כנות פתיחות והאמת שביניהם

 

כנות פתיחות והאמת שביניהם

כנות, פתיחות ומהות האמת, הן מילים גדולות, בעלות המון עוצמה, משמעות וכובד ודורשות עומק ומחשבה מרובה.

פעמים רבות נשאלתי על מהי כנות ומתי נכון ומתאים להציג אותה. אני כהרגלי תמיד טוענת שהתשובות הן לא אצלי אלא אצל האדם העומד מולי, מכיוון שהכל תלוי במשמעויות הפנימיות והאמיתיות שלנו לחוויות האישיות הנתקלות בדרכנו. אז מה יש שם בתוכן המילים האלו ומה מפחיד שם כל כך?

כשאנו שומעים את המילה כנות, מהן המילים הראשונות שקופצות לנו בראש, ממה מורכבת המילה הזו ומהן התחושות הפנימיות המציפות אותנו במקום הזה.

האם שמנו לב בכלל, כי המילה מורכבת מהמילה "כן", זהה או לא, למילה החיובית והמאשרת בשפה העברית, אז האם הכל חיובי בלומר הכל ולהיות פתוח ואמיתי?

מגיל קטן חונכנו לומר תמיד את האמת, להיות כנים ולספר שמשהו אינו עובד, אבל האם ניצלנו את הבמה נכון? האם האורות על הבמה הזו תמיד דלקו?

איך ההרגלים שלנו בתפיסה מגיל קטן משרתים אותנו, איך ההרגלים המשפחתיים שלנו מושרשים בנו ומדוע אנחנו נלחמים על התפיסה הזו, האם אנחנו מבינים שזה רק הרגל מושרש אמנם אך נתון לשינוי אם רק נרצה בכך?

מתי ראינו אם הכנות משחררת אותנו? ומתי הזמנו כנות אבל אמיתית ועמוקה לתוך חיינו מתוך מתן כנות אמיתית בתמורה?

מתי לאחרונה פתחנו את הלב ושיתפנו ללא פחד מהמשמעויות העודפות? כי אם ניפתח מה זה אומר עלינו?

מתי שמנו לב והבנו שמולנו עומד מישהו שרואה בנו כהזדמנות להיפתח ונתנו לו מקום ואופציה לביטוי? אבל ביטוי אמיתי ללא גבולות או מחסומים ומתוך הבנה כי המעבר הוא נורא דק בין האמת לבין השקר.

אז מהי האמת, האמת האישית של כל אחד ואחת מאיתנו, האם הפתיחות שלנו היא היכולת שלנו לראות, לחוש ולהרגיש את האחר, האם זאת האמת, האם שם טמונה הכנות והאם בכלל יש שם רווח, בלהיות כנה ולומר את האמת, או לחלופין רק הפסד.

כמו לכל דבר בחיינו גם שם יש מחיר והשאלה הנשאלת היא אם אנחנו מוכנים לאתגר את עצמנו בלקחת את הסיכון מבלי לצפות או לקוות למה שנקבל בתמורה, פשוט נתינה אבל ללא כל תנאי מתוך חיפוש אמיתי וכנה של מה נכון עבורכם, מתי יש להציף את האמת, להביא כנות ולהיפתח ולמה כדאי או ראוי לצפות. הלוואי ושכולנו נמצא ראייה מחוזקת לכיוון הדרך לפעולה הנכונה והנעימה ביותר עבורנו והתחלה בלזוז ולנוע קדימה לפעולה ולעבר מהות האמת הפנימית שם בתוכנו.

העולם מריע למעשים ולא למחשבות, ועל כן מאחלת לכם המון עשייה ועד הפעם הבאה בהצלחה בחוויות הכנות, האמת והפתיחות.

 

שלכם כתמיד,

 

אביטל בואנו

מאמנת לצמיחה והתפתחות אישית

ד.ש.א דרך שינוי אימון

 

לתגובות, הארות, שאלות או בקשות ניתן לפנות:

Avitalbueno@gmail.com

לקבלת מאמרים נוספים וטיפים אנא הצטרפו לדף הפייסבוק שלי:

http://www.facebook.com/profile.php?id=851959647

 

הוסף תגובה