"לוקחים אחריות" אימון משפחתי

 

מה זה אימון ומה זה אימון משפחות לאיזון כלכלי דרך התנהלות חברתית בבית

כששואלים אותי "מה את עושה היום", אני מיד מתגאה ואומרת, אני מאמנת משפחות לאיזון כלכלי. התגובה שאני מקבלת היא, כל העולם הפך למאמנים, זה כבר נראה מגוחך.

שמי אביטל זברגר- מאמנת משפחות לאיזון כלכלי דרך ההתנהלות החברתית בבית.
נכון, המילה אימון, מאמן, להתאמן וכל ההטיות הדקדוקיות נשמעות עוד ועוד באוויר. 
אני מבקשת להסביר לכם מה הוא אימון לתפיסתי. המילה עצמה ממש לא חשובה.

מה זה אימון:
אימון זו הזדמנות של אדם לצמיחה אישית, דרך פריצות דרך והורדת מחסומים, 
האימון, כמו אימון בחדר כושר,בה לפתח שרירים בגוף. כדי להגיעה למטרה, יש לבנות תוכנית אימון, להתמיד ולעבוד קשה כדי לפתח את השרירים הרצויים.
אימון הוא פיתוח שרירים מנטליים, שרירים מחשבתיים. גם כאן בונים תוכנית אימון ופועלים בהתאם, ניתן לשנות את התוכנית, היא אינה חקוקה בסלע. תוכנית שבתחילת התהליך נראתה נכונה, יכולה להשתנות עם התקדמות תהליך האימון.
האימון מביא את המאומן מהמקום בו הוא נימצא היום, המצוי, למקום בו הוא רוצה להיות בעתיד,הרצוי, וזאת ע"י הגדרת הרצוי. 
הכול תלוי במאומן, האחריות שהוא לוקח על עצמו, הבחירה שהוא עושה, הם אלו שיובלו אותו אל המקום הרצוי שאותו יבחר.
כאשר יותר ויותר אנשים יבינו את הבסיס הפשוט הזה, החיים יראו ללא תלונות אלה כבקשות, ללא התחמקויות אלה כלקיחת אחריות, החיים בהם אני עושה ולא ממתין שאחרים יעשו, החיים מבלי שאחרים מחליטים עבורי, אלה אני מחליט לעצמי.
לכל דבר יש רווח והפסד, ויש לדעת זאת ולקחת בחשבון. לראות מה משתלם לי, מבלי לפגוע באחרים מצד אחד אך לראות את עצמי חשוב/ה מספיק, מצד שני.

התהליך מתקדם בצעדים קטנים, פריצות דרך קטנות, הטמאה והמשך לפריצת הדרך הבאה, התהליך מלווה בעליות וירידות, אך בכול צעד בדרך המאומן לומד משהוא על עצמו ועל ההחלטות שהוא מקבל. 
תהליך האימון מדיד בזמן, מכווין מטרה, יישומי, רובו מתמקד מהווה לעבר העתיד.

ההסבר שלי לאימון זה כמו ההסבר של טייס שמסביר לי איך מטיסים מסוק, בתיאוריה הדברים נתפסים עד לרמה מסויימת, אך עד שאני לא יעלה על המסוק ואתחיל לטוס, בהתחלה עם טייס לידי, ולבסוף כסולו, אני לא אבין את גודל החוויה. 

ההתמחות שלי היא אימון משפחות לאיזון כלכלי,
אני אספר סיפור על הילדות שלי.
אני באה מבית יקה, שני הורי יוצאי גרמניה ואוסטריה, בבית יקה ההתנהלות הידועה מראש, אין הפתעות, אין ספונטאניות, הכול מתוכנן מראש, דוגמאות: שעת ארוחת הערב, שעת חזרה הביתה, זמן כיבוי אורות, מקומות ישיבה קבועים ועוד, בבית שלי היה חלק הכלכלי המאוד ברור. קונים אך ורק מה שצריכים, ולבקש או להלוות כסף מאחרים, זו מילה גסה.
אני זוכרת כשהייתי קטנה, נעלי בנות שהיו באופנה, היו חצי מגף עם פרווה. לרוב הבנות בכיתה שלי היו נעלים כאלה, ואני מאד רציתי נעלים כאלה. למה? כי זה מעמד חברתי, זה להיות אופנתית ולא להיות שונה.
באתי הביתה וביקשתי שיקנו לי נעלים, חצי מגף עם פרווה. אבא שלי הסתכל ושאל, למה, איפה הנעלים שלך, הם קטנות או נקרעו? תשובתי היתה שהם בחדר, אבל אני רוצה נעלים כמו לכולם. כמובן שלא קיבלתי נעלים אחרות, כי שלי היו עוד טובות ומספיקות "לגמור את החורף". 
הכעס על ההורים שלי היה גדול, אז לא הבנתי, מה הבעיה,חשבתי לעצמי, הרי ההורים עובדים ויש כסף, למה אי אפשר לקנות לי נעלים?
היום אני מבינה שלהורי היה סדר עדיפויות וראיה רחבה,איך מתקיימים עם סכום כסף שיש ,ואיך מחלקים אותו לכל מה שצריך בבית ולא לכל מה שרוצים בבית.

ברוב המקרים משפחה מגיעה למצב בו היא אינה מאוזנת בגלל התנהלות שגויה בתוך הבית. החל מפיצוי שמרגישים צורך חזק בגלל המצב שבו נמצאת המשפחה, תקשורת ליקוייה, ריבים בתוך המשפחה, איך אני אגיב לסביבה שלי כשתשאל אותי, אין לכם…..? הרי זה עולה גרושים, הלחץ החברתי של הילדים, איך הם עומדים בו בבית הספר ובתיכון, וזו רק רשימה חלקית של מה שאני קוראת התנהלות חברתית.

האימון שאני עושה עם המשפחות, בה להראות דרכים נוספות שאפשר להתנהל עם מה שיש.

מה המאמן לא!
המאמן לא פסיכולוג, גם אם המאמן פסיכולוג בהכשרתו המקצועית, באימון זה לא יבוא לידי ביטוי. אנחנו מאמנים ולא מטפלים, אנחנו, מאומן ומאמן מזיזים דברים ומתקדמים קדימה, למרות ובזכות העבר של המאומן, גם אם העבר דורש טיפול אצל פסיכולוג.
אימון לא בה להחליף טיפול פסיכולוגי. אלו שתי טכניקות שונות אחת מהשנייה ויכולות להתבצע במקביל ללא הפרעה.

המאמן לא יועץ,מאמן לא אומר מה לעשות ומתי לעשות. המאומן צריך להביא רעיונות ופתרונות למקומות אותם הוא רוצה לפתור או להזיז. יתכן מצב בו המאמן ייתן רעיון, רעיון זה יהיה חלק ממניפת הרעיונות של המאומן, אך המאומן, הוא זה שיצטרך לבחור את הפתרון המתאים לו.
אני מבקשת להבהיר, יהיו מקרים בהם המאמן יגיד למאומן, לך תעשה, ואז נדבר, אך אלו מקרים בהם תהיה התנגדות חזקה וקושי מנטלי, מחשבתי לבצע את המשימה, כדי לפרוץ את הקושי, המאמן ינקוט בגישה של "תעשה ואז נדבר", אך ברוב המקרים, ההתנהלות תהיה של מניפת רעיונות.
אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלי
www.emunavital.com

הוסף תגובה