזוג קצרה ביותר, וזה מגיע עד סף הגירושין, דבר שמשפיע על הילדים, ועל חוסנה של החברה הישראלית..

 

 כולם שוכחים שהתא המשפחתי הינו עסק כלכלי לכל דבר, בדומה לכל ארגון וחברה

ועליו להתנהל בהתאם.

 עמותות קמות כמו פטריות כדי לתת מענה למעגל העוני שנוצר, סלי מזון, ביגוד, עזרה בדיור, הלוואות לקיום, עובדות סוציאליות ועוד.

מעגל העוני הזה לעולם לא יסתיים, המשפחות לא למדו כיצד לנהל את עצמם כלכלית ולקחת אחריות על החיים שלהם.

לכן לא בעזרת סלי מזון נוציא את המשפחות האלה שנקלעו לקשיים כלכליים, ממעגל העוני, אלא בעזרת הכוונה וייעוץ מקצועי צמוד והובלתם לקחת אחריות על החיים להתנהל נכון.

לאזן בין הכנסות להוצאות

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ההכנסה הממוצעת לשכיר כיום, עומדת על כ-8,000 שקלים ברוטו בחודש. ואולם, אין בנתון זה להצביע על כך שמרבית משקי הבית נהנים משכר זה. למעשה, רוב השכירים מרוויחים הרבה פחות מכך. מנגד, ההוצאה הממוצעת למשפחה עומדת על כ- 12 אלף שקלים בחודש. ההוצאות החודשיות העיקריות, כוללות תשלומי משכנתא או שכר דירה העומדים על כ- 2,800 שקלים, חינוך לילדים כ-1,500 שקלים, תחבורה ותקשורת כ – 2,400 שקלים ומזון כ-2,000 שקלים.

 במציאות כזו נדרשת מכל אחד מאיתנו חשיבה מעמיקה ותכנון מוקדם ומושכל של ההוצאות. הניהול והשליטה בהתנהלות הפיננסית של המשפחה והמודעות להוצאות שלנו היא אבן יסוד בעצמאות כלכלית. התנהלות נכונה או יציאה מאוברדרפט רצחני לחרות כלכלית, תלויה ביכולת לאזן בין ההכנסות שלנו לבין ההוצאות.

הוסף תגובה